Alla inlägg under maj 2008

Av Anna Danielsson - 21 maj 2008 22:32

Den här låten är så mycket mer än bara bra. Om ni prompt ska läsa min blogg, lyssna under tiden ffs.

Av Anna Danielsson - 21 maj 2008 22:28

Sammanfattning av dagen då. Vaknade, for till skolan, upptäckte att vi inte började förrns tre timmar senare, for hem, promenerade till Falkträsket med Mio, for tillbaka till skolan, hade en lektion, for på stan och käkade glass med Linnea, for hem, åt först croc moussier (jag är inte haj på att stava på franska), sen choklad och sen pannbiff till middag. For till E-Fyran för återträff med Auschwitz-gruppen och hängde sen med fotogruppen. Nu sitter jag här.

Av Anna Danielsson - 21 maj 2008 11:46

Alltså, hör på snubben! Han sjunger "Whole New World" både med killröst och tjejröst xD

Av Anna Danielsson - 21 maj 2008 10:11

Hittade den här på en random blogg.


För 5 år sedan...
...var jag 13 år, och skulle alltså gå ut sexan och börja sjuan om jag inte har räknat helt fel. Jag var peppad till tusen på att lämna Tuböleskolan och börja högstadiet. Vi hade nyligen flyttat till vårt hus vid den tiden också.

För 3 år sedan...
...var jag 15 år och på väg att gå ut åttan - inte fullt lika peppad som två år tidigare. Vid det här laget var jag äckligt less på Sörböle och längtade istället till gymnasiet.
 

För 1 år sedan...
...gick jag ut ettan på estetiska programmet bild, Anderstorpskolan. A-torp är en oändligt mycket trevligare skola än Sörböle. Jag peppade på en sommar med bladn annat Tori Amos-konsert i Finland och skulle även sommarjobba som ridlägerledare.

För 3 månader sedan...
...var det vinter typ.

Igår...
...var jag i skolan och på vårkonsert.

Imorgon...
...är jag i skolan.

Om ett år...
...håller jag förhoppningsvis på att packa flyttlasset, flyr denna håla och styr kosan mot Stockholm. Fast innan dess vill jag jobba i Norge och tjäna pengar hela sommaren.


Om tio år...

...har jag förhoppningsvis jobb. Sen skulle jag inte säga nej till att bosätta mig i London när jag har pluggat klart högskola - vad jag nu ska plugga är dock en annan fråga.

Av Anna Danielsson - 21 maj 2008 09:41

Bra jobbat av mig. Far till skolan klockan 9 för att få vetta att vi börjar 10 över 12. Jag for hem igen.


Aja, när jag lix är uppe (hade gärna sovit halva dan dock) så kan jag lika gärna gå en promenix till Falkträsket med Mio.

Av Anna Danielsson - 21 maj 2008 00:02

Pink Floyd nördas väldigt frekvent för tillfället.


Vi har en skum skoluppgift, nämligen att blogga om konst på engelska. Jag vet att ni är så himla intresserade så här är länken till min djupa, analytiska (...) konstblogg.

http://artyartyarty.blogspot.com

Av Anna Danielsson - 20 maj 2008 23:17

Det går rykten om att det är nån gratis event kallad Kulturnatta i Umeå på lördag. Om man ska dra dit ska noggrannt övervägas, för det lät som kul.

Av Anna Danielsson - 20 maj 2008 17:34

Helt seriöst, i sommar ska jag lära mig äta surströmming.


Jag har gett denna lilla fisk med mycket suspekt odör flera chanser, men jag kan helt seriöst inte tycka att det är gott. Är jag den enda norrlänningen i världen som uppenbarligen inte föddes med nån gen som gjorde att jag avgudar denna maträtt?

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards