Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Anna Danielsson - 10 februari 2008 21:19

Ridskolan har tagit bort Charlie och Marton, fick jag nyss veta.


Jag tycker hästarna dör på löpande band :( Tragiskt, men de som finns kvar sedan när jag började rida börjar ju vara så himla gamla så det är förståeligt - dock inte mindre sorgligt för det. Liljan dog i höstas/somras, i december avlivades Smokey och nu Charlie och Marton.


RIP

Av Anna Danielsson - 10 februari 2008 21:08

Jag ska upp 6 imorgon :'( CRY.


Vi har haft en massa älgar typ överallt på Sunnanå den senaste veckan. Som vanligt har alla lyckats få en skymt av dom utom jag, men dom kommer ner från skogen och käkar äpplen i folks trädgårdar. Vore kul om man kunde lyckas leta upp en och fota.


Nytt Spanien-försök idag, men hon som var ansvarig och som man skulle prata med var hemma och inte på anläggningen, vi fick hennes nummer (av en spansktalande person, så jag fattade äntligen lite av vad hon sa) så ska ringa ännu en gång imorgon. Wiiie, HOPPAS det blir att dra till Katalonien :D Tänker isf dra så fort som möjligt efter att skolan slutat och stanna juni ut. Sen måste jag hem och sommarjobba med något...som jag också måste fixa. Deta för mig in på nästa ämne - JAG MÅSTE SKRIVA ETT CV. Hur glorifierar man sig själv bäst i skrift!? xD


Jag ska seriöst lägga mig snart, måste slaaaggaaa.

Av Anna Danielsson - 10 februari 2008 13:46

Det känns för tillfället som om hela min klass är fruktansvärt konstnärliga och ambitiösa förutom jag, haha. Jag har inte ritat/målat/gjort någonting frivilligt hemma på hur länge som helst. Förr i tiden ritade jag 24/7, ingen aning om varför jag inte gör det längre, men whatever.


HUR SOM HELST, JAG ska bli ambitiös, i alla fall ett tag. JAG ska dra på Ö&B och köpa uppspända målardukar, ska även kirra några penslar och svart, vit, blå, gul och röd akrylfärg - sen har jag inga ursäkter för att inte måla ^^


Jag vill fara till stallet nuuu.


BTW, jag har förresten en stilla undran/åsikt här! VAD är det som är så ofantligt kul/intressant med modebloggar!?


Alla utom jag verkar finna stort nöje i att sitta och kolla runt på diverse "Dagens Outfit"-bilder. Om någon känner till en intressant modeblogg så hojta till, för jag har då aldrig sett någon.

Av Anna Danielsson - 10 februari 2008 12:35

Haha, jag kunde faktiskt somna igårnatt - till och med utan MP3. Jag sov faktiskt lite väl gott, för jag stängde uppenbarligen av mina båda väckarklockor i sömnen och höll på att fet-försova mig från tidningsförsäljningen.


BTW, jag trodde att inget mer kunde ha gått fel igår - MEN OOO SÅ ÄGD JAG ÄR OCH SÅ FEL JAG HADE, för nu har jag upptäckt ännu en fail - tappade troligen min husnyckel och mina skolskåpnycklar i Luleå! Vad vill världen mig!? VARFÖR är jag född med MISSFLYT som bästa kompis?


Aja, snart hemmagjord pizza till lunch. Med svamp och räkor <3 Och stallet i eftermiddag :D Tror vi ska byta hästar idag, hade dock gääärna haft Deviz många gånger till när jag nu äntligen har fått ha en häst som faktiskt är pigg :O

Gah

Av Anna Danielsson - 10 februari 2008 02:38

...och jag är seriöst livrädd vid tanken på att gå och lägga mig och få en repeat av gårdagens natt pga hostmedicinsbiverkning (fet oförmåga att sova) :P HATAR att ligga och vänta på att somna i flera timmar, blir skitstressad xD

Av Anna Danielsson - 10 februari 2008 02:27

Självklart sitter jag fortfarande uppe, det är ju trots allt mig vi pratar om.


DeviantArt har fått en del uppgraderingar, både bättre och sämre. "Collections" är underbart, men VAD har dom GJORT med kategorierna!? Det går ju inte att hitta nånting! GAH.


Btw, det var Melodifestivalen ikväll. Jag totaldissade det förra året och lär göra det i år också. Såg däremot 10 sekunder av en låt och det var pinsamt - SKA DU PROMPT SJUNGA FRANSKA ORD SÅ SNÄLLA, UTTALA DOM RÄTT! Till och med jag vet ju hur deja vu uttalas och jag har aldrig läst franska.

Av Anna Danielsson - 10 februari 2008 01:12

Det var meningen att det här skulle bli en oerhört trevlig dag. Jag, Amanda, Soppan och Emo skulle "kidnappa" Linnea (av anledningen att hon fyllde 18 i fredags) och dra till Luleå över dagen för att typ shoppa och bjussa födelsedagsbarnet på lunch. Amandas pappa skulle upp till ett jobb i Luleå så vi liftade med honom.


Dagens började med ett missförstånd angående antalet lediga platser i bilen, vilket ledde till att Emo istället för att joina oss fick hoppa på en Norrlandskusten-buss ensam och ta sig till Luleå på det sättet istället-


Resan gick förvånansvärt nog smidigt, i Luleå gick vi runt i gallerian Shopping i väntan på Emo. Där började Soppan må minst sagt taskigt så det slutade med att Linnea ringde ambulans. Hon och Soppan var inne på en toa i Shopping, jag fick kuta ut och möta ambulansen som var där på några minuter (:O) och Amanda sprang samtidigt iväg och mötte Emo på busshållplatsen. Linnea följde Soppan till sjukhuset, vi övriga var kvar i stan och väntade på att dom skulle ringa och säga hur det gick. Vi sprang och köpte lyx-slush på Blå Gåsen, och sedan sprang vi till Kulturhuset och läste tidningar (kan inte Skellefteå också få ett fint kulturhus?)


Vi blev efter ett tag hungriga of doom, och Amanda och Emo (läs: AMANDA) började krångla/tjafsa om var vi skulle äta :P Det slutade med att jag fick trycka i mig ett Ultimate Cheese-mål på Max <3


Det gick iaf bra för Soppan, fast dom vart kvar på sjukhuset hela vår vistelse i Luleå för att dom var tvugna att vänta på nåt blodprov-svar eller vad det var. Jag tog bussen hem medan övriga fick åka bil, för det hade varit smått taskigt mot Emo att låta honom åka ensam igen. :P Så jag skuttade på bussen hem mot Skellhell klockan 3. Bussresan var det drygaste jag varit med om, Norrlandskustens bussar brukar äga men på den här var det KALLT och sätet var OBEKVÄMT, 2 timmar och 10 minuters bussresa ensam till Skelleftea på en E4 Norr som man har åkt alldeles för många gånger är DRYGT, jag blev till och med less på min MP3-musik, hade ingen bok och till råga på allt satt det en skitunge och gnällde 24/7 i ett säte nära mitt. GAH.


På kvällen vart det SingStar och smoothie-ätning med Frida, Soppan, Linn, Robin och Amanda :P Och än så länge har ingenting mer gått fel förutom att jag mår illa av min hostmedicin x(


...och jag ska upp och sälja tidningar imorgon bitti. So long.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards