Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Anna Danielsson - 8 mars 2008 20:58

Mamma försöker få mig att se Melodifestivalen. De två gångerna jag sett det i år har jag seriöst lidit helvetets alla kval och velat gräva ner mig i jorden, tror inte mitt psyke klarar en kväll till med falsksjungande ryssar osv.


Var ute med Mio nyss och fick den mycket idiotiska idén att ta en shortcut över några kullar. Dumt som sagt, jag fick plumsa i djupsnö som räckte mig upp till låren. Mio är ju en aning mindre än jag så han höll knappt på att ta sig fram xD Som om det inte var nog så snubblade jag och föll när jag skulle ta mig över en snöhög för att komma bort från den helvetes djupsnön.


Apropå ingenting för övrigt - jag måste börja om att träna, helt seriöst. Min kondis är som bortblåst. Jag HATAR att vara ha dålig kondis, känner mig som en äcklig och slö soffpotatis. Isch.

Av Anna Danielsson - 8 mars 2008 17:12

Jag var så jävla hungrig så jag käkade en massa chips nu i eftermiddags. Komplett idiotisk eftersom det blir räkor, kyckling och kolatårta-ätning inom kort. Aja, allt går med våld :D Maaat.


Jag älskar räkor, förresten. Räkor är underbart. Dock inte färska räkor med ögonen kvar som man måste skala, ugh, men typ scampi-räkor och andra räkor i allmänhet. Särskilt om man doppar dom i mangoraja-dressing, helt seriöst, det är lika gott som choklad vilket säger väldigt mycket.


Min syrra har blivit nörd och spelar Amy Winehouse 24/7 här hemma, och jag är lycklig. Inte för att jag direkt superdiggar Amy Winehouse, men med tanke på vilken musik som Emelie vanligtvis brukade spela högt i huset (Cascada till exempel) så är det här himmelriket.


Hör och häpna, ikväll blir det tydligen SingStar - för ovanlighetens skull. Känn sarkasmen :D Aja, det blir väl party.

CRY

Av Anna Danielsson - 8 mars 2008 14:49

Jag hör att jag får ett SMS och blir typ rålycklig, haha, också är det ett IQ-befriat KEDJE-SMS från Linnea :( Jag grinar.

Av Anna Danielsson - 8 mars 2008 14:31

Mamma fyller år idag, så jag cyklade in till stan och köpte present. Kolatårta + lyx-sminkborttagning :P På väg in till stan, just när jag hade kommit över Parkbron, demolerade jag mitt knä genom att ramla med cykeln med ett BRAK. Jag förstår inte hur jag lyckas, faktiskt.


Mamma fyller som sagt år och vill åka längdskidor på Vitberget, så antingen jag eller Emelie ska joina. Jag hoppas att Emelie offrar sig för jag tycker att längdskidor är så fasansfullt tråkigt.


Mamma är för övrigt ett stort fan av födelsedagar. Jag förstår inte varför. Födelsedagar = Ett år närmare döden. Jag får bara åldersnoja xD Okej, det blir kul att fylla 18 men sen vill jag inte bli äldre :(

Av Anna Danielsson - 8 mars 2008 11:50

Haha, jag tycker verkligen synd om folk som måste mötas av åsynen av mig idag. Jag lufsar runt som en zombie iförd munkjacka, snyggt värre.


Alltså helt seriöst, vinterns brist på sol har verkligen givit (negativa) resultat - jag ser ut som ett lik. Är typ vit-lila-grå i ansiktet, lägg därefter till att min hy för tillfället är en total katastrof. Skulle inte förvåna mig om folk började ramla baklänges av chock när de ser mig.


Idag ska jag typ göra nada. Inte ikväll heller, vad jag vet. Svulla chips blir det förmodligen.


Om pappa ska köpa Modo VS AIK-matchen på Internet så lär jag väl glo på den i eftermiddag. Alltså, hockey är faktiskt kul att kolla på. Förut hade jag inställningen "Bleh, orkaaa". Blev medsläpad/tvingad på några matcher av min far och min inställning gick från "Bleh, orkaaa" till "Så tråkigt är det ju faktiskt inte" till "Det här är ju faktiskt kul" till "Wihooo!"


Hockey är minst sagt religion i Skellefteå, helt seriöst. Jag misstänker starkt att det beror på att folk inte har något annat att göra i den här stan än att dyrka Skellefteå AIK :) Nu har ju alltså laget tagit sig till slutspel i elitserien, så majoriteten av Skelltowns befolkning skuttar förmodligen runt av glädje just nu. Om AIK skulle ha åkt ner i kvalserien och Allsvenskan så skulle förmodligen Skelltowns alla invånare samlas på Möjligheternas Torg och begå kollektivt självmord, på fullt allvar.

Av Anna Danielsson - 8 mars 2008 00:45

Haha, det är tammefan katastrof att jag ska sälja tidningar imorgon bitti. Kommer på fullt allvar ALDRIG orka upp, men pengar is the shit! Jag har inte vågat kolla något kontoutdrag efter London, jag har inte slösat så jättemycket pengar men nog så mycket skulle jag tro :P Jag är en otroligt snål själ som alltid ser till att leva med minst 3000 kronors marginal på kontot. Min helgmorgontidningsförsäljning (långt ord) + studiebidrag ger mig ungefär 2500 i månaden, så jag borde egentligen vara rikare än vad jag är :P Men whatever. Anledningen till min lilla pengastrategi är att jag alltid vill ha möjlighet till spontan-resor, och inte hindras av att jag är pank. Det är rätt najs att bestämma sig för att man t.ex vill dra till Stockholm om en månad, och då är det bara att boka resan och åka.


Apropå pengar, jag måste skriva ett CV och börja söka sommarjobb. Nu finns det inga undanflykter längre. Eller, gå och söka jobb är inget problem men vad ska jag skriva i mitt jävla CV? Vad folk vill höra, I guess: "HEJ, JAG ÄR EN GLAD, SERVICEINRIKTAD OCH SOCIAL PERSON SOM ÄLSKAR ALLT OCH ALLA!" Aja, det får väl funka ^^ Men det andra negativa med CV-tillverkande är att man ska ha en bild på sig själv - där man ser trevlig ut. Mina desperata försök till att se trevlig ut på bild går aldrig vägen. Jag brukar se ut som en döskalle, häst, get eller zombie vilket kanske inte ger det bästa intrycket när det gäller jobb-skaffande.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards