Alla inlägg den 1 november 2008

Av Anna Danielsson - 1 november 2008 16:08

Jag har ju inte skrivit nåt om själva Spanien-resan än kom jag på, bara om flygningen hem. Lite summering då.


Vi jobbade som mongon, som vanligt åker man därifrån med blåmärken och rivsår exakt överallt. Mina armar var helt manglade :P Förutom att jobba var det typ fest en hel del kvällar också. Vi var inne i Fuengirola och degade mestandels på London Pub alternativt tjoade på Tramps eller Foreplay. En natt/morgon var det en snubbe som började jäklas med oss när vi satt i en trappa och käkade kebab. Tydligen tyckte han att det var skitkul att mucka gräl med 7 tjejer (:P) och en del i vår grupp var inte helt nyktra så det vart ett ganska roande bråk. Bland annat var Helena helt mad, och det slutade med att vi gick därifrån och charmtrollet kastade ett bord efter oss. Party o.O


Efter samma kväll bestämde jag och min kusselito (intelligent kombo) oss för att promenera hem till Atalaya (bushen) 4 på morgonen i ösregn och mörker istället för att slösa pengar på taxi. Det kan väl inte vara sååå långt tyckte vi, men det var det. Angelica tappade dessutom bort vår karta så vi gick bara på instinkt och klättrade bl.a över en motorväg för att hitta rätt xD Men vi var på rätt spår och hade gått en bra bit när Sergio kom körande och skjutsade hem oss :P Vi upptäckte att vi hade gått typ max 1/3 av vägen, så vi hade väl varit framme lagom till när morgonarbetspasset hade börjat xD


Det otrevligaste på resan var en typ magsjuke-epidemi som spred sig mellan alla. Varje dag var det ännu en människa som var sjuk. Jag klarade mig rätt länge, men lyckades inte överleva. Inte kul att jobba med magsjuka, som tur var så var jag bara spysjuk i en dag jämfört med vissa andra stackare som var däckade i typ tre dagar :S


Rätt händelserik resa i allmänhet, sammanfattningsvis :P

Av Anna Danielsson - 1 november 2008 12:50

Jag inledde kvällen igår med bowling. Säljer ju som sagt Aftonbladet på helgmorgnar, och alla säljare i Skellhell var inbjudna att ta med en kompis och dra på gratis bowling/pizza-kväll. Jag släpade med syster och det var trevligt. Efteråt drog jag direkt hem och kastade ihop en Halloween-utstyrsel, hade fått veta några timmar innan att det var obligatorisk utklädsel (tack för infon ^^)


Halloween-kvällen var askul ^^ Linn var party hoster i en kvarterslokal på Anderstorp, vi var en del folk, körde flummiga tävlingar osv. Astrevligt :D Vi vandrade sedan utklädda och allting mot Station 8, som var helt knökfullt. Dansgolvet var typ mer som ett krigsfält, men det var askul :D Enda failen under kvällen var att Linn tappade sin börs.


Vid 2 orkade jag verkligen inte vandra hem till Sunnanå så jag joinade Linn, Erika, William och Petter mot Atorp. Erika & William drog hem och jag, Linn och Petter fastnade i kvarterslokalen och satt där och babblade/åt godis ett bra tag, tills jag i princip somnade sittande (har inte sovit överdrivet mycket de senaste dygnen xD) Petter drog hem och jag kraschade hos Linn.


Ikväll vet jag inte om vi skulle följa Epa till nån totalt random fest i Örviken, men något ska nog iaf hittas på :D

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards