Alla inlägg under januari 2008

Av Anna Danielsson - 17 januari 2008 22:47

Haha, jag var nyss på hockey med syster och tror på fullt allvar att ett lag inte kan ha mer missflyt. Vad sägs om att en spelare tvärt slutade i laget igår, en skadad PLUS tre nya skador i matchen ikväll? En av dom orsakad av att två AIK-spelade KROCKADE med varandra, alltså fyfan, haha. Sen förlorade vi med 5-1 också.


Jag hatar seriöst bildlektionerna just nu. Lorenz är inne i nån sadistisk akvarell-period, och jag hatar akvarell. Idag skulle vi måla TULPANER, vi kunde inte ha fått en tråkigare akvarelluppgift heller? O nej.


Haha, det här har varit en smått fullspäckad vecka, har knappt varit hemma nå :D Skola-körkortsteorikurs-fotokurs-glo på hockeymatcher osv. Wiiie. I helgen blir det tidningsförsäljning, JEEEVLART, jag ska bli rik. Sen måste jag börja se mig om efter sommarjobb, ska nog gå på Coop/Ica och fjäska eller nåt. Funderar även på skogsplantering i typ en vecka, om man jobbar som ett djur kan man tydligen få ihop 1000 kronor per dag på det. Undrar om de nya affärerna i gamla Rimi-lokalen på Sunnanå hinner öppna till sommaren, isåfall sa jag gå dit och fjäska. Nära och bra ju :O


Sen ska jag ringa hundhemmet i Spain också.


OCH JUST JA, måste springa förbi E-Fyran imorgon för jag har glömt mina körkortsteoriböcker där :(


NU har jag investerat i en Jabu'She också. Får se om den gör nå underverk för min äckligt glåmiga hy. Känner tyvärr att jag är lite farligt köp-maniac nu (EN dyr hudkräm är enligt mig en stor investering, haha) så toykameran och allt annat som jag vill ha får vänta. Jag är en snål själ och jag vill kunna leva liiivet i sommar. Jag fattar inte hur folk har råd att köpa kläder för flera hundringar/tusingar i månaden, det är iofs prioritering som gäller men ändå ^^ Den enda jag köper är typ godis och rea-varor, så jag är rätt rik, haha.

Av Anna Danielsson - 17 januari 2008 00:43
Korre by ~Koggamojj on deviantART

SNELA, ge mig bara kompletta Six Feet Under-DVD-boxen? <3


Nu ska jag sova som en stenad valross, snajs bajs.


(Kände bara för att lägga in en bild jag tog förra sommaren, för ekorrar är ju faktiskt oerhört söta.)


Ge mig nåt att göra i helgen :( Eller ja, nåt är väl halvplanerat men inte helt.


GAH, jag vill bara bli arton och köra bil ^^ Sommaren 08 kommer äga så hårt, får jag tag på en bil (hyra?) så tänker jag roadtripa ner till Stockholm, ensam (möjligtvis med Mio) om ingen vill hänga på vilket jag hoppas att folk vill ^^ Sen hoppas jag på nån festival också, men main priority blir volontärjobb och sommarjobb. Ska hitta nåt välbetalt så jag har råd med min, Linneas, Fridas, Linns (och kanske några till) planerade party-partajresa till Turkiet i höst ^^

Av Anna Danielsson - 16 januari 2008 22:35

Haha fy fan alltså, vår fotogrupp äger ju xD Onsdagarna är veckans flummigaste OCH roligaste kvällar, utan tvekan!


Och nu ska jag vara riktigt ambitiös och köpa ansiktskrämen Jabu'She. Det verkar, enligt alla, vara någon superkräm. Egentligen är det en anti rynk-kräm, men den motverkar tydligen även torr hy och finnar + ger lyster i hyn! Låter helt perfekt för ett glåmigt fanskap som jag. Dyyyr är den, men nån gång måste man väl offra lite pengar på nåt som är lite mer fancy.


NÅGOT SOM JAG OCKSÅ SKA KÖPA är en Diana+. Sån jäkla kul med toykamera :D


Och fy fan i helvetet, nu ska jag göra årets mest fukkade läxa. Ska skriva om ett möte mellan två historiska personer till konsthistorian. VA? Nä, jag vet inte heller. Ska jag skriva en saga eller en fakta-uppsats eller en dialog eller what? Näe, ingen aning, för det står inte. Bara konstigt :(


WÄWÄWÄ, jag känner mig tyyyp värsta pepp nu. Har några kommande projekt:

- Städa ur min garderob, vilket jag inte har gjort på typ fem år. Nån som är mindre än mej och vill ha en massa tröjor? :P Ingen snygghets-garanti

- Träna in ett freestyle-program med Mio. Och det svåraste, välja låt till :P

- Försöka lyckas någorlunda (iaf få med EN bild nånstans på ett helt år) i Foto GrandPrix med the teeeam xD

- Köpa taveldukar och painta litegrann

- Sälja mitt PSP. KÖÖÖP, någon? 1000 spänn, ni får med tre spel och en film! Plus allt annat förutom hörlurar. Säljes för att jag inte använder det. :P

- Kirra det eventuella volontärjobbet på hundhem Spanien. Ska sparka mig själv i arslet och ringa till Spanien nästa vecka, jag lovar. Hoppas jag lyckas göra mig förstådd. :P


...that's it I guess ^^

Av Anna Danielsson - 16 januari 2008 14:40

Jag har engelska och vill sluta. NU.


Måste dega på stan en timme och sen gå på körkortsteorikurs, därefter fotokurs.


JAG ska köra halkbanekörningen den 12 februari! :D Tror jag det var iaf. Körskoleägaren ringde och sa att det tydligen gick bra för mej på körlektionerna, så jag skulle få köra typ första halk-omgången i år. :P Let's go körkort!


Och ja, nu slutar vi. Hejdå. Ska kirra en chokladkaka på stan.

Av Anna Danielsson - 16 januari 2008 00:41

Nu har jag iaf valt ut några bilder att ta med imorgon. Och JA, jag bombar med inlägg. Min otroligt fagra bomullsboll är också snart klar.


Alltså, jag måste ju erkänna att Coldplay faktiskt har en bra låt, vilket är lite förödmjukande för mig. Får se om team Amanda&Frida lyckas övertyga mig om att dom är bra o.O


GAGAGA, på torsdag ska jag snowboarda med eller utan sällskap, ni får gärna följa om ni vill ^^ Sen blir det typ att joina Epa till hennes hemland (Sorsele) nån helg framöver och åka i Nalovardo :D


Alltså, jag undrar en sak - hur fan vågar folk åka snowboard/slalom utan hjälm? Okej, visst är det otroligt fult med störtkruka men för mej är det lika självklart som ridhjälm när man är ute och rider :P Jag har gjort magplask i full fart i backen, drattat rätt på skallen och typ slagit kullerbyttor flera gånger, tror jag hade varit rätt hjärndöd nu om jag hade varit störtkruke-lös ^^

Av Anna Danielsson - 15 januari 2008 22:28

Självklart är jag ute i sista sekunden med min "konst" som vanligt. Försöker göra något som i alla fall hänger ihop lite med vår form-uppgift. Vi skulle jobba i typ valfritt material men huvudsakligen typ (där sket det sig för mig, haha.) Vet inte om jag har skrivit det tidigare, men fick tre random ord var att gå efter: En egenskap, en teknik och ett material. Jag fick som sagt "mjuka bollar trädda på tråd" och gör nu något oerhört skumt och fult med hjälp av knappnålar, tråd, toarulle och bomullstussar.


Jag hatar form. Jag gick Estet för att få rita/måla/whatever :( Inte för att sy och göra keramik och dylikt. Visst, även om jag alltid kommer tycka att det är tråkigt så vore det ju ändå lite skoj om jag åtminstone var bra på det, men jag är USEL. Tror t.ex inte jag har gjort en enda ler-grej som inte har gått sönder alternativt varit allmänt ful med suspekt angober och glasyr utsplattad över hela sig.


ÄÄÄH. Nu sitter jag iaf här med en halvfärdig klump av bomull. Ska typ sprejlackera den i skolan imorgon eller nåt så blir den iaf lite roligare x'D


GAGA, måste även peta lite på några bilder och lägga in på USB-minnet till fotokursen.


Sen ska jag wajna det eviga wajnet (ja, jag wajnar BARA i min blogg.) Jag HATAR att leta efter alla former av kläder på stan. Världen är inte designad för spea folk. Om man mot förmodan hittar något som INTE sitter som en säck så blir man jätteglad, annars går man hem med tusen fler komplex än när man kom dit, haha :( Jag ska typ börja valsa runt i oversize-kläder 24/7, för jag hittar lix ingenting annat än sådana.

Av Anna Danielsson - 15 januari 2008 19:17

...och bara för att jag har en störa-mig-på-allt-och-alla-dag så ska jag skriva en ny lista över saker som irriterar mig ofantligt. Here we go!


- Mongolida lärare

- Folk som går LÅNGSAMT på t.ex stan, och blockerar ens väg. Jag slutar aldrig störa mig.

- Att "kycklingen" som vi äter i skolmaten är importerad från Thailand för att det är billigare än svensk kyckling. KAN NÅGON SÄGA "VÄXTHUSEFFEKTEN"?

- Hypokondriker som överdramatiserar allting

- Folk som är totalt, och då menar jag totalt, oallmänbildade. Det är bara pinsamt.

- Att Skellefteå kommun är sämst i världen på att ploga bort snö från gatorna

- ...en viss jävla person som jag inte ska nämna vid namn.

- Att busspriserna höjs 24/7


...jag tror det var allt.

Av Anna Danielsson - 15 januari 2008 19:00

HAHA GAH, måttlig pepp på att gå ut med hunden. SJÄLVKLART är det plusgrader så SJÄLVKLART kommer all underbar snö som vi har fått slaska bort </3 Dessutom regnar det, vilket är anledningen till att jag är opepp på att gå ut.


WIHI, jag tjänar på att jag är ett kort litet fanskap (halvkort iaf) och har en lillasyrra som är ett X antal centi längre än mig. Emelie rensade ur sin garderob på saker hon inte ville ha längre så jag fick snylta åt mig en gratis munkjacka och två linnen :'D


Slutade tidigt idag för att jag har hoppat av Avancerad Bild, wiiie.


Nä, nu ska jag typ börja städa och sen ska jag masa mig ut med Mio. Imorgon blir det rätt fullspäckat. Skola, sen direkt till körkortsteori, sen direkt till fotokurs. Får bli Mellis och MannaFrutti till middag som vanligt under sådana omständigheter ^^


JAG har en hel del roliga saker att se fram emot nu btw ^^ OM jag mot förmodan kommer med i Finnkampen så ser jag fram emot den, jag ser fram emot agilitytävlingen i Haparanda, jag ser fram emot LONDON och jag ser fram emot vår ORKESTERRESA TILL LÜBECK I TYSKLAND! Undrar om det kommer spåra lika mycket som Amsterdam ^^,

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards