Direktlänk till inlägg 7 april 2008

Ärkeidioter

Av Anna Danielsson - 7 april 2008 08:18

Jag brukar alltid läsa lokaltidningen (Norrans) läsarinsändare, för att det är oerhört roande. Hela den här stan verkar nämligen bestå av IQ-befriade mongon, och idag var det till och med två idioter som hade fått äran att bli publicerade.


En av insändarna hävdade att det var typ direkt djurplågeri att äga en hund när man bor i stan. För det andra påpekade hon att hundar alltid ska vara kopplade, på grund av hundrädda människor. Seriöst, snart kommer väl hundar förbjudas på allmän plats på grund av allergiker och hundrädda människor. Om jag hatar människor, skulle man då förbjuda människor från allmän plats? Nä, just det.


För det första, vem är gladare - en hund i stan som får gå lös ofta och på så sätt automatiskt får mer motion, eller en hund på landet som alltid går i koppel?


För det andra tror jag att stadshundar ofta har det bättre än "lantis-hundar". Bor man i stan så "måste" man ju ut och promenera med hunden, det går ju liksom inte att bara släppa ut den på gatan. Om man bor på landet och har hund så är det nog ofta lättare hänt att man bara släpper ut den på gården istället för att gå ut och rasta den, också får den bara stå där och skälla hela dagen. Sen hoppas och tror jag verkligen att stadsbor med hund åker/går ut i naturen med hunden ofta och regelbundet. Om en hund mår bra eller inte beror ju sen mycket på hur mycket träning och hjärn-gympa den får. En hund helt utan träning som bara får lufsa runt i skogen hela dagarna är knappast lycklig även om den bor på landet.


Den andra insändaren var en människa som på fullt allvar tyckte att det var skadligt för småbarn att kolla på Bamse och hans dunderhonung - för att det handlar om doping! xD Hon tyckte på fullt allvar att det var farligt för barnen och att de kunde få en skev verklighetsuppfattning :( Haha

 
 
Hanna Ögren

Hanna Ögren

7 april 2008 09:51

Jag tror absolut att hundar har det bättre på landet! Alla djur har det bättre på landet. En stor gård och ett hus med mkt utrymme, man kan släppa loss hunden i skogen så den får kuta runt ordentligt, knappt nån risk att den blir överkörd o.s.v..Att ha djur i en lägenhet tycker jag faktiskt är djurplågeri, så ja håller delvis med en av insändarna (haha, jag är redo för en debatt ;))

http://hannaogren.blogg.se

 
Hanna Ögren

Hanna Ögren

7 april 2008 09:51

Joo det är Vår Ruset som anordnas av Coop i några städer i Sverige, och dem som är närmast Skellefteå är Luleå och Umeå :D

http://hannaogren.blogg.se

 
Hanna Ögren

Hanna Ögren

7 april 2008 09:53

Btw, vi som bor på landet har inte så mkt att göra, så det blir att motinera hunden mycket! haha

http://hannaogren.blogg.se

 
Mimmi

Mimmi

7 april 2008 21:21

Asså du hanna ögren: det är inte djurplågeri att ha hund i stan! verkligen ingen kunskap ni som säger så. Gud vad less å arg jag blir på sånt påhitt.

jag bor i stockholm med min hund och det går braa! han får 2-3 h motion per dag + att jag är aktiv inom hundklubben med agility & freestyle. vi åker ut ibland til skogen på helgerna eller går i parker å liknande. Han är ofta lös.

på somrarna på landet så har iv en tomt å då blir det lätt att man tänker att hunden motionerar sig själv på landet. jag ser ofta överviktiga hundar på landet (och understimulerade) för att dom inte får tillräckligt med motion eller hjärnstimulans.

http://www.benjy.se.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Danielsson - 21 januari 2009 17:43

  http://www.annad.devote.se

Av Anna Danielsson - 20 januari 2009 15:16

Min nya blogg.   Jag blir ledsen i ögat om det inte funkar nu. På min dator går det bra, men säg till om ni inte kommer in på sidan. ...

Av Anna Danielsson - 19 januari 2009 16:13

Detta blir förmodligen mitt sista inlägg i denna blogg. Nästan lite sorgligt, den har ju faktiskt varit min trogna (och fula) följeslagare i typ 1½ år eller något sådant.   http://www.annad.devote.se är mitt nya tillhåll! Kommer vara lika aktivt och ...

Av Anna Danielsson - 19 januari 2009 08:43

Men kul med snö + mulet på fotolektionen när vi för en gångs skull ska fara ut och fota. Döda mig. Plus att backen upp till Nyckelgatan/travet lär vara en enda snödriva och den ska jag alltså cykla uppför.   Nä, nu ska jag dra mot travet. Med tanke p...

Av Anna Danielsson - 18 januari 2009 23:49

Japp, jag har bestämt mig. Imorgon skall en ny blogg skapas och jag taggar. Håller på att kräkas på Bloggagratis, det vore okej om åtminstone bilduppladdningen var vettig men den funkar ju fan inte.   Hej Devote tror jag, där går det att få en hyfast...

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards