Alla inlägg den 1 juni 2008

Av Anna Danielsson - 1 juni 2008 23:57

Jag ska föreställa ett bildarsvin/estetaräckel men har STORA problem med att överhuvudtaget åstadkomma NÅGONTING estetiskt tilltalande. Ingen kategori funkar - bild, musik, skrivuppgifter, blablabla. Jag sitter med en hög ogjorda bilduppgifter som jag inte har en jävla aning om vad jag ska göra av. Min så kallade kreativitet - om den någonsin har existerat, vilket jag börjar betvivla, har flugit rakt ut genom fönstret, eller någonting. Och stannat där. Det är fan pinsamt.


Helst seriöst, när jag var yngre, vi snackar typ mellanstadiet och början av högstadiet, var jag förmodligen den mest lätt-inspirerade och tecknings-produktiva människan jag själv kände. Även om resultatet i sig var patetiskt så ritade och skrev jag ALLTID och formligen spottade ur mig teckningar och liknande på löpande band.


Vad gick fel längs vägen?!

Av Anna Danielsson - 1 juni 2008 22:13

Min skogspromenad slutade med att jag ofrivilligt fick agera vandrande buffébord åt Norrlands största plåga, pygmé-vampyrerna som även kallas för myggor.

Av Anna Danielsson - 1 juni 2008 21:54

Nu har det hänt igen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2590420.ab


HUR JÄVLA STÖRDA, EFTERBLIVNA ELLER ALLMÄNT MONGOLIDA ÄR FOLK!? Man LÄMNAR INTE EN HUND I BILEN NÄR DET ÄR 25+, HUR MÅNGA DJUR SKA BEHÖVA DÖ INNAN FOLK FATTAR DET!? Fy fan, sånt där ska det vara livstids fängelse på. Minst.

Av Anna Danielsson - 1 juni 2008 19:49

Följde till typ Myckle och kollade på systers fotbollsmatch i brist på annan vettig sysselsättning. Ska nu gå elljusspåret med Mio, borde egentligen ut och springa istället men med tanke på att jag alldeles nyss har tvättat håret och inte orkar göra det igen ikväll så ids jag inte. Får springa imorgon istället.


Imorgon eftermiddag är det Selma-karnevalen för gymnasieelever på Nordanå, med band som spelar och annat kul. Hoppas hela Skellhell kommer vara där, det kommer iaf jag vara :D


Kom för övrigt på en grej idag - Coldplay har konsert i Stockholm samma helg som vi förmodligen ska dit med klassen, så det är nog läge att börja boka tåg - ifall halva Sverige skulle få för sig att vallfärda till huvudstaden och alltså ockupera en massa tågplatser för att se dem.

Av Anna Danielsson - 1 juni 2008 16:03

Titeln på blogginlägget är samma som titeln på en liten bok som vi fick i svenska-uppgift att läsa ut. Den handlar sammanfattningsvis om hur man ska lösa Palestina VS Israel-konflikten, men anledningen till att jag tar upp boken i ett blogginlägg är att jag ska citera vad författaren anser om humor.


"Humor rymmer förmågan att skratta åt sig själv. Humor är relativism, humor är förmågan att se sig själv så som andra kan se en, humor är förmågan att inse att oavsett hur rättfärdigad man är och hur fruktansvärt illa behandlad man blivit, finns det en viss aspekt av det hela som alltid är lite lustig."


KLOCKRENT. Självironi ftw. Finns inget värre än människor som tar sig själva på blodigt och dödligt allvar.

Av Anna Danielsson - 1 juni 2008 13:32

Jag höll seriöst på att avlida när jag sålde tidningar imorse, det är hur varmt som helst ute. Och inte ens sol, utan kvavt-äckel-varmt. Aja, jag ska inte gnälla. Tror jag ska ta en prommis till Falket med Mio istället.

Av Anna Danielsson - 1 juni 2008 13:26

Jag tycker att ni ska pallra er till bion och se 21, den är grymt mycket bättre än vad jag trodde :D

Av Anna Danielsson - 1 juni 2008 13:05

Jahapp, man ska då uppenbarligen inte räkna med eller lita på nån i alla fall. Jag skulle uppskatta om folk (läs: Familj) inte ångrar sig mitt i saker som de har lovat, så man hinner planera sin ekonomi liiitegrann.


NU har jag tre options:


- Skippa Way Out West

- Skippa träninglägret

- Självsvält i Spanien för att spara in pengar på maten x'D


Det känns i alla fall väldigt lägligt att jag äntligen får lämna det här jäkla dårhuset om sex dagar och slipper Skellhell i en månad :'D


HEJ SPANIEN!

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards