Alla inlägg den 4 december 2007

Av Anna Danielsson - 4 december 2007 23:00

Min syster kom just in och berättade för mig vad hon ville ha i julklapp - MITT RUM. Det vill säga, hon kräver att jag ska flytta ut ur mitt rum som är det bästa i hela huset trots sin litenhet på grund av att det ligger längst in i huset och har liiite privacy. Jag vägrar såklart, men det skulle inte förvåna mig om hon lyckas få sin vilja igenom på något sätt.


Btw, jag behöver ett till jobb. Min månadsinkomst med Aftonbladet-lönen är ungefär 2000-2500 men jag måste tjäna mer pengar om jag ska ha råd med allt jag vill göra i sommar xD (Roadtrip med Amanda, Emo och Epa, charter-resa med Linnea och Frida, åka till Rumänien och göra volontärarbete m.m) Om någon vet något ledigt jobb någonstans så SÄÄÄG! Ska gå runt som en tattare och fråga i affärer till helgen.

Av Anna Danielsson - 4 december 2007 21:31

^ Hyllningsvideo till Milton som jag hittade på Youtube, helt SJUKT vilken häst. Han dog för ett antal år sedan men anses vara den allra bästa hopphästen genom tiderna.


Jag har som alla kanske har märkt seriösa problem med att vakna på morgonen, haha. Inte blir det bättre av att jag pluggade kulturhistoria till kvart över två igårnatt (började vid ett xD). Hur som helst, igår mutade min moder mig med en chokladkaka om jag klev upp klockan sju imorse och vad gör man inte för choklad? Jag har käkat mig mätt på chilichoklad nu :D Jag hade för övrigt trott att det skulle vara ett seriöst och stort prov i kulturhistoria men det var typ...ett läxförhör. Jag hade inte behövt vara så ambitiös när jag proppade in all fakta om gotiska kyrkor, romanska kyrkor, groteskerier, illumination, djurornamentik, kelter, Basilikor osv i huvudet.


Jag var på hjälp-matte idag, UNDERBART, nu fattar jag i alla fall EN av de 70000 grejorna vi ska kunna. Något annat vi gjorde idag var att redovisa musikprogram på gympan, jag, Sara och Emma lirade ett OERHÖRT "seriöst" program till Leva's Polka (Holly Dolly song), hahaha xD Sjukt.


Har varit duktig och ställt upp för min kära orkester ikväll, vi delade ut fika och spelade solon på A-torps centralhall ;P Allt för Tyskland!


Jag har skrivit en önskelista idag också, faktiskt! Hahaha xD Tycker julen är överskattad och brukar inte önska nå mycket i vanliga men det är så mycket saker som jag behöver för tillfället, tror knappast jag får mer än två (eller en) grejer av det jag önskat mig men WTF. Here we go!


1. TELEOBJEKTIV TILL KAMERAN

2. Pengar :D

3. Bärbar och hopfällbar tyghundburbur åt Mio

4. En till ridlektion i veckan, får jag inte det så payar jag själv typ.

5. Fade To Red - Tori Amos Video Collection

6. En mobil som fungerar normalt

7. Prenumeration på tidningen Foto

8. Cocoa Butter handkräm från Body Shop

9. Regina Spektor - Begin To Hope (skiva)


ÖVER OCH UT

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards