Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Anna Danielsson - 10 juli 2008 22:04

Var hos mormor i Piteå idag, vi åt palt & rökt sik (fast inte tillsammans). Sen hade vi en mini-sightseeing med bilen runt Piteå. Bl.a så drog vi och kollade på pappas barndomshem, mormor och morfars gamla hus, hyreshuset där farmor bodde när hon levde osv. Nostalgi of doom, känns ibland som om Piteå är lika mycket min hemstad som Skellhell :P Jag minns när morfar levde och han och mormor bodde i villa, vi brukade vara där rätt mycket på somrarna. Jag och kusinen brukade springa runt på deras stora tomt när vi var små, också minns jag att vi gjorde "soppa" av blommor i en vattentunna på gården xD Vi var väl typ fem år. Sen brukade jag alltid få gå och köpa tablettaskar på Ica som låg nästan bredvid, det är nedlagt nu. GAH, det där var så längesen, jag är snart i rullator-ålder känns det som :'(


För övrigt, det som gjorde min dag idag var att Vera (en annan av Spanien-volontärerna) ringde och berättade att Elinor ska adoptera Bojsi :D Bojsi var en stallhund som bodde bredvid SOS, han fick knappt nån mat och ägarna lämnade bara kvar honom ensam där på nätterna, så han följde efter oss hela tiden för att få sällskap. Snällare och trevligare hund är svårt att hitta, och nu ska han få komma till Sverige :D

Gah

Av Anna Danielsson - 10 juli 2008 03:41

Jag, Linn, Amanda, Sara och Sanna var alltså på Olles ikväll. Trevligt folk men mindre trevlig kväll, på grund av annat (äckligt) folk. Dock gällde inte detta alla som vi träffade, men några.


Jag har bara för vana att bli irriterad varje gång man är ute, för det är ALLTID nåt (eller snarare en massa) random jävla äckel som ska vara och klänga på mig 24/7 och vara allmänt vidriga. LÅT MIG VARA FÖR FAN. Skellefte är så jävla grisigt.


Jag ska upp om fyra timmar, så...gonatt?

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards