Alla inlägg under april 2008

Av Anna Danielsson - 27 april 2008 20:06

Grillningen igår var trevlig, även om brasan spårade ut där ett tag. Kvällens läskigaste händelse var när en typ Securitas-bil plötdligt kom inrullande på Sunnanåskolgården där vi höll till, men dom hade tydligen bara hört att det var en massa folk där och skulle kolla så vi inte höll på att vandalisera skolan eller liknande. När de insåg att vi inte hade något annat ärende på skolan än att grilla så drog dom igen ^^


Tidningsförsäljning imorse. Det var soligt när jag sålde, så min plan för dagen var att placera mig själv på altanen och försöka eliminera min otroligt vackra vinter-hudton (vit/grå/lila) genom att steka mitt fejs i solen, men den planen gick i kras när det var mulet resten av dagen. Tjoho.


Imorgon ska jag och Tina på något underligt vis hinna kombinera både möte med Auschwitz-gruppen på E-Fyran och klass-vernissage på samma kväll. Hmmm. Lite sjukt att det inte ens är två veckor kvar tills vi styr kosan mot Polen, rakt in i koncentrationslägrena Auschwitz/Birkenau men även med shoppingdagar i Krakow och Gdansk. Jag tror det kommer bli både deprimerande, intressant och trevligt.


Jag hade Troja på ridlektionen. Även om jag ändå är hyfsat kort så har jag blivit en rejäl för lång för den ponnyn sen jag hade henne senast (väldigt längesen), kändes som att jag skulle kunna nå fötterna i marken om jag ville o.O

Av Anna Danielsson - 26 april 2008 14:06

Jobbade i kiosken på PAN-discot igår, och har bara en fråga att ställa: VARFÖR tycker 13-14-åringar att det är skitkul att sjunga vidriga This Love med Maroon 5 cirka 35 gånger på raken i SingStar, alldeles bredvid kiosken!? Jag LED.


Nu ska jag ut och övningsköra landsväg, wohoho. Det är en aning roligare än stadskörning :)


Ikväll är det GRILLNING PÅ FALKET med massa folk, be there ffs! Ta med allt grillbart ni kan hitta :)

Av Anna Danielsson - 25 april 2008 15:41

Var just på intervju angående sommarjobb hos Ängelholms Bär. Det verkar hur bra som helst, jag hoppas jag får jobb! Om jag får det ska jag seriöst dansa av lycka genom hela Skellhell, haha.


Jag höll på att falla av stolen baklänges när jag hörde timlönen - 90 spänn! Får jag jobbet så är det seriöst för bra för att egentligen kunna hända mig :'D


Engelskaprovet idag var ruggigt skumt. Det kom en helt random stor läsförståelse om Oliver Twist, sen var det en massa frågor. Om jag har ruggigt tur får jag VG, hade knappt pluggat nånting på litteraturhistorian.

Av Anna Danielsson - 24 april 2008 23:36

Jepp, jag sitter här och smider väldigt storartade planer. Jag försöker - nästan lite halvrealistiskt - planera mitt liv några år framåt. NI BEHÖVER INTE LÄSA OM NI INTE VILL ^^


Let's börja med nästa sommar.

- Jag vill på fullt allvar, jag är alltså seriös med det här, åka till Norge och rensa fisk och tjäna en massa pengar som jag sedan kan resa upp.

- Vill även hinna med att dra till Island och jobba på islandshästgård någon vecka nästa sommar.


Nästa höst ska jag nog börja plugga direkt efter gymnasiet. Vad vet jag inte, däremot vet jag att jag vill fly från Skellhell så fort som möjligt - är jag inte borta härifrån innan nästa höst så grinar jag. Då flyttar jag förhoppningsvis till Stockholm och pluggar nånting kul om allt går som jag vill.


Sommaren 2010 (shit vad avlägset det känns) vill jag luffa i Asien och Oceanien, så det hoppas jag kunna spara ihop Norge-pengar till. Vi är faktiskt redan några som har börjat snacka om att luffa då, hoppas det blir av :D Annars luffar jag själv för jag SKA till Nya Zealand och Australien.


När jag har pluggat klart funderar jag typ seriöst på att dra till London och stanna där for good. Kan inte plugga där för det kostar hur mycket som helst att studera i England :( Men I'll se, fast tillbaka norrut/till Skellefteå ska jag INTE.


HAHA okej, att jag ska ha råd med allt det här är hyfsat orealistiskt men sssch!

GAH

Av Anna Danielsson - 24 april 2008 22:29

Jag smashade just en tekopp i golvet. Jag måste ju ha någon form av hjärnskada eller liknande.


Jag har knappt börjat plugga engelsk litteraturhistoria. Jag har nu inlett fyra meningar med ordet "Jag".

Av Anna Danielsson - 24 april 2008 19:04

PÅ LÖRDAG BLIR DET GRILLNING, FÖRMODLIGEN PÅ FALKET MED BL.A KUBBTURNERING HÄLSAR JAG OCH LINN! Vi är redan en stor fet klump med folk, dra med alla du känner och kom dit du också :D


...dock återstår ett mysterium - Valborgs. Jag lär väl hitta nåt att göra typ två dagar innan som vanligt ^^

Av Anna Danielsson - 24 april 2008 17:32

Sitter just nu och klunkar i mig kall kokosnöt-saft :D Tror jag är den enda i världen som inte tycker att det är äckligt.


Har varit på stan med Mio och Amanda en sväng. Käkade en Piggelin :'D Ikväll borde jag fett mycket plugga, men det blir förmodligen att se Amelie från Montmartre istället. Imorgon är det jobbintervju, eeeks!

Av Anna Danielsson - 24 april 2008 15:38

Jappjapp, jag skulle cykla hem från skolan, så jag låste upp cykeln - varpå jag kom på att jag hade glömt hämta en ledighetsblankett från expeditionen. Så jag vänder om - och hör i samma veva typ flera "BAM BAM BAM BRAAAK" på raken. Det visar sig att när jag vände mig om så råkade jag puffa jag till min cykel, som föll på en annan cykel - vilket utlöste en kedjereaktion och någon sekund senare låg ett X antal cyklar i en HÖG på marken och det var min förtjänst. BRA GJORT ANNA!


Nyss skulle jag göra té, och då råkade jag typ hälla ut ett halvt ton té-blandning över diskbänken och golvet. Lika bra gjort.


Nu ska jag hiva té och sen funderar jag på att dra med mig hund, kamera, MP3 och kompendium om engelsk litteraturhistoria och gå till typ Nordanå och sätta mig på en parkbänk och plugga. Det är nämligen gräsligt soligt och allmänt fint ute, och om jag försöker plugga hemma så fastnar jag bara vid datorn.


Förresten, inte speciellt ambitiös skoldag idag. Skolbio på Nordanåteatern på morgonen där vi såg en aningen sorglig film som hette En Ny Människa. På kulturhistorian var det film, och sen var det Tankens Trädgård-uppvisning i aulan. Tankens Trädgård är en dikt/foto/illustrationsbok som görs årligen för Skellhells gymnasietvåor. Elise vann "Bästa Illustration" och Frida vart en av "Svenskalärarnas Favoritdikter", congrats folk ^^

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards