Alla inlägg den 10 november 2008

Av Anna Danielsson - 10 november 2008 23:58

Ja, hur var konserten? "Wow", om man ska citera Olle. Verkligen HUR bra som helst, jag satt där och sjöng med för mig själv och var lyrisk typ :D Köpte en signad skiva också, det var fan värt det. Tur att jag inte hade hade köpt Smilers tidigare.


Idag har jag traskat i stan, först med Mimmi & Benjy och sen själv. Var inne på Topshop och dreglade för det måste seriöst vara världens bästa klädaffär, finns knappt något som inte är snyggt. När jag hade gått i några timmar var mina fötter dock döda.


Bevittnade världens sjukaste bråk några meter ifrån mig i en tunnelbanevagn, för övrigt. En mongo-alkis satt bredvid en tjej som pratade i telefon, också började han skrika "HÅLL KÄFTEN" åt henne. Hon gick därifrån och bytte plats, och han satt och räckte fuck you efter henne i flera minuter. Mitt emot mig satt en utlänning som snackade i mobil på nåt random språk, också börjar idiotfanskapet mucka med honom och skrika typ "PRATA SVENSKA, JÄVLA SVARTSKALLE" och dylikt. Han som blev trakasserad går fram till mongoliden och börjar skrika tillbaka också står dom där mitt i vagnen och gapar. En tant försökte gå mellan och få dom att lugna ner sig, till slut klev iaf idioten av tåget. Jag orkar inte ens beskriva mitt människohat mot vissa personer.


Imorrgon kväll drar vi hem :( Fast det blir väl Stockholm för mig igen om en knapp månad, ska ju på Hund08. Hur jag ska ha råd med det är ju en annan fråga, men aja.

Av Anna Danielsson - 10 november 2008 11:19

YO, nu är jag i Stockholm alltså.


Tågresan var bra för att vara en tågresa. Jag lyckades faktiskt sova hela natten (iofs hade vi sovkupé). Emo gjorde den största bedriften när han sprang rakt in i en stol i tågkorridoren, vad händer xD


Vi var framme på centralen i Sthlm klockan 7 på morgonen, slängde i oss en McDonalds-frulle och sen drog vi ut till Emos kompis, Olle i kistan ^^ (Han bodde i Kista alltså och jag tyckte det var lite småkul, aja). Hur som helst, vi var där och drack té osv ett tag, sen drog jag in till stan och Södermalm, traskade till Mims där jag snylt-bor och dumpade min väska. Sen skuttade jag på tunnelbana till Slussen och traskade jag till Mosebacke och mötte dom övriga tre igen på en skivaffär.


På mitt initiativ (vem annars?) drog vi sedan till Muffinsfabriken och fikade giga-muffins. Råvärt :D ...eller kanske inte med tanke på att vi är panka hela högen, med gott iaf.


Det vart degande på Kulturhuset (eller inte Amanda, för hon fastnade i en skivaffär och GICK VILSE PÅ SERGELS TORG), sen kinamat-ätande på budgetrestaurang och kvällen avslutades med bio (Låt Den Rätte Komma In), filmen var bra och när den var slut drog alla till respektive snylt-sovplatser.


Idag vetefan vad vi ska göra, förmodligen ingenting av värde men det blir nog skoj ändå. IKVÄLL ÄR DET KONSERT :D Vi är hemma på onsdag morgon.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards