Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Anna Danielsson - 2 juni 2008 19:32

Nu närmar det sig på allvar med Spanien, jag drar till Stockholm på lördag kväll och kommer fram till Spanien söndag eftermiddag om jag inte minns helt fel :D Är verkligen INTE tagg på den vidriga och traditionella cirka 12 timmar långa tågresan mellan Bastuträsk och Sthlm - på sittplats - men aja :)


Jag är råpepp :D Är dock medveten om att hela månaden kommer fyllas av slitjobb, det är ju 150 - 200 hundar som ska tas om hand. En del som  volontärjobbar ger upp för att det är för jobbigt och bokar flygbiljetter hem igen efter några dagar, andra säger att det är det bästa som de har gjort i hela sitt liv. Jag misstänker att jag kommer tillhöra den senare kategorin, jag tror nämligen att det enbart handlar om inställning.


Sen, låt säga att jag verkligen skulle hata min Spanien-vistelse - det spelar ingen roll, för min närvaro och jobbet man utför gynnar ju ändå hundarna. Och jag tror för övrigt inte man kan vantrivas i sällskap av flera hundra hundar :) Sen skulle det ju tydligen vara några svenskar där samtidigt som jag, så förhoppningsvis har jag väl nån att konversera på med, spanjorer är ju nämligen inte så superhaj på engelska och jag är inte superhaj på spanska - även om jag klarar mig hyfsat på det jag kan.


Sen, om jag har tur, så hinner jag som eventuell bonus förhoppningsvis besöka Fuengirola och Malaga under en dag var medans jag är där :D

Av Anna Danielsson - 2 juni 2008 18:58

Jag failade i alla fall Matte B. Tur att det finns IG-prövningar i höst. Det som är så gräsligt irriterande att det är ETT av typ SJU moment i hela kursen som jag inte klarar trots omprov och allt, och det är algebra/ekvationer. Hade jag bara fått G på det så hade jag klarat betyget. GAAAH, jag är helt enkelt för korkad för matte - på riktigt. Jag måste ju vara mentalt retarderad eller nåt.


Selma-festivalen i eftermiddags iaf, massa gymnasiefolk var där och det var band som spelade och allmänt tjillande. Vi fick det också konstaterat att jag är SÄMST på boom-fighting. :(


Nu ska jag dra och se film med Linn, Robin und Amanda.

Av Anna Danielsson - 2 juni 2008 01:07

Jag har snittat 5 timmar sömn per natt senaste veckan. Vad tänker jag med!? Tänker jag ens!? Jag är ett VRAK. Tur att vi typ inte har normala lektioner, skulle ju däcka direkt.


Vet förresten inte om jag har skrivit om det slutliga final judgement när strejken har slutat - har fått vaccin-tid på onsdag. Förmodligen kommer jag ligga sömnlös tisdag natt på grund av det, för jag är tönt. Har inte tagit en spruta på 6 år, och det är jag glad över för jag finner det inte speciellt roande - milt sagt. Är inte en sån som grinar och panikar, blir snarare komplett kräkfärdig. Fast som sagt, jag vill inte bli sjuk heller.


NÄ, godnatt.

Av Anna Danielsson - 2 juni 2008 00:06

OKEJ, jag är inget Björn Gustafsson-freak men det här är bara fantastiskt. Hahaha

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards