Alla inlägg den 19 september 2008

Av Anna Danielsson - 19 september 2008 16:39

Kollade igenom datorn och snubblade över bilder från skolavslutningskvällen. Så äckligt kul det var :D Flum på Norsjös bakgård, allmänt springande i stan/Bonnstan och studentflak-snyltåkning.


Nån som är på att sakna ihjäl sommaren? :(




Av Anna Danielsson - 19 september 2008 11:38

Balzac ikväll :D Förferren verkar bli en tävling i "Hur många människor lyckas man trycka in på Epas 25 kvadratmeter?"

Av Anna Danielsson - 19 september 2008 01:35

Nu ska jag bara skriva ännu ett arg-inlägg.


Det jag stör mig på mest av allt på just nu är folk som gnäller på att man far till Spanien och jobbar med hundar, "eftersom det redan finns behövande hundar i Sverige". JA, det finns det, svenska hundar behöver också hjälp och jag förstår faktiskt hur dessa folk resonerar, men situationen i Sverige på hundfronten är lååångt ifrån lika extrem och akut som i Medelhavsländerna.


Djurplågeri är precis lika vidrigt när det äger rum i Sverige, men det hör inte till vardagen här att det ligger överkörda hundar längs vägarna, att man häller syra över/försöker tända eld på hemlösa hundar, kastar en hund över en flera meter hög grind så den bryter nacken och avlider i desperation att bli av med den, dumpar MÄNGDER av valpkullar vind för våg utomhus OSV. DÄRFÖR behövs det folk på hund-anläggningarna utomlands, för det händer HELA TIDEN och det känns hyfsat bra att åtminstone försöka ge de hundarna ett halvdrägligt liv.


Om vettigt folk argumenterar för att man ska rädda Sveriges hundar först så kan jag nästan köpa det, men ALLA som har lagt fram det argumentet till mig hittills är bara patetiska människor som inte hjälper till med någonting själva, utan istället spenderar sin tid med att klaga på vad andra väljer att stödja/jobba med - bakom en jävla dataskärm.


Håll käften eller gör nåt vettigt.


Hoppas nån förstår min poäng, för jag är övertrött och fattar inte vad jag skriver.

Av Anna Danielsson - 19 september 2008 01:29

Och förresten, vad har Frida och Amanda gjort ikväll? Jo, dom har sett Coldplays konsert i Stockholm! :( En event som fick bortprioriteras av mig på grund av alla andra tusen resor jag ska göra. Också MMS:ar dom bilder från konserten, döda mig. Jag ville ju egentligen också >.< Aja, jag ska iaf se Aimee Mann i november :D


ÄNNU en anledning till bitterhet över denna stackars stad. Hade jag haft turen att bo i Stockholm hade jag bara kunnat köpa en konsertbiljett och gå på konserten men näe, sammanlagt ungefär ett dygns tåg + 5-600 spänn måste också adderas när jag har oturen att befinna mig där jag bor. :( :( :(


Nu ska jag stupa i säng. Kommer komma fet-försent imorgon. Jag vet om det men gör ingenting åt det xD

Av Anna Danielsson - 19 september 2008 00:58

Jag sitter här astrött och skriver loggbok-fanskapet, och undrar samtidigt om jag ska orka duscha nu mitt i natten eller imorgon bitti. Båda kändes ju som minst lika jobbiga.


Nu ska jag i alla fall skriva klart fanskapet och sen GONATT.

Av Anna Danielsson - 19 september 2008 00:07

Var och nördade hockey ikväll. Seriöst värsta (fast ändå roligaste) matchen jag sett, höll ju på att dö av nervsammanbrott.


Balzac imorgon, min pepp är tillbaka. Och det traditionsenliga för-partyt i Epas mansion.


Nu ska jag skriva loggbok till projektjobbet. Drygt.


Jag har sovit ungefär fyra timmar inatt, av den enkla anledningen att jag inte kunde sova mer. Det är faktiskt sant, jag lyssnade typ igenom mp3:n ett varv och låg och glodde i taket. Hatar när det händer, jag var ju som trött men ändå funkade det inte.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards