Alla inlägg under maj 2008

Av Anna Danielsson - 28 maj 2008 17:05

HAHA formredovisningen med klassen gjorde min dag. FLUM

Av Anna Danielsson - 28 maj 2008 16:02

Jag vill kräkas på det faktum att Youtube inte funkar.

Av Anna Danielsson - 28 maj 2008 15:55

Har nu föreläst för en klass sjuor (Emelies klass) om Auschwitz. Grymt skumt att vara tillbaka på Sörböleskolan, den har då fan inte blivit mindre skabbig.


Avslutningsgrillning med fotogruppen ikväll, middag och bio med Auschwitz-resegänget på fredag, fotoutflykt till Örviken med fotogruppen på lördag morgon och oplanerad lördagkväll :)


Sen har jag en massa skoljobb att göra egentligen, men det förtränger jag någon dag till.

Av Anna Danielsson - 28 maj 2008 11:56

Nu börjar jag ha lyckats spara ut hyfsat långt hår ännu en gång - och som alltid får jag en impuls att klippa av hela skiten till nedanför axlarna igen, för det känns så förbannat jobbigt att försöka hålla kalufsen i någorlunda respektabelt skick. JA, dagens i-landsproblem.


För övrigt verkar det inte bli nåt vaccin inför Spanien för min del, så med mitt kroniska missflyt lär jag komma hem till Sverige igen med gulsot, hjärnhinneinflammation och hela köret.

Av Anna Danielsson - 28 maj 2008 09:41

Wohooo, hade totalt VG+ på engelska nationella. VG+ på läs, MVG- på uppsatsen (OMG) och sämre (tror jag hade VG där) på resten, för jag är riktigt kass på t.ex hör-delen Sen fick jag veta att jag kommer få ett starkt VG i engelska B. Alltid lika osis att få VG+ i betyg, men aja. I'm, happyyy!

Av Anna Danielsson - 28 maj 2008 07:37

Idag ska jag för första gången på två år återvända till helvetes-Sörböleskolan och föreläsa om Auschwitz för min syrras klass :P

Av Anna Danielsson - 28 maj 2008 00:03

Jag har nu skrivit ETT till blogginlägg. Jag borde skriva tre till, men jag är helt enkelt för lat och intalar mig själv att jag på något sätt hinner imorgon. Trots 9 timmars sömn inatt är jag trött som en klubbad gris.


Jag vill seriöst vrida nacken av mig själv för att jag är så oambitiös. Inga kulturhistorie-uppsatser har det blivit heller. Jag borde gräva ner mig själv i marken eller nåt.

Av Anna Danielsson - 27 maj 2008 22:58

Drog ut på en säkert två mil lång moppetur tidigare ikväll, viklket var väldigt trevligt. For först upp mot Falkträsket där jag skådade tre renar, sedan vidare och in på en lång, mobbad grusväg som där man till slut kommer fram till Klutmarksbacken. For tillbaka genom Klutmark och Lund mot stan, drog till Ica Kvantum och köpte godis och sen en sväng till Medlefors och kollade efter bävrar - utan resultat.


Nu ska jag blogga om konst på engelska, det är inget jag gör frivilligt utan en skoluppgift. Om ni av någon anledning känner er jätteintresserade så är adressen http://artyartyarty.blogspot.com, tack och hej.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards