Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Anna Danielsson - 4 maj 2008 22:52

Har för övrigt pluggat matte, och vågar hoppas på G på provet imorgon :D Dock kan alla världens hypotenusor och Pythagoras sepe-sats dra åt helvete omgående. Varför är Matte B:s främsta uppgift att få ALLT att låta dubbelt så svårt som det egentligen är? En del tal är typ i nivå med 1+1, men dom måste ändå förklaras tillkrånglat i 2 sidor så man blir helt förvirrad x( GAH

Av Anna Danielsson - 4 maj 2008 22:44

JA, jag har då nyss svängt ihop ett gäng av Annas Specialare - det vill säga vanliga men ovanligt fula chokladbollar, fullsmockade med kaffe. Jäjäjä :D


Vi hade som sagt hoppning på ridlektionen idag och jag hade Madicken. Jag måste ju säga att den hästen brukar bete sig någorlunda normalt i de flesta fall, men idag när vi var utomhus på hoppebanan så spårade det. Först bestämde sig hesten för att staketet var jätteläskigt. En av gångerna vi gick förbi det + läktaren bestämde hon sig för att det var så farligt att hon var tvungen att skutta iväg i världens fart åt motsatt håll. En stund senare under uppvärmningen när vi galopperade så var det någon på Moröbacke som bestämde sig för att smälla några överblivna valborgssmällare = Häst flyger i luften igen. Själva hoppningen gick faktiskt bra, förutom när det stod några ensamma hinderstöd just efter ett hinder. De var tydligen också jätteläskiga, så vi hoppade, landade och galopperade ett språng varpå hesten flyger i luften. MONGO. Aja, det var skojs när det väl funkade :)


Tydligen var det två harar på vår tomt typ tidigt imorse, btw :O Random.

Av Anna Danielsson - 4 maj 2008 14:42

Det åskar typ of doom. Eller inte just nu, men vår gata mullrade sönder när jag var ute med Mio nyss.


Jag gillar åska :'D Kul att försöka fota blixtar ju, även om jag aldrig lyckas. Borde kanske stänga av datorn dock. Aja.


Ska hur som haver iväg till stallet om en kvart. Vi har hoppning, jag är råpepp :D

Av Anna Danielsson - 4 maj 2008 13:30

Jag har nu panikpluggat geometri i 1½ timme inför provet imorgon. Har gjort klart hälften och ska banka in resten i skallen ikväll. Det sjuka är att jag faktiskt förstår. Geometri är - till skillnad från allt annat i Matte B - logiskt, och det finns en anledning till att man räknar uppgifterna. När jag fattar VARFÖR jag räknar ut det jag gör så går det typ nästan bra.


Jag ska för övrigt hädanefter införskaffa hänglås på min garderob. Eller ja, "min garderob", den är snarare någon form av allmän egendom eftersom min syster när hon känner för det rotar i mitt rum, lånar mina tröjor utan att fråga och sedan "glömmer bort det." Har man tur kan man hitta de i hennes rum några veckor efter att de har försvunnit. Fy fan vad jag hatar folk som inte kan hålla tassarna borta från andras grejer.


Jag har fått sommarjobbsschema :D Lite kul att vi är fyra utvalda som får jobba, och jag känner alla :) Gagaga, let's tjäna pengar - efter Spanien dvs.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards