Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Anna Danielsson - 5 januari 2008 23:50

Jag har kommit fram till att allt jag vill hinna se, resa till, göra och ha råd med kommer jag inte hinna under en livstid :P Mitt mål i livet är typ kort sagt att hinna resa till så många ställen som möjligt. Varför sitta i en enda stad och uggla i evigheter när det finns så galet mycket att se?


Jag har insett att jag gjorde ett stort tjockt fett misstag för cirkus två år sedan, när jag sökte till gymnasiet. Jag var redan då en aning pepp på att söka t.ex Kulturama i Stockholm, och hade troligen gjort det om inte mina föräldrar hade satt stopp -.- (Ovanligt? >.<) Har smått seriöst funderat på att byta linje och flytta under gymnasiet också, men då lär man ju ska måsta gå om ett år och...näääe. Sen är det så sjukt DYRT att bo i t.ex Stockholm också, även om man bara skulle hyra ett rum vilket jag lätt skulle nöja mig med :P Så jag skulle vara tvungen att bränna massor av mina sparpengar på hyra innan jag har gått ut gymnasiet, och sedan inte ha några besparingar kvar alls till högskola (för högskola SKA jag gå) och vara tvungen att börja ta studielån direkt.


Men however, jag ångarr ändå att jag inte sökte från början för även om jag trivs råbra i skolan här så blev jag automatiskt kvar i Skellhell i tre år till >.< Hursomhelst, efter studenten blir det flytt lååångt söderut och RESA! Hur jag nu ska ha råd med det, men aja xD Ville först plugga utomlands ett år, men frågan är om man inte får ut mer av att ta sabbatsår och resa runt istället så man kan se lite mer än bara ett land.


GAGAGA, jag sitter ju och blir pepp ju. Snart är jag 18 och mitt första mål blir att försöka få volontärjobb på något hundhem någonstans i Europa en period i sommar.


MWÄÄÄ, jag vill bli arton. Men sen vill jag inte bli äldre, då kan man ju lika gärna börja skaffa rullator och sånt shit :(

Av Anna Danielsson - 5 januari 2008 20:51

Nu har jag smakat illgrön läsk med choklad&banan-smak. Från Willy's. Vad ska man säga, den var ju...speciell. Budget också, tror jag kommer få cancer.


Jag vill att klockan ska bli tio så jag kan se Inspector Lynley Mysteries <3 Jag är en engelska deckare-nörd, och Lynley äger den kategorin.


GAAAH, mina händer är så kalla att dom har typ...stelnat av kyla! Jag kan knappt skriva på tangentbordet, haha :(


För övrigt, vore det inte för Matte B som finns där och förpestar min värld så är jag rätt pepp på skolan. Jag ska RÅHÄRDA i ett halvår så jag får G i matten (det kommer inte gå, men...GAH) och sen är det sommarlov igen ^^


FAST NU ÄR DET TYP ÄNTLIGEN VINTER, 17- imorse. SNOWBOARD någon dag, någon? :D

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards