Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Anna Danielsson - 24 februari 2008 23:55

Sömn gör mig inte piggare så jag kan lika gärna vaka vid datorn och vara sur.

Av Anna Danielsson - 24 februari 2008 23:28

Satt förresten och diskuterade med Rårå hur man kan fusk-åka tåg. Typ 200 spänn tur och retur till Stockholm lät inte alltför dumt 0:)


Synd bara att jag är för ärlig för sånt :( Eller snarare, jag inser mina begränsningar på grund av mitt kroniska missflyt. Medan andra kan åka hur ekonomiskt dom vill skulle jag förmodligen åka fast och måsta betala sju miljoner i böter.

Av Anna Danielsson - 24 februari 2008 23:24

Det är typ halv storm här, det blåser så det skallrar i fönsterrutorna. Var nåt som blåste omkull på altanen nyss så det skramlade som jag vet inte vad, höll på att få hjärtslag och falla av stolen typ.

Av Anna Danielsson - 24 februari 2008 23:20

Alltså, Bilddagboken. Synd att man är så mycket nörd och beroende, för det är ju typ den sämsta sidan som finns. Den:

- Funkar aldrig.

- Laggar alltid.


Jag slutar aldrig wajna.


OCH NEJ, JAG HAR INTE ALLS I-LANDSPROBLEM.

Av Anna Danielsson - 24 februari 2008 22:51

"Ósk-hjälpen hjälper avlivningshotade islandshästföl från Island. Vi hjälper föl till så kallade "blodston", ston som betäcks varje år och sedan efter fölets födsel tappas på 4,5 liter blod varje vecka tills stoet slutar ett producera ett visst ämne. Av blodet tillverkas sedan hormonmedicin för slaktsjur (kor, får & grisar) . När fölen är avvanda skickas de flesta till slakt eftersom de inte har någon fortsatt funktion i tillverkningen. Några av stofölen sparas och blir själva blodston när de blir vuxna."


Jag hatar människosläktet mer och mer för varje dag.


Islandshäst-ston blir betäckta för att de ska kunna tappas på en massa blod som innehåller något speciellt ämne pga att det har fått föl.


Fölen slaktas sedan.


Kan alla bara avlida!? Där försvann mitt ändå hyfsade humör.

Av Anna Danielsson - 24 februari 2008 19:10

Jag har nu spenderat min helg i Haparanda och det har ägt :D Anledningen till denna lilla tripp stavas som sagt "Agilitytävling".


Klockan halv 4 på morgonen i lördags blev jag väckt och utjagad till bilen. Satt efter tre timmars sömn som en medvetslöst kolli och lyssnade på MP3 hela resan upp. Jag lider av en mycket besvärlig åkomma som kallas "Oförmåga att sova i bil", så det vart knappt nå mer sömn på resan upp heller -.-


Vi var på plats i Haparanda före 8, banvandringen var 5 över 8. Jag och Mio startade sedan som nummer 8, och jag är överdrivet stolt över mitt fyrbenta kräk :'D Vi blev diskade för att han tog ett hopphinder fel väg, sen vart det en del andra fel också, men jag är nöööjd. Han var faktiskt fokuserad på vad han skulle göra, för en gångs skull.


På kvällen for vi till en familj i Haparanda som vi känner och har varit på flera semestrar med, det var trevligt :)


Tävling igen i förmiddags, det gick ungefär likadant och jag är fortfarande nöjd. Ska lägga in filmer på Youtube när jag ids, för syrrish filmade :P


...och nu ser jag egentligen Wallander, men det är nyhetspaus. Sen ska jag slaggaaa.


Matteprov på torsdag och jag kan inte ett smack :'( Äckliga kilometerlånga ekvationer, hua.


...men, LONDON PÅ FREDAG :D

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards