Alla inlägg under mars 2008

Av Anna Danielsson - 10 mars 2008 19:13

Btw, jag vaknade imorse med vad som måste vara någon slags mongo-muskelknut i nacken/axeln/skulderbladet så jag har haft ont där hela jävla dan. FÖR irriterande.


Nämnde jag att nästan hela klassen failade matteprovet - igen? xD Jag också, såklart. Jag vet inte, är det helt enkelt så at vi alla helt enkelt är fruktansvärt korkade?


Snart ska jag SingStara med Emelie, haha. Så hela Sunnanå lär höra oss skråla Queen.

Av Anna Danielsson - 10 mars 2008 18:43

Det blir kanske/förmodligen att jag följer med på skol-Auschwitz-resan i alla fall :D Det kommer kosta 1000 spänn men man är borta i 9 hela dagar så det är grymt värt det. E-Fyran (gymnasieungdomsgården) ringde idag eftersom jag mejlade mitt intresse och det lät som att jag skulle få ta en av platserna. "Kraven" var att jag skulle jobba ideellt en kväll i E-Fyrans kafé samt åka ut till fritidsgårdar och föreläsa om resan efteråt, vilket är nadas problemas :D Ska inte förvänta mig något än, men hoppas att jag får åka!


Vad har annars hänt idag? Vi har fått en ny, vidrig formuppgift: Dela upp oss i par och skulptera vår kompis huvud/ansikte i lera. FY FAN i helvete, jag är så fruktansvärt usel på lera så det är synd om Emelie Peee som jag ska avbilda.


Gick till stan med Epa, Linn M och Soppan efter skolan. FY FAN vilket jävla äckelväder, slask och äckelregn x( Mina skor och fötter vart dyngsura.


Och just ja, fail! Jag hade missat att det bara var halvklass på spanskan idag, och jag skulle egentligen inte vara där imorse - utan nästa vecka, med den andra halvan. Men jag for dit ändå på grund av min o-existerande koll :( Kunde ha fått sovmorgon! Aja, jag får iofs sovmorgon nästa vecka istället :P


...och för övrigt, jag måste börja på vår nästa bilduppgift som ska göras på "fritiden" och vara klar på fredag. 20x20 cm träplatta, valfri teknik och tema "Hönan och Ägget". Huuuh?

Av Anna Danielsson - 10 mars 2008 00:07

Auschwitz-resan med skolan avgjordes genom lottning. Jag kom inte med, däremot Tina i min klass, congrats :D


Tydligen finns det dock möjlighet kvar att följa med i E-Fyrans grupp (gymnasie-ungdomsgården) om man betalar 1000 spänn. Det tycker jag absolut är värt det och det har jag råd med, så ska typ dit och fjäska imorgon :O Haha.


Nu sitter jag egentligen och designar kläder till skoluppgiften xD Borde återgå till det nu.

Av Anna Danielsson - 9 mars 2008 14:33

Dagens planerade att-göra-lista:

- Sälja tidningar

- Städa

- Läsa ut Caedmon's Song så jag kan börja fixa inför muntliga recensionen

- Rita och måla klart designuppgiften (klädkollektion typ)

- Stallet


Stallet drar jag till om 40 minuter, hur många av de övriga punkterna har jag hunnit med? En - sälja tidningar.


JAG ÄR SERIÖST PINSAMT INEFFEKTIV, LAT OCH ÄCKLIG. Jag får ALDRIG nånting gjort. Har spenderat dagen med att spela Final Fantasy (tack för lånet Eric, det är faktiskt skojs) och dega vid datorn. SKJUT MIG LÅNGSAMT.


Sen lär det inte bli mycket plugg ikväll heller, för Linn tyckte att vi skulle göra egna ansiktsmasker xD Det blir väl skojs iaf.


För övrigt - om jag har räknat rätt så är det nu 17 dagar tills orkester-resan :D Jag är så sinnessjukt peppad så jag vet inte vad jag ska göra. Buss-roadtrip genom Sverige, Danmark och Tyskland, jeeej :D Hoppas det blir lika kul och sjukt som Amsterdam-resan, som sagt!

Av Anna Danielsson - 8 mars 2008 20:58

Mamma försöker få mig att se Melodifestivalen. De två gångerna jag sett det i år har jag seriöst lidit helvetets alla kval och velat gräva ner mig i jorden, tror inte mitt psyke klarar en kväll till med falsksjungande ryssar osv.


Var ute med Mio nyss och fick den mycket idiotiska idén att ta en shortcut över några kullar. Dumt som sagt, jag fick plumsa i djupsnö som räckte mig upp till låren. Mio är ju en aning mindre än jag så han höll knappt på att ta sig fram xD Som om det inte var nog så snubblade jag och föll när jag skulle ta mig över en snöhög för att komma bort från den helvetes djupsnön.


Apropå ingenting för övrigt - jag måste börja om att träna, helt seriöst. Min kondis är som bortblåst. Jag HATAR att vara ha dålig kondis, känner mig som en äcklig och slö soffpotatis. Isch.

Av Anna Danielsson - 8 mars 2008 17:12

Jag var så jävla hungrig så jag käkade en massa chips nu i eftermiddags. Komplett idiotisk eftersom det blir räkor, kyckling och kolatårta-ätning inom kort. Aja, allt går med våld :D Maaat.


Jag älskar räkor, förresten. Räkor är underbart. Dock inte färska räkor med ögonen kvar som man måste skala, ugh, men typ scampi-räkor och andra räkor i allmänhet. Särskilt om man doppar dom i mangoraja-dressing, helt seriöst, det är lika gott som choklad vilket säger väldigt mycket.


Min syrra har blivit nörd och spelar Amy Winehouse 24/7 här hemma, och jag är lycklig. Inte för att jag direkt superdiggar Amy Winehouse, men med tanke på vilken musik som Emelie vanligtvis brukade spela högt i huset (Cascada till exempel) så är det här himmelriket.


Hör och häpna, ikväll blir det tydligen SingStar - för ovanlighetens skull. Känn sarkasmen :D Aja, det blir väl party.

CRY

Av Anna Danielsson - 8 mars 2008 14:49

Jag hör att jag får ett SMS och blir typ rålycklig, haha, också är det ett IQ-befriat KEDJE-SMS från Linnea :( Jag grinar.

Av Anna Danielsson - 8 mars 2008 14:31

Mamma fyller år idag, så jag cyklade in till stan och köpte present. Kolatårta + lyx-sminkborttagning :P På väg in till stan, just när jag hade kommit över Parkbron, demolerade jag mitt knä genom att ramla med cykeln med ett BRAK. Jag förstår inte hur jag lyckas, faktiskt.


Mamma fyller som sagt år och vill åka längdskidor på Vitberget, så antingen jag eller Emelie ska joina. Jag hoppas att Emelie offrar sig för jag tycker att längdskidor är så fasansfullt tråkigt.


Mamma är för övrigt ett stort fan av födelsedagar. Jag förstår inte varför. Födelsedagar = Ett år närmare döden. Jag får bara åldersnoja xD Okej, det blir kul att fylla 18 men sen vill jag inte bli äldre :(

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards