Alla inlägg den 9 december 2008

Av Anna Danielsson - 9 december 2008 22:11

Jag har inte ens klart för mig vad som händer på nyårs i år, men jag har planerat nästa år redan :O


Jag ska befinna mig i London och på Trafalgar Square, och därmed pasta osv. Mor och far firade nyår där i sin ungdom och tydligen är det komplett smockat med folk, världens stämning och vid tolvslaget blev folk galna och badade i giga-fontänen. Jag ska tammefan dit, klår nog att stå på Parkbron/Viktoriabron i Skell kan jag tänka mig ;D

 

Av Anna Danielsson - 9 december 2008 21:36

Kände bara för att dra ihop en sån här, egentligen borde jag väl vänta till nyårs för det lär väl hinna hända en hel del under december månad också, men IAF.


Jag skulle nog våga påstå att det här har varit mitt livs bästa år hittills, typ kul hela vägen från början till slut (hittills iaf) :D Det enda sämstiga är skolan, min motivation har fallit rakt ner i backen så jag har väl lyckas sänka ungefär alla mina betyg. Detta ska åtgärdas i vår hoppas jag.


IAF, highlights 2008 (jag tar hjälp av Bilddagboken, haha):


- Året inleddes med någon form av king nyårsfest då vi sammanlagt var i typ fyra olika hus/lägenheter.


- Drog till Haparanda en helg och tävlade officiell hoppklass med Mio för första gången, tror jag det var. Hur det sen gick är ju en annan sak men kul var det :D


- DROG TILL LONDON <3. Utan tvekan någon av topp 3-händelserna år 2008.


- Orkesterresa med SUS :) Sverige ---> Danmark ---> Tyskland och tillbaka igen i buss, var skojs :D


- ...jag upptäckte på allvar tjusningen med café-häng under 2008 och fikade bort mer pengar än nödvändigt.


- FYLLDE 18 och firade detta med utgång på Olles av principskäl :)


- Firade valborgs med bl.a naturare.


- ...fotade i allmänhet en hel del.


- Hade en till födelsedagsfest: Mini-suprise party hos Frida :)


- Var i Umeå Skulpturpark med klassen


- Drog på skolresa till Polen och Auschwitz, utan tvekan bland det värdaste, lärorikaste, mest minnesvärda och samtidigt roligaste jag gjort i livet.


- "Astons Stenar" med klassen, mer behöver typ inte sägas :( HAHA


- Fotoutflykt med fotoklubben till Örviken ---> Rovön-chill och gummibåtåkande på kvällen


- Skolavslutning, med tillhörande fest på kvällen som var typ trevligast i världen :D Innefattade stora delar av klassen + annat löst folk, blev bl.a grillning på Norsjös bakgård, brännbollsspelande, snyltåkande på en fordonsklass studentflak och minglande med typ hela Skelleftes klada studenter i Bonnstan ^^


- ...några dagar senare drog jag till Spanien, volontärjobbade på SOS Animals och stannade där nästan hela juni. Kung :)


- Tog hem en liten sötis-fosterhund, bodegueron Fred som bodde här i två månader :)


- Gick typ på 7000 sommarpromenader/cykelturer/moppeturer


- ...och det blev en hel del fester :D


- Min familj stack till Kroatien och lämnade mig ensam en vecka. Två hundar att sköta om ensam + umgänge med folk + fester + Trästocksfestivalen resulterade i att jag snittade 2-3 timmars sömn per natt i en vecka. Kul var det dock :D


- Tränade en hel del agility


- Var på Piteå Dansar och Ler (another norrlandsfestival)


- Kvällspicknick med folk i Boviken


- Några dagar i Umeå i samband med systers fotbollscup


- Träningsläger på stallet + kusinbesök en av sommarens sista veckor


- Nattlig flum-biltur till "spökhuset" i Vithatten med folk


- KÖRKORT :D


- Skolan började om, insparken för ettorna var i alla fall rolig


- Agilitytävling i Gagsmark


- En tripp till Stockholm för att springa Tjejmilen bl.a


- Den tidiga hösten bestod av ett X antal nattliga bilturer ut på landsvägarna och till havet, med Queen på högsta volym och bilen full av allsjungande/skrikande folk :)


- Hösten bestod för övrigt till stor del av caféhäng på vardagkvällar och tjoa på Balzacs dansgolv fredagkvällar


- Bland de roligare helgerna var när vi klockan 10 på kvällen kom på att vi ville ut och tjoa och samtliga uteställen i Skell hade minst 20-årsgräns. Vi tryckte därför in 7 pers i en bil och drog till Umeå (typ 13 mil bort) för att kunna gå ut :D


- Rårås lyx-födelsedagsfest i Nordic Light-lokalen med bubbelpool och karaokerum...:O


- Jag kände inte peppen på Sverige på novemberlovet, så jag drog tillbaka till Spanien och SOS i tio dagar med bland annat min kusse. Minnsvärt of doom :D


- ...MISSADE FLYGET HEM från Spanien samma dag som Sterling konkade, vilket resulterade i panik-ombokning och mellanlandning i Paris. Hem kom jag iaf på något vis uppenbarligen.


- Askul Halloweenfest organiserad av Bodén


- Stockholms-tripp med Amanda och Emo för att se Aimee Mann-konsert


...och det var väl typ det. Har iaf försökt hinna med så mycket som möjligt och det har varit kung :D

Av Anna Danielsson - 9 december 2008 21:34

- "Ja, Linn är sur och Anna är...Anna"

Av Anna Danielsson - 9 december 2008 20:37

Jag lyckas då aldrig synka mitt humör med omgivningens - idag var det för ovanlighetens skull bara jag som var uppåt och resten av alla folk hatade livet. Aja.


Lallade på stan med Epa och Bodén, syftet var the neverending Projekt: Nyårsklänning. Jag ger upp det här tror jag. Eller det gjorde vi alla, vi lallade på Waynes istället.


Konserter ikväll, dom funkade.


ÄCKEL-LULEÅ slog SAIK ikväll förövrigt -.-

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards