Alla inlägg den 1 juli 2008

Av Anna Danielsson - 1 juli 2008 23:53

Har tråkigt, så jag tänkte dra några småkul händelser från Spanien :P


För det första - SOS-vanen. Att älska den jäkla bilen/bussen alltså :'D En van utan bilbälten, full av hö och med kringflaxande stolar (faktiskt, det är sant) som knappt orkade uppför backar. På midsommar när vi skulle på middag hos Kim tryckte vi in 10 pers + en stor schäfer i den där jävla vanen och åkte på slingriga spanska bergs-vägar i flera mil. HAHA, bara det var en upplevelse i sig.


En annan rolig grej är när vi var en klump folk och hajkade nere vid floden (som var full av grodor, ormar och några sköldpaddor) på siestan. Någon av oss, minns inte vem, pekar på en vattenpöl och säger:

- Kolla, en massa grodyngel?

Linn, som var den enda norrmannen, vilket stundvis skapade lite förvirring, säger "Va?"

- Grodyngel, där, i vattnet.

- Vad är grodyngel för något?

- Men...grodbebisar.

- Ahaaa!

- Vadå, vad heter det på norska?

- ...rumpetroll.

HAHAHA jag har aldrig dött så mycket. Norska är underbart :'D Bästa ordet i mitt ordförråd hittills.


Jag bodde i en lägenhet vägg i vägg med Helena och Julias lägenhet, och det var EXTREMT lyhört - man kunde nästan föra konversationer i normal samtalston genom väggen. En dag när jag degade i köket och läste tidningar på siestan så hörde jag tjut genom väggen. Efter en stund kom jag fram till att det var Julia och Helena.

Jag: Vad fan gör ni!?

Julia/Helena: SPINDEL!

Jag: Ajdå.

(...en stunds tystnad...)

Julia: ...Anna?

Jag: ...?

Julia: Kan du komma hit och döda den?

Väl framme i deras lägenhet möttes jag av en nästan minimal spindel.


HAHA, SOS alltså! Jag saknar vovvarna...:'( Och allt annat.

Av Anna Danielsson - 1 juli 2008 01:20

Du har....

(x) Mascara över 100 kr

(/) En plattång (Den är så jävla gammal och dålig så den gills knappt)

(x) En locktång

( ) Fondation över 200 kr

( ) Ögonfransböjare

( ) Olika borttagningsmedel

( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska

( ) Läppglans över 100 kr

(x) Hårinpackning

(x) Bodybutter

(x) Bodylotion

(x) Parfym över 300 kr

totalt : 6½


Du ...

( ) Använder locktång/plattång varje dag

( ) Använder fondation varje dag /ute bland folk (Vem fan har foundation på sommaren?)

( ) Använder mascara varje dag /ute bland folk

( ) Använder kajal varje dag /ute bland folk

( ) Avänder läppglans varje dag

(x) Använder bodybutter varje dag (Annars dör mina händer)

( )Använder bodylotion varje dag

(/) Använder ansiktsrengöring varje dag/ tar bort sminket med (Är lat ibland)

( ) Använder hårinpackning varje dag

(/) Använder hårspray varje dag

( ) Tränar på gym

( ) Klipper dig varannan/varje månad

totalt: 2


Du har...

(x)Tonat håret

( )Färgat håret

( ) Hårförlängning

( ) Piercat dig

( ) Tatuerat dig

(x) Tagit hål i öronen

totalt : 2

Totalt: 19½

5-15 Naturlig som naturen

15-20 Kanariefågel i nordisk miljö

20-25 fryst jordgubbe

25-30 Barbiedocka. Bara plast

Av Anna Danielsson - 1 juli 2008 01:01

Aimee Mann är den ultimata sitta-uppe-på-natten-musiken.


Imorgon förmiddag tänker jag moppa till stallet och hälsa på SRK-hästarna i sommarhagen, för jag saknar dom. Sen jobbar jag 12 till 4, och på kvällen ska jag till Bastuträsk och vinka av syster som tar tåget ner till sin kompis i Tibro i en vecka.


Fred är så jäkla söt - och lättlärd som satan :O Dessutom får han helt random glädje-ryck hela tiden :P

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards