Direktlänk till inlägg 28 april 2008

Nationella prov och allmän förvirring

Av Anna Danielsson - 28 april 2008 16:04

Imorse när mamma väckte mig (eftersom mina två väckarklockor uppenbarligen inte lyckades med det uppdraget) så var jag HELT övertygad om att det var helg och jag skulle ut och sälja tidningar. Jag förberedde mig till och med mentalt - och halvsovande - på att fara och hämta tidningsbunten, när mamma gapade "Du börjar skolan om en timme!" Det kändes faktiskt ruggigt bra med tanke på att tidningssäljning är väldigt mycket jobbigare än skola.


När jag äntligen lyckades samla mental kraft till att stiga upp så ringde Amanda:

- Hej, vet du vilket sal vi har nationellt prov i?


...VADÅ NATIONELLT PROV!? Jag FLÖG ut ur huset och mot skolan för att inte komma för sent för en gångs skull. Det visade sig att vi hade uppsatsskrivning på engelska på ämnet "Att bli vuxen", vilket jag tyckte var taskigt. Kändes som att det inte var över-lätt att skriva nå vettigt på det ämnet. Som vanligt på nationella prov satt jag bara helt tom i huvudet och glodde på uppgiften i en halvtimme, och kände paniken komma smygande när jag hörde alla andra, en efter en, börja rafsa med pennorna och skriva. Til slut tvingade jag mig själv att välja en av de två uppgifterna, och när jag väl började skriva så blev jag klar på typ 20 minuter - först av alla. Jag är hyfsat nöjd och såg till att inte skriva för långt, den största faran med mig och uppsatser är nämligen att om jag inte stoppar mig själv i tid så rinner jag iväg med en massa överpretentiöst ordbajs och hamnar till slut 50 mil bort från det egentliga ämnet. Aja, hoppas det gick hyfsat.


Vernissage samt Auschwitz-möte ikväll. ALLA FOLK, KOM TILL A-TORPSKOLAN KLOCKAN 19.00


Fick även min La Redoute-klänning idag, jeeej!


...och precis som jag förutspådde har jag nu två dagar innan Valborgs till slut lyckats hitta något att göra, ska joina Frida och dra på nån random fest som hon har större koll på än jag. Jeeej ^^


Farväl.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Danielsson - 21 januari 2009 17:43

  http://www.annad.devote.se

Av Anna Danielsson - 20 januari 2009 15:16

Min nya blogg.   Jag blir ledsen i ögat om det inte funkar nu. På min dator går det bra, men säg till om ni inte kommer in på sidan. ...

Av Anna Danielsson - 19 januari 2009 16:13

Detta blir förmodligen mitt sista inlägg i denna blogg. Nästan lite sorgligt, den har ju faktiskt varit min trogna (och fula) följeslagare i typ 1½ år eller något sådant.   http://www.annad.devote.se är mitt nya tillhåll! Kommer vara lika aktivt och ...

Av Anna Danielsson - 19 januari 2009 08:43

Men kul med snö + mulet på fotolektionen när vi för en gångs skull ska fara ut och fota. Döda mig. Plus att backen upp till Nyckelgatan/travet lär vara en enda snödriva och den ska jag alltså cykla uppför.   Nä, nu ska jag dra mot travet. Med tanke p...

Av Anna Danielsson - 18 januari 2009 23:49

Japp, jag har bestämt mig. Imorgon skall en ny blogg skapas och jag taggar. Håller på att kräkas på Bloggagratis, det vore okej om åtminstone bilduppladdningen var vettig men den funkar ju fan inte.   Hej Devote tror jag, där går det att få en hyfast...

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards