Alla inlägg den 28 augusti 2007

Av Anna Danielsson - 28 augusti 2007 22:41

"De smyger sig in i familjerna...och när de väl är inne, då börjar de avla sig!"

/Emelie Peee om foppatofflor.


Jag har spenderat helgen i Estocolmo, micket trevlikt. Lyckades chockerande nog sova i bussen på vägen ner, vaknade dock X antal gånger och fick klaustrofobi-panik på grund av att jag typ satt fast i bussätet (bussen var inte världens rymligaste.) Jag såg ut som en överkörd gnu när vi kom fram men det GJORDE inget för Stockholm is the shit och speciellt när man bor på Sergel Plaza mitt på stan!


Samma dag som jag kom dit, fredagen alltså, gick jag på Grönan med Mimmi och Karro. Svajnskojsigt, dock kostade inträdet till nöjesfältet 120 istället för 60 eftersom HAMMERFALL spelade på kvällen och inte nog med det, Mimmi GILLADE eländet så jag och Karro tvingades höra på det en stund. Hujja X( Förövrigt så åkte vi en hel del karusellisar, Jetline är fortfarande bäst men Liseberg sparkar Grönans rumpa! However, det stängde klockan 11 så då drog vi och hör så VIP vi är: Mimmis fader kör Djurgårdsfärjan, så vi fick åka gratis tillbaka till Slussen och sitta i kaptenshytten :D Najs bajs. Mimmis skeppshund Benjy var också där, han är översöt :3


Btw, innan vi for på Grönisch lullade jag runt vid Slussen i väntan på Mimmi, och råkade springa på en mycket trevlig klädaffär vid namn Monki där jag köpte en tröja täckt av rabiata daggmaskar. Det ni!


På lördagen PROMENERADE jag KONSTANT i typ...12 timmar kändes det som. Jag och mi madre var på Moderna Muséet och kajkade runt på Drottninggatan, NK, Stureplan, Kungsgatan, Biblioteksgatan BLABLABLA. Mamma envisades av någon anledning att prova halva NK:s "jättebilliga" klädutbud, det tog tio år och självklart köpte hon ingenting. Jag hittade en till tröja på Zara som typ är en av världens bästa affärer.


På kvällen (efter en övergod sushi-middag) träffade jag Mimmi och hennes dude Jennifer, vi var i Kungsan och lullade runt lite och kollade på en konsert anordnad av Sveriges Radio, typ. Sen skulle dom hemåt, och jag och mamma ville inte slösa bort vår sista Stockholms-tid på ett hotellrum så vi gick på den feta Hötorgsbion och såg This Is England, den var sjukt bra.


Dagen efter var det Tjejmilen, let's go hurtiga! Jag fick sämre tid än förra året, haha, men jag sprang runt hela, speedade dom sista fyra kilometrarna och sprang som ett piskat jävla mongo sista kilometern. Det var 25 grader varmt, folk hade kolavippat längs vägen när man sprang förbi :S Läskigt. En tant hade fallit och slagit sönder hela ansiktet, isch :(


Det bjöds på sportdryck längs vägen men man fick typ vätskebrist of doom fast man klunkade i sig en massa. När jag kom i mål flimrade mina ögon sönder så jag såg dom vita tälten som lilagröna, haha XD


Sen började bussresan tillbaka, jag försökte roa mig med mp3, skvallertidningar, Supreme Tzatziki-chips, varm choklad och kolsyrat vatten med vildhallonsmak. I Tönnerbro (ni vet den där feta rastplatsen vid Bollnäs nånstans in the middle of nowhere) stod vi i TVÅ TIMMAR för att det var så lång kö in till restaurangen. Det visades även två filmer på bussen, Se Upp För Dårarna och The Holiday som jag såg i brist på annat XD Som tur var somnade jag på något underligt vis vid Härnösand nånstans och vaknade i Bureå, två mil hemifrån :D Jej, då var klockan 5 på morgonen och jag stupade i säng och sov i två timmar innan det var dags för skola. Party!


Jag åkte till skolan i tron om att jag hade spanska klockan halv 9, men det visade sig att individuellt val inte hade börjat än så jag började egentligen 10 över 12 och hade kunnat sova i fyra timmar till. BUMMER! Jag for hem, halvsov ett tag och for sedan tillbaka till skolan.


Igår kväll var jag, Emelie Peee, Amanda och Linn Bodén hos Linnea. Vi åt stekt sockerkakssmet (SKITGOTT) och pratade om random stuff, bland annat om våra första intryck av varandra. Förra hösten när vi började gymnasiet och träffade klassen för första gången trodde både jag och Linnea att Emelie Peee var en dryg jäkel som trodde att hon var bäst på allt, Emelie Peee i sin tur såg mig & Bröstlund som satt bredvid varandra och flummade första dagen och trodde att vi var råfjortisar som såg ner på alla andra XD HAHA


AJA, långt blogginlägg is the shit, godnatt eller nåt!


BTW, träffade världens skummaste niggah på Skellefte Busstation ikväll. Höll på att låsa upp moppen och då kom snubben gående:

Snubbe: HEEEJ!

Jag: ...hej?

Snubbe: EEEY, KOMPIS!

Jag: Öh, hej.

Varpå han sätter sig på min moppe och börjar typ peta på mig, så jag puttade bort honom och han gjorde världens mest sårade min.

Jag: Hejdå.

Snubbe: Hejdå?

Jag: HEJDÅ! Sen körde jag iväg


XD

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards