Alla inlägg den 12 december 2008

Av Anna Danielsson - 12 december 2008 18:52

FÄRDIG MED CANDIDE-ANALYSEN, CIRKA 20 ÅR SENARE!


Nu kan jag typ flyga känns det som. Om en timme är det @Epa och sen ---> Balzac! SYNS DÄÄÄR

Av Anna Danielsson - 12 december 2008 17:50

Lycka är att finna en Delicato-boll i frysen

Av Anna Danielsson - 12 december 2008 15:48

Grymt trevlig dag, dock med några missöden.


Projektarbetesdag hela dagen, var faktiskt trevligt. Alla i klassen redovisade sina projektarbeten hittills, var skojsigt att höra och det gick bättre för mig än väntat. Trodde lärarna skulle totalsåga mig med tanke på att jag:


1. Inte är färdig på deadline-datum (det är iofs inte många andra heller)

2. Inte har kommit på vad mitt mål med jobbet är.


Aja, gick ju faktiskt bra. Sen var det allmänt trevligt med klassen idag, bl.a födelsedagssång och sedan ett uttalande från Ida där hon tackade klassen som fick vissa att bli så rörda att de började gråta, haha! :P Nästan hela Es3B ska för övrigt ut på Balzac ikväll, så det blir som en liten klassfest/förfest/födelsedagsfest och sen lär vi väl springa på varandra ute. Alla är iaf överpepp vilket är king, tror det kommer bli världens trevligaste kväll :D


Något som gick sämre idag var mär vi skulle kolla på estet-musikarnas luciatåg. Dom har mad skills och tåget är lika bra varje år, men i år förstörde jag typ hela stämningen med att få världens HOSTATTACK i publiken (är hyfsat extremt förkyld sedan 1½ vecka tillbaka). Försökte vara tyst men det slutade att jag satt och hostade som ett mongo medans tårarna rann ur ögonen. Fail och extremt pinsamt, dock var jag inte ensam om att hosta i publiken - halva Atorp verkade vara förkylda.


Dagens andra fail är att mina ögon är sära -.- Var hos optikern och jag har tydligen hur mycket stainings (eller hur det nu stavas) som helst i ögonen, förmodligen är jag allergisk/överkänslig mot någonting som har med linserna eller linsvätskan att göra. Ska testa lite ny linsvätska nu osv och se om det blir bättre. För övrigt har jag ännu sämre syn nu (fast det visste jag ju redan) så jag får ny linsstyrka nästa gång Linsboxen kommer :P HAHA, handikapp-Anna

Av Anna Danielsson - 12 december 2008 02:13

Jag är seriöst obehagligt trött, ögonen går typ i kors.


Avbokade tidningarna lördag morgon, NAJS. Förlorade pengar men jag känner mig lat. Balzac imorgon kväll ju och jag vet inte vad som händer efter, det brukar ju bli en tendens till någon form av efterfester/improviserade slumber-partyn/Lucia-vaka efter utgång, jag lär alltså inte lägga mig tidigast i världen och jag pallar fan inte GÅ hem till Sunnanå 8 på morgonen, hämta tidningsklumpen och sen pulsa ut snön/kylan och sälja efter 2 timmars sömn. Skulle kunna härda och har gjort det förut men...nä.


Jag sjabblar bara, fattar inte vad jag själv skriver för jag är så jäkla övertrött. Borde hålla käften i stället.


Känns inte som det smartaste i världen att ge mig på en analys av Pangloss/Leibniz jävla filosofi i nuvarande tillstånd, men jag ska göra ett tappert försök.


Cementeries of London

Av Anna Danielsson - 12 december 2008 01:25

Att analysera Candide på ett någorlunda vettigt sätt kommer ta hela natten och fråga mig inte varför jag inte började förrän nu.

Av Anna Danielsson - 12 december 2008 01:02

Nu var det längesen jag såg The Pianist, har jag tid så ska jag hyra och se om den i helgen. Äckligt bra.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards