Alla inlägg under april 2008

Av Anna Danielsson - 7 april 2008 08:18

Jag brukar alltid läsa lokaltidningen (Norrans) läsarinsändare, för att det är oerhört roande. Hela den här stan verkar nämligen bestå av IQ-befriade mongon, och idag var det till och med två idioter som hade fått äran att bli publicerade.


En av insändarna hävdade att det var typ direkt djurplågeri att äga en hund när man bor i stan. För det andra påpekade hon att hundar alltid ska vara kopplade, på grund av hundrädda människor. Seriöst, snart kommer väl hundar förbjudas på allmän plats på grund av allergiker och hundrädda människor. Om jag hatar människor, skulle man då förbjuda människor från allmän plats? Nä, just det.


För det första, vem är gladare - en hund i stan som får gå lös ofta och på så sätt automatiskt får mer motion, eller en hund på landet som alltid går i koppel?


För det andra tror jag att stadshundar ofta har det bättre än "lantis-hundar". Bor man i stan så "måste" man ju ut och promenera med hunden, det går ju liksom inte att bara släppa ut den på gatan. Om man bor på landet och har hund så är det nog ofta lättare hänt att man bara släpper ut den på gården istället för att gå ut och rasta den, också får den bara stå där och skälla hela dagen. Sen hoppas och tror jag verkligen att stadsbor med hund åker/går ut i naturen med hunden ofta och regelbundet. Om en hund mår bra eller inte beror ju sen mycket på hur mycket träning och hjärn-gympa den får. En hund helt utan träning som bara får lufsa runt i skogen hela dagarna är knappast lycklig även om den bor på landet.


Den andra insändaren var en människa som på fullt allvar tyckte att det var skadligt för småbarn att kolla på Bamse och hans dunderhonung - för att det handlar om doping! xD Hon tyckte på fullt allvar att det var farligt för barnen och att de kunde få en skev verklighetsuppfattning :( Haha

Av Anna Danielsson - 6 april 2008 22:23

Nu har jag även skrivit en kort men över-pretentiös ansökan om jobb hos Landstinget. Önska mig lycka till, det är i alla fall inte samma slavlön som hos kommunen och jag tror faktiskt det skulle vara rätt intressant att prova sommarjobba inom vård.

Av Anna Danielsson - 6 april 2008 21:53

Nu verkar det vara rätt klart med volontärjobbet :D Har fått informations-grejs på mailen osv. Sitter redan och letar billigaste möjliga flygbiljetter till Malaga, haha.


Det är bara en sak med jobbet som låter väldigt bläh, det är att man varje dag ska plocka bort hundratals fästingar från hundarna O.O' Det är nog bara det som jag är opepp på, men det ska göras så det är bara att härda.


HOPPASHOPPASHOPPAS :D

GAH

Av Anna Danielsson - 6 april 2008 19:27

Seriöst, ridlektionen idag var det jobbigaste jag varit med om. Jag har missat sammanlagt en dryg månads ridlektioner på grund av agilitytävling, London och Tyskland m.m En ringrostig Anna kommer till stallet också är det 50 minuters nötande på skänkelvikningar åt alla håll och kanter, sen galoppjobb på volterna i typ 20 år x( Jag vill inte seriöst inte vakna upp till träningsvärken jag kommer ha imorgon. Tur att jag i alla fall hade Afro och inte typ Fancy eller nån xD


Nu gör jag té och ser Top Model xD Sen ska jag plugga körkortsteori. Vägmärkena mördar mig.

Av Anna Danielsson - 6 april 2008 14:54

Seriöst, jag skulle kunna äta ihjäl mig på ölkorv <3 Jag gör det just nu.


Har varit ute och övningskört, och jag är helt seriös - jag hatar Lejonströmsbron. Den är seriöst en hälsofara, ryms ju inte två bilar och en människa i bredd på den! o.O


Ska för övrigt till stallet, tjing tjong

Av Anna Danielsson - 6 april 2008 13:40

Alltså, är det bara jag som har uppmärksammat hur fort tiden har börjat gå? :O Okej, det där lät skitflummigt men ändå.


När man var liten kändes både somrar och vintrar som om dom var 20 år långa, helst seriöst. Man firade födelsedag efter födelsedag men tiden stod ändå still, kändes det som.


NU däremot! Det kändes som att jag nyss fyllde 13 och började högstadiet, men snart är jag 18 och..."vuxen" :O Tiden går hur fort som helst på alla fronter, tänkte idag att "Jag var ju typ nyss i Stockholm på Hund 07" men sedan räknade jag och kom fram till att det är ju fyra-fem månader sen! Vad händer!? Det känns som att det var förra veckan jag var på nyårsfest till exempel, men det är ju hur länge sedan som helst!


Snart sitter jag på ålderdomshemmet med en rullator :( Bwäää

Av Anna Danielsson - 6 april 2008 00:57

Jag började just gråta, inte för att jag plötsligt blev sentimental eller något utan för att det är något stort fel på mina linser. Det är i alla fall vad jag misstänker.


Jag är seriöst nästan skraj för att ha linser numera med tanke på att jag går på Anderstorpsskolan. Någon av er kanske har läst tidigare i min blogg att en i min klass inte fick skaffa kontaktlinser för att hon hade skador på hornhinnorna på grund av Anderstorpsskolans miljö. Under orkesterresan pratade jag med David som kände nån som hade fått allvarliga ögonskador av A-torps miljö och stämt skolan osv :O Det var väl iofs ett tag sedan och förhoppningsvis är skolan bättre nu, men måttligt kul! o.O Man märker ju att man blir galet irriterad i ögonen av att vistas i skolan med linser. Jag kommer bli blind :(


Aja, till något roligare - ett nytt café har öppnats på Sunnanå! Så jävla random, haha :D Om det är öppet imorgon ska jag lätt dit och fika. Det ligger i gamla Rimi-lokalen. Jag har faktiskt inte varit där och kollat sen dom gjorde om :O


Stallet imorgon också, jeeej :)

Av Anna Danielsson - 5 april 2008 21:24

Personlighetstester är kul. Det här stämde dessutom rätt bra.


Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".


Du flyter med strömmen och tar beslut i sista stund - ibland låter du t.o.m andra personer fatta dina beslut åt dig. Du är en mycket flexibel person, som trivs med fria ramar och lösa avtal.


Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.


Du tänker logisk och värdesätter problemlösning där du får använda huvudet. Du är en ärlig och renhjärtad person, som bedömer andra människor utifrån samma värderingar som du bedömer dig själv.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards