Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Anna Danielsson - 19 maj 2008 22:11

Förresten, en elgitarr har av någon anledning införskaffats till vårt hus, främst till förmån för min syster och far.


Jag är nästan taggad på att försöka mig på att lära mig spela gitarr. Det vore som kul att kunna, fast råjobbigt att lära sig :( Piano är mycket bättre, det är logiskt och man kan självlära sig.

Av Anna Danielsson - 19 maj 2008 21:39

Pink Floyd nördades i Polen :'D


Jag hittade foccacia-bröd i frysen. Total lycka. Italienskt bröd med lite vitlök och annat gott nerproppat i degen. Här ska ätas.

Av Anna Danielsson - 19 maj 2008 20:36

Jag såg just årets första igelkott kuta runt i vår trädgård. Aw :3


Var ute och gick elljusspåret med Mio för ett tag sen. Nu ska jag typ baka chokladbollaaaR.

Av Anna Danielsson - 19 maj 2008 17:29

Jag får inte vaccinera mig på torsdag. Det är avbokat för att sjuksköterskorna strejkar. Jag vill iofs inte vaccinera mig, men inte fan vill jag ha gulsot heller. Kulkulkul.


Klass-övernattning på skolan med skräckis-kollande och knytkalas (maniskt ätande) är under uppstyrning :) Blir nu i veckan eller nästa vecka, tjooo!


Jag är fortfarande förkyld, så beware and keep distance.


Jag har en massa skoljobb som jag måste ta tag i.


Dagens "bra jobbat" går till Eric för att han har lyckats skaffa sig en böld i ögat.


Jag funderar på att gå ut och springa elljusspåret. Skitsamma att jag är förkyld, jag måste skaffa tillbaka min kondis.


Umeå med orkestern nästa torsdag förresten :)

Av Anna Danielsson - 19 maj 2008 17:10

[x] Ditt efternamn slutar på ...son, lund, gren, holm
[x] Du vet någon som har samma förnamn som du
[x] Du vet någon utanför din släkt som har samma efternamn som dig
[x] I din familj är ni 2 barn
[x] Du bor i villa
[x] Du bor i en tätort
[ ] Dina föräldrar är mellan 35 och 50 år gamla
[ ] Dina föräldrar har gift sig
[ ] Din pappa är yngre än din mamma
[ ] Din familj har en Volvo
[ ] Din pappa heter Lars
[ ] Din mamma heter Anna
[x] Du har blåa ögon
[x] Du har tillgång till Internet hemma
[x] Du har egen mobil
[x] Du har ett eget rum
[x] Du har varit i Danmark
[x] Du har varit i Norge
[x] Du har varit på Gotland
[x] Du vet vilken av Vänern o Vättern som är störst
[x] Du vet vad Vänern och Vättern är för något
[ ] Din familj har en husvagn
[x] Du känner någon som har husvagn
[ ] Ingen av dina föräldrar röker eller snusar
[ ] Du har ingen släkt som kommer från andra länder (Inte vad jag vet)
[x] Du idrottar minst 2 gånger i veckan
[x] Du har husdjur
[x] Du får månadspeng
[x] De flesta i din familj är blåögda
[/] Du äter McDonald's
[x] Du följer en serie på TV
[ ] Du är kär
[x] Du är född i mars, april, augusti, juni eller december
[x] Du är blond

Summa: 23½ om jag har räknat rätt

Multiplicera antalet kryss med 3, så får du din procent.
70.5 % svensk

Av Anna Danielsson - 19 maj 2008 01:49

Nu börjar det bli ljust ute. Är det ens värt att gå och lägga sig? Typ inte.


Jag känner för att gnälla på det faktum att jag ligger efter i exakt allt skoljobb i och med min Polen-resa, men jag skulle ju inte gnälla sa jag ju.


Jag är förkyld. Starkt jobbat av mig.


Det känns jättekonstigt att tänka att för 24 timmar sedan satt jag, Anja, Matilda, Angelica, Viktor, Nicke och Hedvig och spelade poker i en hytt på en färja på havet mitt mellan Polen och Sverige. Nu är jag tillbaka framför min kära dator...eller hur var det nu igen.

Av Anna Danielsson - 19 maj 2008 00:41

Den här resan går seriöst inte att referera. Jag hänvisar till http://skumgummi.bilddagboken.se.


Jag kan ju säga såhär, nästa gång jag gnäller över nån liten skitsak (gnälla är ju lite av min specialitét) ska jag sparka mig själv i huvudet och tänka tillbaka till Auschwitz och Birkenau. Att säga att man får en helt ny livssyn när man kommer hem från att ha sett lägrena låter jätteklyschigt och överdrivet, men jag kan försäkra alla om att det faktiskt är sant.


Det här är förmodligen både den sorgligaste och roligaste resan jag har varit med om på samma gång. Att gå i koncentrationsläger men även se ett nytt land tillsammans med en massa kul folk är helt seriöst oslagbart.


Nu är jag helt busskadad/sömnbristskadad, marken gungar typ under mej. Tjoho. Ska gå och lägga mig när jag har laddat upp alla dryga 200 bilderna på BDB.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards