Alla inlägg under september 2008

Av Anna Danielsson - 2 september 2008 23:29

Imorgon börjar fotogruppen om, får se om det kommer några newbies :) Bara inte folk blir alltför bortskrämda av den extremt låga humor-nivån hos oss som redan är i gruppen.


Kusinen ska ta en Skellefteå-tripp imorgon eftermiddag, för att inhandla möss (!) till sitt projektarbete (hon går bonde-skola :P). Jag slutar tidigt så jag ska dra på stan och umgås med henne några timmar :P


Jag körde nyss in Pink Floyd - The Wall i datorn, kändes som bara så allmänt trevligt och passande att lyssna på för tillfället. Och den skivan SKA lyssnas på i sträck, så är det bara, så nu lär jag sitta vid datorn och vaka tills den är färdigspelad.

Av Anna Danielsson - 2 september 2008 22:59

Jag, Epa och Sara hade en till bil-åkarkväll. Bland annat drog vi ut till havet (Boviken) for no reason och flummade. Såg en hare på vägen dit också :)


Jag har sovit drygt 8 timmar inatt men är så jäääkla trött. Gör fan ingen skillnad hur mycket/lite jag sover.


För övrigt är jag hungrig som ett as, fast jag tryckte i mig en hög med cookies på Subway. Om jag inte riskerade att väcka min familj så skulle jag lätt ställa mig och ugns-steka kyckling-drumsticks (försöka iaf) för jag såg att mangoraja-dressing har införskaffats till huset :D

Av Anna Danielsson - 2 september 2008 10:22

Inatt har jag faktiskt sovit en hyfsad mängd timmar, cred till mig alltså.


Något jag INTE har gjort är att läsa stycket ur Shakespears Macbeth och skriva en mini-analys - och detta ska vara inlämnat om typ 40 minuter. Blir att panik-rafsa ihop nåt innan skolan börjar.


Orkestern börjar om i eftermiddag :) Ska rabbla upp mitt veckoschema:


- Ridlektion måndag

- Orkester (SUS) tisdag

- Fotogrupp onsdag

- Orkester (SSB) torsdag


Sen ska jag hinna klämma in yoga som jag tänkte börja om nånstans också :O Och det lär ju knappast hända på fredagkvällar. Sen börjar jag om med mitt tattar-tidningsförsäljarjobb på helgmorgnarna, tur att jag har körkort i år! :) Nu slipper jag förra årets lidande - att börja morgonen (tidnings-hämtandet innan försäljning) med att vada i djupsnö och snöstorm med en stor tidningsbunt på ryggen eftersom det inte går att cykla på grund av Skellefteå kommuns patetiska snö-plogning.


Apropå ingenting för övrigt, BALZAC PÅ FREDAG! :D Let's nöta hål i dansgolvet igen ;D

Av Anna Danielsson - 1 september 2008 20:52

Som jag skrev tidigare så har jag spenderat min Stockholms-helg med att total-tabba i alla kategorier.


Det värsta jag gjorde var att tappa bort mitt Stockholms-kort, det vill säga ett kort som ingick i hotellpriset och lät mig gå in gratis på typ alla sevärdheter och även åka kollektivtrafik gratis. Vi hade varit på bio på kvällen, och det var efter filmen - när vi hade gått till tunnelbanan - som jag upptäckte att det var borta. Mamma och Emelie väntade på stationen medans jag löpte tillbaka till bion. Personalen hatade mig förmodligen för jag bad till och med att dom skulle låsa upp salongen så jag kunde kolla där, men inget kort.


Jag lufsade tillbaka till tunnelbanan, där mamma frågade om jag inte hade haft Stockholmskortet i min H&M-påse. PLING, så kom insikten - jag hade haft en H&M-påse med mig, vilket jag hade totalt glömt bort, och den var också borta. Mamma och Emelie åkte tillbaka till hotellet och jag stannade kvar och sprang till bion ännu en gång. Någon vänlig själ hade lämnat in min påse, men där var bara mina inhandlade pryttlar + godis och inget jävla kort. Nu var jag så förbannad på mig själv att jag sket i den svindyra tunnelbanan och promenerade tillbaka till hotellet istället. Väl tillbaka visade det sig att personalen kunde skriva ut ett nytt kort. Tack :D


Vad hände mer? Jag kom på morgonen då vi skulle springa Tjejmilen att mina mp3-hörlurar var paj, och att springa en mil utan musik är ju som omöjligt. Klockan 12 började loppet och klockan 10 lämnade jag mamma & Emelie på hotellrummet för att springa ner till Åhléns på Östermalmstorg som tydligen skulle öppna 10 trots att det var söndag. Det var inte sant, det öppnade 12. Jag hoppade på tunnelbanan och åkte till Plattan för att hänga på låset på stor-Åhléns som öppnade 11. När det äntligen öppnade sprang jag in, panik-köpte Koss-hörlurar (kärlek till hörlurarna för övrigt) och sen sprang jag ner i tunnelbanan, åkte tillbaka och formligen sprang hem till hotellet. Dramatiskt värre, i slutändan kom vi iaf i tid och jag fick mina hörlurar.


Missflyt-helgen of doom :D Men den var ändå trevlig.

Av Anna Danielsson - 1 september 2008 20:47

Jag är som folk kanske har märkt, och mot all förmodan, totalt nerkärad i Ben&Jerry's Cookie Dough. Tyvärr är inte 50-spänns-glass särskilt skonsam mot min budget, så jag funderar på att starta egen produktion av kakdegsglass xD Jag menar, hur svårt kan det vara, göra kakdeg, hacka i bitar och proppa ner i glass? Måste testas någon dag ;P

Av Anna Danielsson - 1 september 2008 10:05

Nu har jag fotolektion, och hör bara på dagens spännande uppgift: Vi ska fota blommor i macro. Originellt och spännande värre :( Här är mina bidrag till världen iaf:


Jag har varit i Stockholm i helgen. Har hunnit med att springa runt lite överallt, varit på Musikmuséet och Aquaria, sprungit på stan, varit på Grönan med Mimmi, fikat på 123456789 caféer, sprungit Tjejmilen och lite mer. Har även haft allmänt (eller snarare extremt) missflyt med typ allting, men det får jag skriva sen.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards