Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Anna Danielsson - 7 juli 2008 23:56

HAHAHAHA, nu ligger artikeln ute på www.norran.se. Sedan när blev jag 19 år!? xD Jag ser ut som en gorilla på bilden men det bjuder jag på. Sen har dom inte direkt citerat mig ordagrant, men så är det väl oftast när tidningar intervjuar folk I guess.

Av Anna Danielsson - 7 juli 2008 15:33

Höll på att dö nyss (ååå, jag låter som en äcklig i-landsunge vilket jag också är) när jag råkade vräka ner min mobil från en bord så den for i marken med en fet duns. När jag plockade upp den hade all täckning försvunnit. Kändes sådär lagomt bra att lyckas paja en hyfsat ny mobil tänkte jag, men jag slog av och på den och då funkade den igen :'D


Strax jobb.

Av Anna Danielsson - 7 juli 2008 14:46

Förresten, i veckan har vi två födelsedagsbarn som blir myndiga - nämligen Linn och Amanda :D Planer smids, imorgon blir det tillställning med lite folk och på onsdags drar vi till Olles och då ska alla stans 18-åringar joina (har jag bestämt) :D


Sen är det DAGS ATT STYRA UPP PDOL! Planering skall påbörjas inom de närmsta dagarna.


Snart är jag ensam hemma (förutom hundarna då) i en vecka då min familj dissar mig för Kroatien. Lite otajmat bara att de är borta under Trästocks, detta betyder att jag måste springa mellan festivalen och mitt hus hela tiden för att passa hundar. Hundarna är såklart trevliga men kommer måste fara hem typ två gånger per festivalkväll och gå ut med dom.


Sen är det snart dags för RESEPLANERARKVÄLL, en del av 9C-kärringarna (Jag, Frida, Linn, Linnea och förmodligen fler) ska ju på charterresa till okänd destination i höst. Om jag känner oss rätt så kommer vi slå ihjäl varandra när vi ska försöka bestämma resmål - i bästa fall. I värsta fall slutar det i massmord, men när vi väl kommer oss iväg (vars vi nu ska) kommer vi förmodligen ha aptrevligt :D

Av Anna Danielsson - 7 juli 2008 14:38

Amanda har duktigt nog lyckats introducera mig för en ÄCKLIGT bra låt. Lyssna.


Jag har inte haft örhängen på typ ett halvår, så jag tänkte prova ett par örhängen nyss för att se om jag fortfarande kunde ha. Fick typ hjärtslag när jag upptäckte att mina öron-hål faktiskt inte har växt igen :D Nu får jag bli lite ambitiös med örhänge-användande för att fira detta faktum tycker jag.


Ska jobba i fyra timmar och börjar klockan fyra, det blir en baggis jämfört med monster-passen igår och i förrgår. Sen är det varmare ute också.


Norran var här imorse, jag ska vara i tidningen imorgon. Tillåt mig grina lite av ångest inför hur jag kommer se ut på bildfanskapen som dom knäppte, men aja.

Av Anna Danielsson - 7 juli 2008 01:35

Och NU gott folk, nu ska jag personligen såga fenomenet MODEBLOGGAR.


Okej, vissa kanske tycker att modebloggar är jätteintressanta. Själv förstår jag inte vad det är för intressant med en ändlös radda av dåliga-mobilkamera-bilder-tagna-i-spegeln-på-dagens-jävla-outfit. Hur jäkla intressant kan det vara att läsa en blogg som inte säger något annat än "Kolla, dom här skorna köpte jag idag"?


Sen FÖRSTÅR jag inte hur det kan vara så fasansfullt kul med kläder att folk kan shoppa upp hela sitt studiebidrag på klädesplagg varje månad :O Jag skulle ha så jäkla mycket ångest om jag gjorde det. Jag shoppar nästan så lite som möjligt. Är jag utomlands eller i Stockholm kan jag faktiskt gå lös på affärer, men det är fan inte kul i Skellefteå. Jag fattar inte hur folk lyckas shoppa så förbannat mycket här, allt är ju likadant och alla går i likadana kläder. Det KAN hända att jag snirklar runt på H&M:s rea nån gång om året här i Skellhell, men annars handlar nästan bara när jag när jag är i storstäder - men fortfarande så lite som möjligt.


Jag ser ingen anledning till att tokshoppa kläder varje vecka, jag skulle bara få ångest över att man inte ens hinner använda allt. Jag reser upp mina pengar i stället, hellre utomlands med färre klädesplagg än att sitta och uggla i Skellhell med en monstergarderob som slukar alla ens pengar.

Av Anna Danielsson - 7 juli 2008 01:06

Jag känner bara för att skriva några "Angående..."-inlägg.


Det första ska handla om något som ger mig psykbryt - dåliga slut på bra filmer. LÄS INTE om ni inte vill ha feta spoilers.


Första exemplet: Ensemble, C'est Tout (Tillsammans är man mindre ensam), som är en fransk film. Precis som alla andra franska filmer jag har sett är den väldigt annorlunda, småkonstig och bra. Man förväntar sig även ett småkonstigt och bra slut på den smått bisarra filmen, men nej - filmskaparna förstör ALLTING genom att smöra till det med VÄRLDENS sliskigaste Hollywood-slut! Jag dog ju och grinade inombords, på ett sätt var det bra att den slutade som det gjorde, men det sabbade ju ändå hela filmen.


Sen har vi Åter Till Cold Mountain, som är en lite små-overdramatic kärlekshistoria, men jag tycker den är bra. Och jag tycker att sådär översmöriga och dramatiska kärlekshistorior SKA sluta bra, annars är det ju som ovärt. I typ två-tre timmars film kämpar stackars Jude Law för att komma hem till Cold Mountain, och när han äntligen kommer hem så tänker man bara "Tjohooo, äntligen", men OJ så fel man har - han kommer hem, också DÖR HAN! Han DÖR! Var det värt att se den filmen!? Näe! I flera timmar vandrar Jude genom Amerikas vildmark och kommer till slut hem - och dör. Ovärt :'(

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards