Alla inlägg den 3 november 2008

Av Anna Danielsson - 3 november 2008 22:47

1. Vem är du? Anna, allmän idiot och ofrivillig Skelleftebo.

2. Ålder: 18

3. Personlighet: Varierar. Oftast pratig, överpeppad och allmänt jobbig, har även en negg-mood som används flitigt.

4. E-post: koggamojj@hotmail.com

5. Stjärntecken: Vädur

6. Jag kommer från: Skelltown

7. Jag bor: Skelltown :(

8. Vad gör du nu? Sitter

9. Civilstatus: Fri och nöjd

10. Spel? Trivial Pursuit, Monopol, SingStar, Sims med mera ^^

11. Djur jag är lik: Jag står fast vid att detta är min djurvärldstvilling.

12. Lyckonummer? 13 (faktiskt)

13. Vad är snyggast, brunetter eller blondiner? Alla är fula

14. Din bästa egenskap: Självironi

15. Din sämsta egenskap: Resten

16. Husdjur: Voff-djuret Mio :)

17. Familj: Pappa Thomas, mamma Kerstin, syster Emelie

18. Kroppsdel du har mest nytta av: Hjärnan kanske, men inte ens den funkar som den ska

19. Kroppsdel du tycker bäst om: Ingen

20. Jag sover: Ihoprullad på sidan

21. Bläck eller blyerts? Båda

22. Tror du på något? Darwins evolutionslära

23. Frisyr: Platt, mjukt jobbigt hår som inte går att göra nånting med, men jag gör nåt halvdant försök med snebena och uppklippning.

24. Hårfärg: Min ordinarie mellanblonda

25. Ögonfärg: Tråkblå

26. Längd: Runt 1.66

27. Vikt: Runt 50

28. Skostorlek: 36-37

29. Gillar: Ingenting (jo, men nu är jag negg så orka)

30. Ogillar: Allt

31. Favoritmat: Sålänge det inte är skolmaten slukar jag det mesta förutom falukorv

32. Favoritglass: Ben&Jerry's Cookie Dough :'D

33. Favoritdessert: Friterade bananer med sirap och glass ^^

34. Favoritpizza: Svamp och räkor :D

35. Favoritdryck: Apelsinjuice

36. Gillar du godis? Gillar är en stark underdrift

37. Isåfall vilken sort? Choklaaad :D Och allt annat typ.

38. Min favoritdrink: White Russian

39. Min favoritfilm: Hur många som helst. Little Miss Sunshine, This Is England, Silence of the Lambs kommer jag på för tillfället.

40. Min favoritdag: Fredag

41. Min favoritklädesplagg: Jeans :D

42. Min favoritbok: Grand Avenue, Wuthering Heights, Stieg Larssons Millennium-serie osv.

43. Min favoritmusik: Mest olika singer/songwriters

44. Min favoritlukt: Mexx Waterlove

45. Min favoritblomma/planta? Viol


46. Öl eller vin? Vin


47. Liknar du en kändis? Hoppas jag inte för deras skull

48. Senast köpta skiva: Minns faktiskt inte, förmodligen en Pink Floyd-skiva i London

49. Senast film på bio? Patrik 1,5

50. Bästa låten i världen? Genom tiderna är det Winter - Tori Amos

51. Senast lästa bok: Luftslottet som Sprängdes

52. Favoritförfattare: Stieg Larsson

53. Skriver du dagbok? You're reading it

54. Bästa årstiden: Alla i lagom mängd. Hatar dock äckel-vintern i november-december när det är mörkt, kallt och vidrigt, däremot älskar jag sol-vintern runt februari då man kan plocka fram snowboarden :)


55. Älsklingsfärg: De flesta förutom äckelrosa, men turkos vinner nog.

56. Skulle aldrig ta på dig: Gladiatorsandaler, kan alla bara förstå hur fult det är? Och massa annat.

57. Vad ville du bli när du var liten? Dunno, bytte typ framtidsplan varje dag. Bl.a författare iaf.

58. Blev du det? Jag har inte blivit nånting än.

59. Brinner för: Dunno

60. Sportbil eller familjebil? Skitsamma så länge den rullar

61. Katt eller hund? Hund

62. Har du nån nojja? Sprutor och blodprov o.O

63. Fobier? Läs ovan

64. Deppig eller glad? Oftast glad

65. Politiskt insatt? Inte så mycket som jag tycker att jag borde vara

66. Värdesätter du ärlighet? I guess so

67. Brukar du dra vita lögner? Händer väl

68. Är det ok med vita lögner? Sprolla

69. Känner du en mytoman? Nä

70. Har du pojkvän/flickvän? nej

71. Är du kär? Nej

72. Hur tidigt stiger du upp? Varierar, oftast för sent med tanke på min inte så skillade tidspassning

73. Är det bra eller dåligt? Jättedåligt men skitsamma

74. Vem/vilka vet mest om dig? Ingen

75. Gillar du att slåss? Haha, ofc

76. Vad har du på dig just nu? Jeans, grått linne, svart t-shirt ovanpå det gråa linnet och vit/mörkblå-randig kofta ovanpå alltihopa, intresseklubbe

77. Vad ska du göra ikväll? Resten av kvällen ska jag loda här

78. När var du senast riktigt full? Jag är aldrig riktigt full

79. Är du seriös? I princip aldrig

80. Hur många väskor äger du? Men typ en duglig

81. Hur många bilar har du/ din familj: 1

82. Hur många biologiska syskon har du? Ett

83. Isåfall, vad heter de? Emelie

84. Hur många timmar sover du per natt? 4-6 vanligtvis

85. Vem är snyggast i världen? Alla är fula

86. Vad är du allergisk mot? Lite mot katter, men det förtränger jag

87. Ska du duscha idag? Jag har duschat idag

88. Vad är det för veckodag? Måndag

89. Vad är det för datum idag? 3 november 2008

90. Vad gör du nästa år? Bor på ett roligt ställe, dvs inte här

91. Är du likgiltig? Ibland.

92. Hårdrock eller synth? Inget.

93. Är du uppväxt i stan eller på landet? Om nu Skellefteå rankas som stad så i stan.

94. Har du utländska föräldrar? Nej

95. Gillar du att laga mat? Nej

96. Märkeskläder eller secondhand? Secondhand, men jag lyckas aldrig hitta nånting på secondhand. Osis.

97. Hur många par skor har du? Fyra som används

98. Är du sexuellt frustrerad? Nej

99. Vem är snällast just nu? Ingen

100. Var har du ont? Ingenstans

Av Anna Danielsson - 3 november 2008 16:54

Jag ska iaf på hockey ikväll :D Partü

Av Anna Danielsson - 3 november 2008 11:52

MAHAHA, tjäna att jag är ledig medans alla andra slavar på sina praktikplatser. Kan sova ut typ varje morgon den här veckan ^^ Anledningen stavas att jag redan har gjort min praktik i Spanien, så jag är som sysslolös nu :P Ska dock hänga i skolan en del och få några grejer gjorda som jag har halkat efter i, bland annat make-overN av kavajen som vi ska göra på bilden.


Nämen hade jag haft en rolig praktikplats så hade jag lätt föredragit det istället för att bara vara ledig. Var dock upptaget ungefär överallt, jag ringde Norran, VF och PT (tidningar alltså) och frågade men allt var fullt fram till februari. Var även och frågade på olika ställen i stan, men det var upptaget överallt eftersom hela Skellhell tydligen har APU/PRAO samtidigt. Tänkte att jag vill helst göra nåt som jag är intresserad av och taggade inte att praktisera på nån matvaruaffär eller så, så jag reggade SOS Animals som praktikplats. Nu kanske jag kan få giltig ledighet också med tanke på att jag gjorde både min praktik och stor del av mitt prejektjobb där.


Nu ska jag snart ut med vovven, funderar faktiskt på att traska broarna runt med tanke på att det är rätt fint väder och jag har typ promenad-abstinens sedan jag vande mig vid att gå cirka 1 mil om dagen i Spain :P


Har för övrigt klunkat egenmixad chai-latte på morgonen. Det "konstiga téet" som mamma hade köpt var med chai-smak, så jag mixar med socker, grädde osv så duger den nääästan som gratis substitut för Waynes :D Saknas bara centimetertjockt skum.


NÄ, hejdå!

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards