Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Anna Danielsson - 9 maj 2008 22:54

Jag saknar London.


Jag saknar röda dubbeldäckare, jag saknar att gå vilse i Soho, jag saknar att promenera runt Leicester Square på natten och riktigt känna storstadsstämningen, jag saknar dom färgglada husen i Notting Hill, jag saknar konstiga köpcentrum a la Covent Garden och Carnaby Street, jag saknar alla gamla fina biosalonger där man såg film på kvällarna, jag saknar att irra runt i enorma museum med gratis inträde i flera timmar, jag saknar att promenixa i Hyde Park, jag saknar att trava på Oxford Street...med mera.


Jag SKA bli permanent Londonbo någon gång. Fast först och främst ska jag ta mig ur Skellefteå till Stockholm, och det är förhoppningsvis bara drygt ett år kvar ^^

Av Anna Danielsson - 9 maj 2008 22:12

Orkesterresan för cirka en månad sedan var oerhört trevlig. Vad som var mindre trevligt var filmvalet under den totalt 365 mil långa bussresan.


I bussar ser man film. Det är trevligt och tidsfördrivande. Det trevliga tidsfördrivet kan dock förvandlas till en mardröm inom loppet av några minuter när en B-kärlekskomedi a la Jennifer Lopez, eller ännu värre - Hilary Duff uppenbarar sig på TV-skärmarna. Detta var vad som skedde under hela bussresan genom Tyskland och liknande. De få bra filmerna som folk hade medtagit ratades av någon underlig anledning snabbt, till förmån för äckliga, sliskiga, B-kärlekskomedier. VARFÖR har folk en förkärlek för dessa!? Det hela var ett enda gigantiskt mentalt lidande för mig som är allergisk mot kassa slisk-skådespelarinsatser a la till exempel Jennifer Lopez. Nu plöjer jag igenom hela vårt hus efter jakt på filmer som faktiskt går att se. Har gjort några fynd hittills, till exempel Gökboet och Seven.


Något annat som ska få rädda mig från den förmodligen sömnlösa kommande natten i buss är som vanligt musik. Tori Amos har förgyllt många av mina bussresor till och från Stockholm - Skellefteå, och det ska hon få fortsätta med.

Av Anna Danielsson - 9 maj 2008 21:24

Förresten, inatt drömde jag att jag vann en resa till London och skulle åka i höst. Det var en sån där äckligt realistisk dröm, och jag började verkligen längta på riktigt - trots att jag sov. Tänkte nåt i stil med "Wihooo, hösten är räddad", och vaknade helt överlycklig - i cirka en halv sekund, tills jag insåg att det var just en dröm. Faaan :'(

Av Anna Danielsson - 9 maj 2008 19:48

Avfärd om typ 8 timmar :D


För tre veckor sen köpte jag nya, snygga skor. Idag gick dom sönder. Jag skulle helt enkelt ta på mig dom - och hela plösen föll av. Föll av! Jag kände inte peppen på att gå runt barfota i Polen i typ 9 dagar, så jag paniksprang in på Euro SkoCK och wajnade över mina nya, sönderfallna skor. Fick pengarna tillbaka och sprang in på Stadium och köpte ett annat par skor, tjoho.


Har även varit och tränat.


Tydligen så var Nyheterna och filmade vår foto-vernissage btw, och Louise i vår fotogrupp är TV-kändis xD Nu vet jag att ni alla vill springa till Stadsbiblioteket i Skellefteå och kolla på våra bilder!

Här är klippet: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=73401&a=1139165&lid=puff_1139388&lpos=lasmer

Av Anna Danielsson - 9 maj 2008 15:55

Alltså, shit. Är det någon fler än jag som minns det här från när man var typ jätte-liten? Tror det gick på Bolibompa eller vad det nu var.


Tror inte jag brukade se själva programmet, men själva introt och den där pianomusiken minns jag så grymt väl :O Tror jag tyckte musiken var läskig, haha.


Alltså, det är ungefär 13 år sen o.O Sinnessjukt.

Av Anna Danielsson - 9 maj 2008 14:28

JAG FICK G PÅ DET HÄR MATTEPROVER OCKSÅ :'D Detta sker inte! Om jag får G i Matte B så är mitt liv komplett. På riktigt.


Ska strax iväg på stallet en sväng och kolla på/fota hopptävlingarna med syster. Sen ska jag på spinning, och sen...packa o.O Måste cykla till Coop och handla fika och lite annat också. OFF TO POLEN! :D


Sprang även på stan en stund med Linnea och Amanda, och har äntligen varit på Telia och fixat så MMS och internet funkar på min telefon. Halebop ville inte samarbeta med mig när jag försökte kirra det via SMS o.O Iaf, nu kan jag MMS-blogga från Polen även om det blir lite dyrt :)

Av Anna Danielsson - 9 maj 2008 12:04

Jag sitter i ett klassrum och har snart matte. Slutar som tur var tidigt eftersom jag inte har engelska-omprov, måste nämligen fixa ungefär 75000 olika saker. Skolresan till Auschwitz påbörjas inatt och jag måste handla nödvändigheter som godis och linsvätska, packa, panik-tvätta kläder, städa med mera :(

Av Anna Danielsson - 9 maj 2008 00:58

Jag borde lära mig sova när jag ska.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards