Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Anna Danielsson - 13 oktober 2008 23:46

Hade helt glömt bort att skriva om en grej som jag retade mig på i helgen när jag läste Norrans (lokaltidningen) ungdomssida.


Veckan ungdomskrönika bestod kortfattat av gnäll på fördomar om Norrland. "Vi kanske inte tycker det är så kul att bli trackade för snö och renar" ungefär, det klassiska som kommer från humorbefriade människor. Efter en 10 mil lång krönika där det spyddes galla över t.ex stockholmares fördomar mot norrlänningor så kom slutklämmen, som löd ungefär: "Det är i alla fall bättre med snö och kyla än allt våld och hemskheter som finns i storstäder!"


Wtf? Och deeet är ju inte en fördom alls :P Dubbelmoralen tar över världen :O


Jag är själv fördomsfull mot en massa men tar ingenting på allvar och tycker att fördomar i allmänhet kan vara rätt kul ^^ Klart jag har ett renspann i trädgården, liksom. Orka känna sig förolämpad på riktigt :P


Och ofta Skellefteå är enbart lugnt, snöigt och trivsamt...:P Typ knarkstaden där folk dör av överdoser mitt i Stadsparken, folk slåss i skolmatsalar och med överfall i vart och vartannat gathörn. Rätt skabbigt om jag får säga det själv.

Av Anna Danielsson - 13 oktober 2008 21:42

Tagga Spanien! Snackade med Therese på Facebook och SOS-folket ska tydligen ha en Halloween-fest som jag hinner vara med på medans jag är där :D Och min kusin är ju som sagt också där, jeeej :D


Det bästa blir att få träffa alla uuunderbara voffar igen, men allt med SOS är som så trevligt :D Folket osv. Även om det är jobbigt som fan så är det bland det bästa man kan göra, typ. Kombinera hundjobb och umgänge, sen är Fuengirola the shit när man ska ut på kvällarna :)

Av Anna Danielsson - 13 oktober 2008 17:13

BALZAC PÅ FREDAG, fick jag reda på idag :D Jag och Linn taggar iaf i sinne!


Jag har varit på allmänt bra humör idag, vilket typ är ovanligt. Nackdelen med mig på bra humör är ju bara att min humornivå sjunker spårat mycket. Aja, jag har då kul så det är väl positivt antar jag, även om omgivningen förmodligen lider.


Dagens grej var att cykla i höstsol med Viva La Vida på högsta volym i mp3:n :D

Av Anna Danielsson - 13 oktober 2008 12:01

Här sitter jag och försöker manövrera Photoshop utan nå vidare resultat. Vi ska göra ett bokomslag och jag fick veta att det skulle vara färdigt idag, så jag var tvungen att panik-använda några av ful-bilderna från förra veckan. En väldigt djup bild på Falkträsket samt en smyg-emobild på Linnea får representera deckaren som ska prydas av detta oerhört fagra omslag.

Av Anna Danielsson - 13 oktober 2008 01:15

Jag har Viva La Vida på datorn, det har inte ni :'D Eller jo, det har ni säkert men det gör mig inte mindre nöjd.


Jag är SJUKT övertrött. Råkade halvsomna i slutet av yogan när det var avslappning :P

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards