Alla inlägg under februari 2008

Av Anna Danielsson - 10 februari 2008 02:27

Självklart sitter jag fortfarande uppe, det är ju trots allt mig vi pratar om.


DeviantArt har fått en del uppgraderingar, både bättre och sämre. "Collections" är underbart, men VAD har dom GJORT med kategorierna!? Det går ju inte att hitta nånting! GAH.


Btw, det var Melodifestivalen ikväll. Jag totaldissade det förra året och lär göra det i år också. Såg däremot 10 sekunder av en låt och det var pinsamt - SKA DU PROMPT SJUNGA FRANSKA ORD SÅ SNÄLLA, UTTALA DOM RÄTT! Till och med jag vet ju hur deja vu uttalas och jag har aldrig läst franska.

Av Anna Danielsson - 10 februari 2008 01:12

Det var meningen att det här skulle bli en oerhört trevlig dag. Jag, Amanda, Soppan och Emo skulle "kidnappa" Linnea (av anledningen att hon fyllde 18 i fredags) och dra till Luleå över dagen för att typ shoppa och bjussa födelsedagsbarnet på lunch. Amandas pappa skulle upp till ett jobb i Luleå så vi liftade med honom.


Dagens började med ett missförstånd angående antalet lediga platser i bilen, vilket ledde till att Emo istället för att joina oss fick hoppa på en Norrlandskusten-buss ensam och ta sig till Luleå på det sättet istället-


Resan gick förvånansvärt nog smidigt, i Luleå gick vi runt i gallerian Shopping i väntan på Emo. Där började Soppan må minst sagt taskigt så det slutade med att Linnea ringde ambulans. Hon och Soppan var inne på en toa i Shopping, jag fick kuta ut och möta ambulansen som var där på några minuter (:O) och Amanda sprang samtidigt iväg och mötte Emo på busshållplatsen. Linnea följde Soppan till sjukhuset, vi övriga var kvar i stan och väntade på att dom skulle ringa och säga hur det gick. Vi sprang och köpte lyx-slush på Blå Gåsen, och sedan sprang vi till Kulturhuset och läste tidningar (kan inte Skellefteå också få ett fint kulturhus?)


Vi blev efter ett tag hungriga of doom, och Amanda och Emo (läs: AMANDA) började krångla/tjafsa om var vi skulle äta :P Det slutade med att jag fick trycka i mig ett Ultimate Cheese-mål på Max <3


Det gick iaf bra för Soppan, fast dom vart kvar på sjukhuset hela vår vistelse i Luleå för att dom var tvugna att vänta på nåt blodprov-svar eller vad det var. Jag tog bussen hem medan övriga fick åka bil, för det hade varit smått taskigt mot Emo att låta honom åka ensam igen. :P Så jag skuttade på bussen hem mot Skellhell klockan 3. Bussresan var det drygaste jag varit med om, Norrlandskustens bussar brukar äga men på den här var det KALLT och sätet var OBEKVÄMT, 2 timmar och 10 minuters bussresa ensam till Skelleftea på en E4 Norr som man har åkt alldeles för många gånger är DRYGT, jag blev till och med less på min MP3-musik, hade ingen bok och till råga på allt satt det en skitunge och gnällde 24/7 i ett säte nära mitt. GAH.


På kvällen vart det SingStar och smoothie-ätning med Frida, Soppan, Linn, Robin och Amanda :P Och än så länge har ingenting mer gått fel förutom att jag mår illa av min hostmedicin x(


...och jag ska upp och sälja tidningar imorgon bitti. So long.

Av Anna Danielsson - 9 februari 2008 18:58

HAHA FY FAAAN vilken jävla blooper-dag. Fanns inget som INTE gick fel, OMG. Skriver sen x')

Av Anna Danielsson - 9 februari 2008 08:02

UNDERBART!


Jag knarkar för tillfället hostmedicin, vilket ALLTID ger mig skumma biverkningar. Bl.a "sömnlöshet" och "hjärtklappning" har jag haft hela natten - trevligt värre. Var ambitiös och la mig rätt tidigt, somnade kanske vid 2-3 bara för att vakna typ en gång i halvtimmen resten av natten. Jag har sovit, vad ska jag tippa, kanske 2-3 timmar. Sen är väl Molipect som ger mig sömnlöshet inte så bra kombo med Coca Cola heller xD


Nu ska jag strax hämta tidningarna på Brinkvägen, och sen gå ut och sälja så mycket jag hinner. Vågar inte gå för tidigt och väcka folk...:P


Sen ska jag vara i centrum 10 och då bär det av, mohaha!

Av Anna Danielsson - 8 februari 2008 23:06

Wiiie, äntligen löste det sig :D Morgondagen kommer äga, höhöhö! Jag är råpepp på vår lilla resa.


Och btw, jag är ju tammefan dummare än det jävla tåget. Har just druckit 2 COLAFLASKOR och en HALV HALLONSODA. Jag brukar inte ens dricka läsk vanligtvis!? Och jag tror själv på att jag ska kunna somna nu, HAHAHA. Ska upp tidigt tre morgnar på raken med start imorgon x(

Av Anna Danielsson - 8 februari 2008 21:58

Haha, jag har råkat skriva ett inlägg i min syrras blogg, trodde det var jag som var inloggad på bloggagratis.se xD


Har iaf varit och åkt snowboard i Klutmark med Simon och Amanda. Wohooo. Har även ringt till hundhemmet i Spanien - äntligen. Det gav dock inte så mycket resultat, hon som svarade var trevlig men snackade bara franska och väldigt dålig engelska :S Ingen aning om hur mycket (lite) av det jag sa som hon uppfattade. Det fanns inte ens nån tillgänglig som snackade spanska, vilekt jag nästan kan göra mig förstådd på, så imorgon får min mamma som kan franska ringa och agera tolk xD


Om en timme ska jag lägga mig, btw. Ska vara duktig så jag orkar släpa mig upp imorgon, ska sälja tidningar OCH på secret mission ^^


Nu fettar jag Cream Cheese-chips och Coca Cola <3

Av Anna Danielsson - 8 februari 2008 17:02

Förresten, jag hittade en förlovningsring på handfatet på en skoltoa idag. Hyfsat random, skolreceptionisten hade ledigt när jag tänkte lämna in den så jag gav den till syon som lovade att lägga den i receptionen. Haha, tänk om hon snodde den ist?

Av Anna Danielsson - 8 februari 2008 16:04

Jag är inte pjåkigt förkyld xD Ge mig nässpray och Strepsil (som inte hjälper, men whatever) NU.


Dryg skoldag, dock rolig svenskauppgift :P Ikväll blir det snowboard med FOLK, och imorgon ska Linnea kidnappas på en liten resa på grund av hennes 18-årsdag idag ;) Hon läser lix inte min blogg tror jag, så ägd. Hon vet ingenting om vart vi ska xD Det blir jag & Amanda och förhoppningsvis Soppan och Frida som deltar. Ska ringa Linn nu också, mohaha.


Btw, idag gjorde jag den FÖRSTA AKVARELLEN I MITT LIV SOM JAG BLEV NÖJD MED. :'D Föreställer Scharins-fabriken.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards