Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Anna Danielsson - 3 juli 2008 16:47

Btw, igår var jag med random folk. Först gick jag & Amanda Broarna Runt med Fred och sen käkade vi glass, medans vi väntade på Linn M och Sara som var och såg Narnia-premiären på bio. När dom hade nördat färdigt på bion drog jag, Sara och Linn hem till Sara. Amanda drog hem för hon skulle upp och jobba och laga mat åt pensionärer dagen efter.


Vi återstående tre kollade på fransk film (minns aaaldrig vad den franska titeln är) och drack té. Kulturellt värre.

Av Anna Danielsson - 3 juli 2008 16:33

Inget kan förstöra ens dag som vissa kunder när man säljer jordgubbar. Vuxna människor som börjar GRÄVA RUNT MED FINGRARNA bland jordgubbarna för att få dom bästa, fastän dom är färdigpackade i askar! Sådär lagomt hygieniskt, istället för att bara ta en jävla ask och betala måste dom rota i en kvart. Kul för folk att köpa jordgubbar som typ 50 människor har varit och grävt i med fingrarna, not. Ibland verkar femåringar vara mentalt överlägsna vuxna folk.


Sen har vi ju dom klassiska surgubbarna/surkärringarna, som bara efter två dagar gör mig spyfärdig. Idag stod en gubbe i 60-årsåldern och glodde surt på mig i en bra stund, sen säger han med världens gnälligaste röst:


- Vet du vad jordgubbarna kostar i Skåne?

- *försök se trevlig ut, försök se trevlig ut* Nej, det vet jag tyvärr inte.

- Ja, vad kan det vara? 12 spänn? Varför har ni så jävla mycket dyrare här?

- Det kanske kan bero på att jordgubbarna i Skåne är lokalproducerade eller något. (DU BOR I NORRLAND SÅ SLUTA GRINA, SKYLL DIG SJÄLV OCH FAR TILL SKÅNE OCH HANDLA JORDGUBBAR OM DU KÄNNER FÖR DET.)


Jag orkar fan inte dra resten av dagens kundhistorior, men som tur var finns det trevliga kunder också.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards