Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna Danielsson - 3 oktober 2008 13:19

Btw, för tillfället äger jag "bara" tusen kronor. Jag känner mig TOTALT pank.


Jag är fasansfullt snål och säljer tidningar helgmorgnar + studiebidrag, så jag brukar alltid ha rätt gott om pengar. Nu har allt gått åt till Spanien och Stockholms-biljetter så jag är inte ekonomiskt stabil just nu. Som tur var får jag Aftonbladet-lönen snart så det blir nog runt 1500 till, välbehövligt! Sen sa Elise att vi kanske kommer få semesterersättning från sommarjobbet, JA TACK!

Av Anna Danielsson - 3 oktober 2008 13:16

Kom just hem från skolan, fick äntligen igen min förbannade loggbok så nu ska här skrivas. Har bara lagt ner cirka 15 timmar på projektjobbet hittills, tur att jag ska till Spanien snart. Där ryker en hel del timmar åt fotande och sen sammanställning av allt när jag kommer hem. Det fixar sig nog i slutändan ^^


Nu ska jag ut med hunden, sen ska jag till stan och träffa Bodén för att handla lite nödvändigheter (band annat TÅRTA) till ikväll. Därefter ska jag skjutsa syster till musikskolan, hem och sen till Linnea för taco-middag med folk ^^ Jag, Rårå och Linn drar nog vidare till Olles sen och där lär vi ju träffa fler folk.


TJONG

Av Anna Danielsson - 3 oktober 2008 00:33

(SÄG TILL OM BILDERNA INTE SYNS)


Måste bara slänge upp lite old school-bilder, det var ett tag sedan.


Jag står fast vid att jag förmodligen var den fulaste bebisen som existerat när jag var liten. Jag såg ju verkligen totalt utvecklingsstörd ut, höll på att skratta ihjäl mig när jag hittade de här bilderna igår.







HAHA där är jag och kusinen, maniskt ätande.

Av Anna Danielsson - 3 oktober 2008 00:28

INGET SKÄMT - JAG HÅLLER PÅ ATT FRYSA IHJÄL.


Nu ska jag gå och bosätta mig under mitt täcke med mp3 i öronen, men gruvar mig redan för att ta ut hunden i den förbannade iskylan imorgon bitti. Ser ni en tingest som liknar en Michelingubbe på Sunnanå så är det jag i full mundering = Cirka tio tjocktröjor + vinterjacka. Dagarnas höjdpunkt numera är att få sätta sig i bilen på morgonen och slå på den ljuvliga rygg-värmaren i bilstolarna. Glädjen blir dock kortvarig, för när jag är framme måste jag ju in i den överjävligt kalla Anderstorpskolan. Under vintern är det i princip slagsmål mellan eleverna om platserna bredvid elementen i klassrummen.


GODNATT iaf.

Av Anna Danielsson - 2 oktober 2008 23:13

Hockey ikväll, Shälläftä vann så jag är nöjd ^^


Nu ska jag ta ut Mio en sväng i kolmörkret/regnet/BLÅSTEN osv, inte pepp. Sen ska jag duscha och sen sooovaaa. Har längtat efter sömn hela dagen.


Födelsedagsmiddag för några folk imorgon, sen drar nog jag, Rårå och Linn på Olles också :)


Lördag är oplanerad.

Av Anna Danielsson - 2 oktober 2008 12:12

Drog hem på lunchen för jag var tvungen att ta ut Mio, nu ska jag strax tillbaka till skolan och samhällsprovet. Fail, haha!


I eftermiddag är det även nutida konstredovisning som jag rafsade ihop på fem minuter idag. Jag valde att babbla om en snubbe som gör konstinstallationer från djurvärlden, Henrik Håkansson tror jag han hette. Bland annat har han tydligen filmat en flygande humla under en sekund och sedan dragit ut sekvensen i slow-motion så att den blir en minut lång, han har även anordnat ett "rave-party" för grodor - dvs åkte till ett kärr och spelade technomusik för att kolla om grodorna reagerade. Det gjorde de tydligen, och började kväka när musiken satte igång :P Sen har han gjort LP-skivor med ljud från utrotningshotade fåglar, och en massa mer sånt. Skulle faktiskt vilja se någon utställning med honom, djurnörd som jag är. Vore småskojs.


Inledde för övrigt dagen med 2½ timmes engelska C :( Eller det är inte så farligt egentligen men idag kändes det drygt.


Himla spännande att lyssna på mitt skol-gaggande, not. Håll käften Anna.


Nu ska jag åka tillbaka ^^

Av Anna Danielsson - 1 oktober 2008 22:05

HAHA seriöst, jag älskar att hela vår klass - inklusive jag - bryter ihop över ETT prov xD Vi har gått estet för länge. Vad hände med min härdade plugg-mentalitet från högstadiet? Då hade vi i princip alltid minst tre stora prov/inlämningar/redovisningar eller liknande i veckan, helt sjukt. Jag satt typ uppe tre nätter i veckan och panikskrev uppgifter där i slutändan.


Nä, pluggarnatt inatt x( Haha


Hockey imorgon, jag taggar :D På fredag är det dinner med folk hos Linnea och sen ska typ jag och Rårå + alla andra som vill på Olles.


Säljer som vanligt tidningar på morgnarna i helgen, och igår fick jag hem ett fett paket med posten - fyllt med mjällschampo och mjällbalsam. Aftonbladet har udda idéer ibland. Detta ska jag alltså kånka runt och dela ut till mina kunder under helgen, gratisprover alltså. Säg till om ni är behov av mjällschampo så jag kan donera och bli av med skiten, vad ska jag annars göra med ett ton mjällschampo som just nu ligger på köksbänken?


FAAAN I HELVETE förresten, jag hade helt glömt bort/förträngt nutida konst-redovisningen tills imorgon. Inte ens bestämt mig för en konstnär. Snälla slå ihjäl mig, eller nä, det kommer lärarna lix göra. Får panik-rafsa ihop nåt random på skolan före lektionen.

Av Anna Danielsson - 1 oktober 2008 20:13

Blir vaka inatt. Samhällsprov. Guh. Jag är sämst på att plugga :(


Pluggade iaf lite på Waynes idag, vi satt där en klump folk med diverse skolböcker utspridda över bordet. Fick inte överdrivet mycket gjort dock.


Har förövrigt köpt en snordyr aloe vera-gel idag, lite otippat för att vara jag men jag kände mig tvungen. Norrländsk vinter + Anna är en ganska dålig kombination, för jag får helt groteskt torr hud på händer & i ansiktet av torr kall luft. Nu ska vi se om detta funkar, för tydligen ska det ju vara bra mot allt.


Nu ser jag Idol, typ första året jag nästan följer det. Vet dock inte varför.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards