Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Anna Danielsson - 17 mars 2008 23:17

Bilddagbokens nya design förvirrar mig verkligen. Kan hända att det bara är jag som är trög, men jag fattar inte hur man ser vilka av sina kompisars bilder som är nyinlagda o.O


Förresten, glömde att skriva vad ungdomsledarna som ska med till Auschwitz berättade om Polen. Eller, snarare om Warszawa. Vi ska inte bo i Warszawa vilket jag nästan blev glad över :P


- Ett år när ungdomarna bodde inne i Warszawa så var ledarna på fullt allvar tvugna att betala pengar till polska maffian för att bussen inte skulle bli vandaliserad där den stod parkerad x'D


- När man tar ut pengar ur en bankautomat måste man vara tre personer - en som tar ut pengarna och två som håller vakt med ansiktena utåt.


- En av ledarna hade frågat hotellreceptionisten i Warszawa (på kvällen) om det fanns någon kiosk i närheten där de kunde köpa godis med mera. Receptionisten hade typ tjutit "Nej, nej! Ni kan inte gå ut nu. Ingen går ut utan hund här!"


...we're all gonna die, helt seriöst x'D

Av Anna Danielsson - 17 mars 2008 21:36

Nu har jag varit på det tre timmar långa första mötet med gruppen som ska resa till Auschwitz, och jag längtar hur mycket som helst tills vi drar! Vi kommer att hinna se supermycket av Polen, och det verkar vara en sjukt trevligt, roligt och flummig folkmassa som ska dra iväg :D


Nu ska jag typ plugga matte, omprov för hela klassen imorrn :/

Av Anna Danielsson - 17 mars 2008 17:11

Bestämde mig nyss för att göra en té-kopp och slängde i en sked av vad jag trodde var farinsocker - men FAIL, det var kanel vilket troligen inte hade blivit nå vidare gott. Nu sitter jag slutligen här med min tékopp iaf ^^


Drog en praktbail med cykeln imorse, börjar bli lite av en tradition. Jag cyklade i världens fart, som vanligt tänkande "Faaan, jag är seeen". Vad jag däremot inte tänkte på var att det var ishalka under den nyfallna snön. Jag svängde ut från cykelvägen vid Videstigen/lekparken och ut mot vägen som går mot Sunnanåskolan, SLADDADE genom svängen, lyckades återfå lite kontroll men gjorde någon meter senare typ magplask ovanpå cykeln på marken med ett brak. Bra jobbat.


Ska snart på "Auschwitz-möte".


HAHAHA FAIL FÖRRESTEN. Jag gjorde ju en design-uppgift till form-kursen som tydligen var VG, men jag fick bara G för att jag "nedvärderade mig själv" i min presentation av jobbet! xD Okej, jag har en tendens att skriva lite sarkastiskt, faktum är att jag alltid gör det, och därför får jag sämre betyg :( Fail på det också.


...fick däremot VG på "Hönan & Ägget". Ingen vet hur det gick till. Hur mycket tid kan jag ha spenderat på den uppgiften, en kvart kanske? Max.

Av Anna Danielsson - 17 mars 2008 00:28

Hittade den här händelserika filmen på YouTube.


Platsen med det sådär lagomt klatschiga namnet Möjligheternas Torg mitt i världsmetropolen Skellefteå. Förstår ni varför jag vill flytta? :)

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards