Alla inlägg under januari 2008

Ugh

Av Anna Danielsson - 15 januari 2008 16:12

Haha, alltså nya skolschemat dödar mig. VARFÖR är alla lektioner typ 20 timmar långa? xD Anna goes döööd.


Nu ska jag på orkester, har även varit och kirrat bomull till min form-uppgift som jag måste göra ikväll :( Ska även hinna städa, och ut på stan med Emelie Peee och fota DOKUMENTATIVA bilder ^^ (Vi två har startat ett fotolag till en stor tävling med Sanna och hennes kompis. Eller ja, det var väl Sanna som startade det :)


Jag blev mobbad som aldrig förr på gympan idag. Haha Eric och Simon rullade in mej i en sån där stor tjockmatta och petade mej i ansiktet :'( Fick dock min hämnd.

Av Anna Danielsson - 14 januari 2008 22:42

Okej, eftersom alla verkar skriva inlägg om dialekter och för att jag tydligen är i skrivtagen (typ fyra inlägg på en kvart, någon?) så ska jag också säga några ord.


Jag tycker faktiskt att norrländska är en av de finare dialekterna (och speciellt pitmål äger ju xD), och göteborgska. Även dalmål är småkoolt, fast...rätt fult.


De fulaste dialekterna måste ju vara skånska, småländska och nasal, gnällig överklass-stockholmska, det låter verkligen förjävligt. Skummaste dialekten är utan tvekan gotländska, för någon sommar sedan frågade en gotländsk (kom jag på sen) lillkille mig om vägen till Vitberget och jag fattade knappt vad han sa. :P


Jag själv tycker att jag pratar typ nada norrländska jämfört de helt sinnessjukt breda dialekterna i norrländska inlandet, typexempel Emelie Peee från Sorsele :P Ändå blir jag utskrattad av nollåttor varje gång jag åker till Estocolmo, huh? Däremot kommer hela vår släkt från Piteå vilket har resulterat i att jag oftast uttalar "dörr" som "durr", "Örjanshallen" som "Urjanshallen" osv, så jag är en aning mobbningsobjekt :( Sen drar jag "vors nagerst" och liknande fraser. Kan dock aldrig mäta mig med "NO SCHOVI IT PITPALT'N TIS VI FÅ PALTSCHWIMA"-mormor xD

Av Anna Danielsson - 14 januari 2008 22:37

Btw, idag anmälde jag, Linnea och Linn oss till Finnkampen :D Dvs en tävling mellan vår skola och en skola i Finland, så om vi kommer med (om JAG mot förmodan kommer med) så drar vi till Finland med skolan den 30 januari :D HAHA jag anmälde mig till friidrott fast det var två år sen jag la av med det (a) Fast seriös är jag ju knappast.


Blev dock en aning lugnare när Linn sa att en kille hade hoppat under en meter i höjd på den tävlingen. Jag har iaf hoppat 1-30-1.40 i mina...eh, glansdagar x'D

Av Anna Danielsson - 14 januari 2008 22:35

...jag misslyckades med nudlarna.

Av Anna Danielsson - 14 januari 2008 21:56

Det här kommer blir ett långt jävla inlägg, och jag kommer förmodligen att glömma skriva om hälften som jag skulle skriva om ändå. :P


Den här dagen startade med att rånegga på min moder (och jag hade en bra anledning), och som grädde på moset efter att ha fått en aning för lite sömn xD Eftersom jag inte var så peppad på min moders och systers sällskap så dissade jag möjligheten till skjuts till skolan och promenerade istället :P


Alltså, 2 timmar spanska och 3 timmar form, det är ju som Eric säger - absurt. Dessutom hatar jag formuppgiften from hell, vi ska jobba med TYG och som tema har vi fått tre random ord var: En egenskap, ett material och en teknik. Jag fick "Mjuka bollar sydda på tråd". Ni anar inte hur många misstolkningar från alla håll och kanter som "mjuka bollar" kan leda till när man är övertrött och less på form-lektion :( HAHA jag tror jag dog.


Ja, efter helvetes-skolan (jag hatar från och med nu måndagar) så hoppade jag på bussen in till stan och hinna springa in på Ica och köpa Mellis (som tydligen är omdöpt till Rassel) och MannaFrutti som middag :P Sen sprang jag på körkortsteorikurs vilket var intressant, men jag hade efter nattens avsaknad av sömnmängd lite svårt att hålla mig vaken xD Aja, allt går med vilja.


Efter kursen promenixade jag från centrum till Vitberget för att gå på hockey med syster, och tror du inte att hon var tvungen att maska sig som fan så jag fick stå utanför entrén (ungen hade ju min biljett) i 40 minuter -.- Mina tår hann dö. JAJA, vi vann iaf. Sen ringde pappa som är på kurs på Teneriffa mig flera gånger under matchen och skulle ha...matchreferat typ, så jag fick stå och vråla i telefonen medans Nort Power brölade i bakgrunden och ingen av oss hörde speciellt mycket av den andra.


Nu är jag hemma, ja, uppenbarligen. Håller på att koka nudlar, MWAHAHA. Ska lyckas få dom goda nån gång, Amanda är dum i huvudet och lagar alltid perfekt nudelsoppa medans mina försök blir vattniga och mosiga...aja, jag i köket i ett nötskal.


BTW, jag är typ lovad en ny mobil eftersom mamma har insett hur kajkig min är :'D (Laggar så man inte hör ett skit när man pratar i den, visar missade samtal och SMS flera dagar försent osv) Min första o-begagnade mobil på 6 år! Dock blir det ingen flashig historia, men jag har spanat in en billig Nokia med MP3, kamera och BlueTooth, så den blir det troligen :) Dessutom är det en VIKMOBIL, för jag vägrar ha nån annan modell som har stooor display på framsidan och blir helt sönderrepad på dirren.


Vad tänkte jag mer skriva...? o.O


Alltså, dom skjuter typ SMÄLLARE. NU. Typ 100 år efter nyår. vad är det för fel, kan ni bara gå och skaffa en kompis eller nåt?

Av Anna Danielsson - 13 januari 2008 11:43

YES! Äntligen börjar det likna Norrland, nu har det kommit 3-4 dm snö på en natt. Dock har dessa sina stora nackdelar då jag seriöst tror att SKELLEFTEÅ KOMMUN ÄR SÄMST I SVERIGE PÅ ATT PLOGA. Jag säljer tidningar varje helgmorgon som jag måste hämta på en gata nere vid älven på Sunnanå, idag gick det inte att cykla (lite mer wajn om cyklar lite längre ner i inlägget) så jag fick gå. Jag tog Mio med mig, han var överlycklig och skuttade runt i snön som en hare på ecstasy. Vi fick traska MITT på Skråmträskvägen eftersom trottoarerna bestod av en halvmeter snö, typ (okej, överdrift men det gick inte att gå där iaf.) Det var i alla fall inga bilar ute, eftersom folk inte tar sig ut från sina gator pga snövallar som man kör fast i >.<


MEN, snö är najs och i veckan blir det snowboard så ofta jag bara hinner :D


CYKLAR, förresten! Jag har inte ägt en egen cykel på ett antal år, utan snyltar av mor och far eftersom de ändå inte cyklar på vintern. TYVÄRR råkade jag dock bryta av nyckeln INUTI låset på pappas stora gubb-cykel som jag brukar sno, så jag är tvungen att använda mammas cykel från helvetet. Jag skämtar inte alls, inte det minsta överdrift - man skulle kunna låsa cykeln och det skulle ändå gå lika trögt att cykla på den. Det tog typ en halvtimme för mej att komma hem från Frida igår. AJA, nog med damp.


Ska orka masa mig genom all snö till kiosken och köpa MP3-batterier snart. Nån gång. Sen ska jag och Amanda knalla till Toto-hallen på Travet och kolla på kaninhoppning :O Vår classmate Moa ska typ tävla med sina ninja-kaniner?


Aja, över och ut och det här är nog det lulligaste inlägget jag har skrivit hittills.

Av Anna Danielsson - 12 januari 2008 15:20

Okej, hear this (och speciellt Frida): JAG SKA GE COLDPLAY EN CHANS.


Försöka iaf ^^

Av Anna Danielsson - 12 januari 2008 01:39

Alltså, The Knife är ju utomordentligt trevliga. Dock är videon smått...ful, som de flesta de har gjort.


Jag hatade faktiskt The Knife för länge sedan, trots att min kusin typ försökte få mig att fatta tycke för dem :P Tror att det var herr Bröstlund som fick mig att inse att dom faktiskt var bra nån gång i åttan.


NU ska jag slagga, tidningsförsäljning om några timmar! Ciaooo

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards