Alla inlägg under mars 2008

Av Anna Danielsson - 12 mars 2008 17:34

Nu har även jag fått klartecken! Jag och Tina ska följa med en busslast med fler gymnasieelever till Auschwitz i vår.


Jag är galet glad över att jag kom med på resan! Lär väl bli mental breakdown när man kommer fram till resmålet dock.


Har nyss varit i London och nu blir det Tyskland och Polen med några veckors mellanrum.

Av Anna Danielsson - 12 mars 2008 17:13

Open Jam med Epa, Linn M, Linn B, Soppan, Amanda också skulle fler folk i klassen dit :P Skooojsi!


Ska även hinna med foto på E-Fyran :D

Av Anna Danielsson - 11 mars 2008 23:32

HAHA, jag är happyface :D Jag och Amanda var på hockey. Vi vrålade, skuttade och såg AIK slakta HV71 :'D Okej, slakta är väl överdrift för det var faktiskt bara med 2-1, men still - HV vann faktiskt serien och vi är slutspels-jumbon - och dom är ääägda! Har aldrig hört North Power (klacken) så högljudd, haha.


Nu ska skoljobb tas tag i!


Jag har förresten upptäckt (i England) att té med socker och mjölk är sinnessjukt gott.


Imorgon blir smått fullspäckad, på kvällen hade jag jag fara och tjilla med fotogruppen på E-Fyran. Det ska jag göra, men då upplyste Rårå mig om att det är Open Jam-final imorgon och det måste jag ju se :O Så får försöka hinna båda. På torsdag är det 2 timmars rep med vår orkester + Orkesterföreningen, sen är det 1½ vecka kvar till Tyskland! :'D Jag är fet-glad, nu är resan betald och vi ska ha kuuul!


Har inte fått nåt Auschwitz-resa-besked idag, trots att jag har ringt och försökt få tag på den ansvariga :(

Av Anna Danielsson - 11 mars 2008 15:23

WOHO, det här ska vara klart tills imorgon:


- Bilder fixade till utskrift på E-Fyran

- Läst ut min engelska bok (nej, det är inte särskrivet för det är en engelsk bok) och förbereda muntlig recension

- Skriva filmanalys om Goodbye Lenin som vi såg på idéhistorian

- Rita/måla klart den förbannade klädkollektionen


Okej, det vore lugnt om inte detta faktum kvarstod - jag ska på orkester och hockey också xD Och Amanda är medsläpad på hockeyn så vi ska väl typ stå och skrika. AIK:s första slutspelsmatch på 27 år så det är slutsålt biljetter of doom.

Av Anna Danielsson - 11 mars 2008 00:48

Hittade ännu en sån här party-lista, haha.


Jag är...
[x] flicka

[ ] pojke

[ ] homo
[x] hetero
[ ] bi

[x] kompis
[x] syster

[ ] bror
[ ] mamma
[ ] pappa
[x] kusin
[x] småkusin

[ ] lycklig
[ ] ledsen

Jag äter...
[x] kött
[x] fågel
[x] fisk (fast inte så gärna)
[x] grönsaker
[x] frukter
[x] ost
[x] yoghurt
[x] andra mjölkprodukter


Jag dricker...
[x] kaffe
[x] thé
[x] o'boy
[x] mjölk
[x] saft
[x] kranvatten

[ ] limsa (limsa?!)
[x] vatten i flaska

Jag vill ha...
[x] pengar
[x] godis
[x] choklad
[x] jobb


Jag har...
[x] släktingar
[ ] bröder
[x] systrar (Eller ja, en)
[x] mamma
[x] pappa

[ ] någon allvarlig sjukdom
[/] fobier (Inga extrema :P)
[ ] inget
[ ] allt

[ ] kort hår
[x] långt hår
[ ] brunt hår
[x] blont hår (Mörkblont eller ljusbrunt, det är en tolkningsfråga)
[ ] rött hår
[ ] nåt annat

[x] varit i ett höghus
[ ] borstat en katt
[ ] suttit kvarsittning
[x] slagit en kompis
[ ] kramat grannen
[x] druckit alkohol (Det var inte meningen dock, jag är negg mot alkohol.)
[ ] tvättat wc:n
[ ] ljugit för min mamma
[x] varit vaken hela natten
[ ] söndrat ett fönster

[x] sovit med kläderna på
[x] ätit torkade bananer

[x] klippt av mitt hår (Var tvungen att stympa mitt hår lite när mina "slingor" blev misslyckade och istället fläckar, haha)
[x] bitit på naglarna
[x] busringt
[x] brutit ett löfte
[x] suttit på en moped,

[ ] varit i Helsingfors
[x] simmat med kläderna på (Jag föll i en pool.)
[x] lyssnat på klassisk musik (<3)
[x] hatat någon riktigt mycket
[x] ringt fel nummer
[x] spytt

[ ] gråtit utan orsak
[x] varit beroende av någonting (Choklad <3)
[ ] bråkat med någon riktigt ordentligt (Typ inte, orka bråka. Jag är bara dryg och jätteelak när jag är arg.)
[ ] ordnat ett disco
[ ] städat upp spyor
[/] rymt hemifrån (5 år gammal, rymde till en snödriva utanför vår dörr.)
[x] prenumererat på någon tidning


[ ] varit rädd för spindlar (Isåfall sånadär äckliga med långa ben-grejer, men det är inga spindlar)
[ ] gillat apor
[x] plockat bär
[x] plockat jordgubbar

[x] gått vilse
[x] sjungit i en mikrofon

[x] svalt ett tuggummi (Jag sväljer ALLTID tuggummi)
[x] gråtit mig själv till sömns (När jag var liten iaf)
[ ] gillat The Rasmus
[x] varit hos en läkare (När jag var liten)

[ ] varit underviktig
[x] använt bikini
[ ] druckit hyla-mjölk (Wtf, hyla-mjölk?)
[ ] använt hängslen,
[x] andats in helium
[x] använt mascara
[x] inte vaknat av väckarklockan

[x] stigit på fel buss eller tåg i misstag
[ ] sett samma film två gånger efter varandra
[x] varit på min favoritartists spelning (TORI AMOS)

[x] hittat pengar på gatan (Typ en 50-öring :()
[ ] sagt mamma/pappa till någon annan av misstag
[x] läst bibeln (Om "Barnens Bibel" när jag var 5 år räknas XD)
[x] haft något bra intresse
[x] vunnit i lotteri (Vann en stor kartong choklad på ETT nummer av 80 i lyckohul. Hur stora är oddsen?)
[x] blivit förföljd av en främling (På moppe, och förföljd av en bil ända in på min gata mitt i natten :|)
[x] läst en roman
[ ] förlorat en nära vän
[ ] använt minikjol
[x] känt mig ensam

[ ] stickat vantar
[x] sprungit allt vad jag orkat
[x] hittat på aprilskämt som någon trott på
[ ] ordnat en överraskningsfest
[ ] ätit pizza till frukost
[ ] varit i en ambulans
[ ] varit i en polisbil
[x] haft ett husdjur
[ ] sjungit solo
[ ] sjungit/spelat i ett band

[x] kört bil
[x] kört moped
[x] somnat i skolan under en lektion

[ ] läst någon annans dagbok i smyg
[x] varit på datorn över 5 timmar i sträck
[x] målat en tavla
[x] smakat på bläckfisk
[x] glömt en bra väns födelsedag
[ ] fuskat i ett prov
[x] blivit stucken av en geting

[x] gett pengar till en gatuspelare
[ ] först hatat någon, men sedan börjat gilla den
[x] tappat bort en biblioteksbok
[x] lärt mig första hjälpen (Och glömt bort den)
[x] spelat golf/minigolf
[x] varit med om en trafikolycka (Om det räknas, för det var väldigt odramatiskt :P)

[x] beställt nånting jag inte har nytta av
[x] varit i Lappland


[x] varit med i tidningen
[x] varit på bio utomlands
[x] gått på daigs
[x] använt reflex

[ ] lekt med småbilar
[ ] ätit någonting inom senaste timmen
[x] fått ett blåmärke inom senaste veckan (Falla med cykeln <3)
[ ] brutit något ben senaste året
[ ] varit på sjukhus senaste året
[ ] varit hos doktorn senaste året

Av Anna Danielsson - 10 mars 2008 23:39

Halva min "klädkollektion" är färdig. Nu ska jag läsa Caedmon's Song...snart :P


Vi börjar 5 i 10 imorgon, vilket är najs.


Jag kommer inte kunna somna för jag är hungrig som fan. Nattmaaat <3


Hejdå

Av Anna Danielsson - 10 mars 2008 21:18

Och förresten, amerikanarna måste ju verkligen vrida sig i ångest-plågor nu - med tanke på att nästa president antingen kommer att vara mörkhyad eller kvinna.

Av Anna Danielsson - 10 mars 2008 21:15

NU ska jag sätta igång med lite skoljobb, först och främst dom jäkla kläderna som ska designas. Kommer knappt hinna nå imorgon, vi i fotogruppen skulle tydligen gå runt och fota någon event i E-Fyra-huset, om jag fattade rätt? Sen är det träff med gruppen på onsdag igen för foto-utskrivning till någon utställning, och på fredag ska vi fota ungdomsfullmäktige-grejen. Allt är enbart skojs för vår fotogrupp äger världen :D Mer flum kan ej hittas någonstans.


När jag har kirrat skoljobbet så ska jag SOVA. Har inte sovit ordentligt på fyra nätter. Igår natt satt jag och målade akvarell typ halv 2 i vardagsrummet, då hörde jag ett BRAK utanför huset och vart lite småskraj och gick och la mej xD Tur det för annars hade jag förmodligen varit uppe och jobbat till 3-4 :P

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards