Alla inlägg den 28 december 2008

Av Anna Danielsson - 28 december 2008 21:50

NU ska jag skriva ett inlägg som det är pinsam nörd/produkt/modebloggsvarning på. Jag har aldrig varit jätte-geeky när det gäller sånt här gisch men nu råkade jag få Lush-prylar av min kusin i julklapp, som visade sig funka på riktigt så jag är helt exalterad och vill ungefär köpa hela affären.


"Införskaffa en burk Big. Gör det nu. Det här schampot gör ditt hår minst tio år yngre. Ditt hår kommer se ut som om det suttit på någon som alltid gått och lagt sig i tid, aldrig stått i rökiga barer, aldrig simmat i bassänger med massor av klor, aldrig permanentat, färgat eller torkat ut håret. Ditt hår kommer att glänsa..nej, skina som aldrig förr. Big schampo ger ditt hår massor av volym. Varför och hur? Vem bryr sig? Det är bara att köpa en burk...Ok, då...havssalt, sjögräs, citron- och limejuice och kokosnötsolja är förklaringen. Effekten av Big är inte tillfällig, ditt hår kommer att bli bättre och bättre ju mer du använder det. Så - köp det! Nu!"

"Vår mest imponerande hudcrème! Efter trettio år i branschen har våra hudvårdsskapare trollat fram detta mästerverk! Gorgeous är verkligen gorgeus - till brädden fylld med närande, kallpressade oljor och färskpressade juicer. Gorgeous har en mousseliknande härlig konsistens och innehåller mängder  av vitaminer och mineraler. Vitaliserande oljor av oliv, avokado, vetegrodd och druvkärnor ger huden näring och fukt. Enzymrika fruktjuicer av ananas, apelsin och citron förfinar hudens struktur. Hudens bästa vänner - neroliolja och myrra - rundar av denna delikata blandning. Lyx på burk!"

AAA gör mig rik.

Av Anna Danielsson - 28 december 2008 21:22

Idag var topp 3-deltagarna i Idol på Ica Maxi här i Skelle. Eftersom min syster är smått kär i Kevin så skjutsade jag dit henne och joinade. Sjukaste jag varit med om, hur kan man få in så mycket folk i en satans mataffär? Hysteri, alla var helt dumma i huvudet. Emelie armbågade sig fram, jag stannade i längst bak och vart ändå typ tacklad, chilla. (Bild från Norran)


Tycker synd om idolerna, dom måste ju ska ha suttit och skrivit autografer i fyra timmar. Haha

Av Anna Danielsson - 28 december 2008 19:49

Nudelproblemet löst - vi hade lix bara noodles med currysmak hemma vilket jag hatar, så nu skiter jag i det hela och går hungrig istället :( Kommer säkert ge vika, glömma bort mitt pengasparande, ta bilen till stan och fläska i mig en Subway-macka.


När jag har tråkigt googlar jag fram listor, som typ den här.

Mina 6 favoritprogram:
- Six Feet Under (sjuk men köng)
- Cityakuten
- House
- Mord I Sinnet
- Inspector Lynley Mysteries :D
- Vad som helst på Animal Planet :)

6 saker jag gjorde igår:
- Var i stallet
- Konstaterade att jag är dum i huvudet
- Kollade på (pratade sönder) Harry Potter/Sagan om Ringen som gick på TV med Rårå, Frida, Linn och Linnea
- Vi drog en midnattscruising i Skellhells landsbygd. Falkträsket, Bergsbyn, gamla Kågevägen och lite överallt.
- Gaggade dator
- Var trött

6 favvorestauranger:
- Nando's :D Restaurangkedja i England med SJUKT god kyckling.
- Subway, också ska man ha fläsko-macka med kyckling, ost, oliver, ett ton dressing osv + cookie till efterrätt :)
- Sushi-restaurangen i Gallerian i Sthlm, minns dock inte vad den heter
- FRASSES :D Pommes-meny med sourcream/onion-krydda och cheddardip, typ det bästa i livet.
- Restaurang Malaysia som ligger på nån random gata i Sthlm (Odeplan)
- Max måste ju vara med, standardhänget efter varje utgång.

6 saker på min önskelista: (Nu är jag lite orealistisk här)
- Obegränsat med resor överallt
- Kamera-mojs
- Lägenhet i Stockhooolm, eller ännu bättre, i London
- ...pengar?
- Jag
- Behöver
- Inget mer

Av Anna Danielsson - 28 december 2008 19:44

Jag har tränat och inte ätit middag. Anledning? Jag orkar fan inte ställa mig och koka nudlar! Satan så jobbigt :( Kom hit och laga mat åt mig, ni får typ lön.

Av Anna Danielsson - 28 december 2008 19:24

Ja, såhär såg förfesten i fredags ut. Very trevligt, sen drog vi vidare till Station 8 men resten ska jag nog hålla häften om för allas välmående.





Igår cruisade vi som sagt i ödemarken, bland annat.

Av Anna Danielsson - 28 december 2008 19:19

Min fråga är hur detta fenomen uppstår? Typ tredje gången i mitt liv jag har skådat det, råfint :)

Av Anna Danielsson - 28 december 2008 14:32

HAHAHA, slå en stekpanna i huvet påme. Jag förtjänar det.


Stan nu, ciaooo

Av Anna Danielsson - 28 december 2008 13:50

Ja, var ju som sagt flumkväll med oldschool-gaaang igårkväll. Imorse sålde jag tidningar, drygarns.


Hade egentligen velat dra på mellandagsrean för jag har inte vart där än, men jag orkar fan inte. Kommer lix bara köpa massa onödiga, ovärda grejer och slösa pengar som jag istället skulle kunna slösa i Sthlm när vi drar dit. Mycket roligare. Känns som om det blir en farlig helg på pengafronten, tur att tåget iaf är billigt och att vi kan snylt-bo.

På tisdag är det tjejmiddaG tydligen, haha. Var ett tag sen och we all need it känns det som. Plus att Linnea alltid kirrar god mat, tjäna.


Nyårs på onsdag :) Blir gigatrevligt hoppas jag.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards