Alla inlägg under november 2007

Av Anna Danielsson - 15 november 2007 23:10

HAHA nya jobbiga färger på bloggen, jag blev less på att min blogg såg ut som Lunarstorm. Jag är inte fullt så seriös som jag verkar på bilden, kan jag meddela.


Idag har jag tänkt ut en massa smarta (säger vi som) saker som jag skulle skriva här, men nu kommer jag inte ihåg någon av dem. Återkommer senare.

Av Anna Danielsson - 15 november 2007 18:55

"Jag har rätt och du har fel, jag vägrar lyssna på vad du säger och säger du emot så drar jag in dina pengar."


Ni läste just min moders livsfilosofi. Jag längtar tills jag kan flytta härifrååån. Den enda trevliga varelsen i det här huset är min hund.


NU ska jag och Amanda till Linn, som äntligen iddes lyfta telefonluren och ringa :D Wohooo.

Av Anna Danielsson - 14 november 2007 23:59

Jag är sämst. Det är inget nytt men nu är det fan illa på riktigt.


Jag har pajat ännu ett par MP3-hörlurar, jag vet inte hur jag gör, undrar allvarligt om det inte är mitt 20:e par som jag kommer måsta köpa nu. Egentligen skulle de gå att fixa, det är en sån här gummiplopp som har fallit av men SÅ KLART har jag tappat bort reservplopparna så jag måste köpa nya istället.


Ikväll sprang jag in i en vägg. Precis lika patetiskt som det låter. Jag var i köket, fast egentligen satt jag och syster och kollade på usla svenska Top Model på min minimala TV i mitt rum. Plötsligt ropar Emelie "Kom Anna, du får inte missa det här!", så jag springer som vinden mot mitt rum, rakt in i väggen bredvid. Kommer få ett fedt blåmärke på armen xD


Jag är glad över att min kamera överlevde helgens cykelturer. Kameraväska hängande på styret + ishalka = No good. När jag skulle cykla upp på en trottoarkant välte jag och cykeln med ett brak, och jag mosade nästan kameran. No good.


Jag råkade läsa på Emmas blogg att vår klass ska på konstutställning på Nordanå imorgon bitti. Hade jag inte råkat läsa det så hade jag glad i hågen valsat iväg till Anderstorp, undrat vart alla var någonstans och fått 348756103465 timmars frånvaro.


JAG ÄR SÄMST!

Av Anna Danielsson - 14 november 2007 12:51

NU JÄKLAR har vi i alla fall lite snö på marken som inte slaskar bort! More to come, hoppas jag.


Jag är typ överpepp just nu, för mitt liv den närmaste tiden är väldigt trevligt planerat:

- STOCKHOLM HUND 07 om mindre än en månad! GAGAGAGA :D


- Julkurs på stallet, jag ska ha sepe-Max :) 8 ridpass på fyra dagar :D


- Stockholm IGEN med Linn B & CO


- LÜBECK, TYSKLAND med orkestern, OKEJ, det är länge kvar men so whatever, det kommer äga :D


- HOHOHO, sen fyller jag ju 18 nån gång också ;D


Skojsibojsi :D Nu ska jag ut med hunden, sen till Amanda med Epa & Jessica.


Btw, jag vill ha marsvin! :D Alltså inse hur söta dom är.

http://my.telegraph.co.uk/VirtualContent/85822/20070511065450.jpg

Av Anna Danielsson - 13 november 2007 16:02

I lördags var planen att jag, Linnea och Simon skulle till Amanda och nörda MarioKart. Vi for dit, men det blev inte så mycket MarioKart för Amandas katt födde barn :O Huuur söta som helst var dom, när dom var torra alltså :P Annars var det en aning äckligt, jag och Simon stod typ längst bak i rummet och wajnade :P


Igår var jag på stan med Epa och hennes kusin Jessica och vi höll på att dö för att det hände en jätteful grej. Epa och Jessica skulle handla käk och det gjorde dom, bland annat marmelad. Det var bara det att när de hade betalat så tappade Jessica marmeladburken på Ica-golvet, och den gick förstås sönder. Splafs, en klump av marmelad och krossat glas på Icas golv.


Jessica bad om en mopp eller nåt, och efter en stund kom en kille som jobbade på Ica gående med en städvagn. Epa pep något om hur söt han var, i nästa stund pekar Jessica på marmeladklumpen, vänder sig mot mopp-killen och säger bestämt:

- Tar du hand om det där, eller? Mopp-snubben mumlar fram något i stil med "mmm" varpå vi går därifrån och lämnar stackaren med marmeladklumpen. HAHA pure evil Jessica, hon insåg först efteråt när jag och Epa påpekade det hur dryg hon hade låtit mot snubben :( HAHA det var skitkul.


HOJ HEJ

Av Anna Danielsson - 8 november 2007 20:12

Fotokurs på E4 igår, resultatet ser ni ovan.


Sista APU-dagen imorgon, det suger :( Har haft en skitrolig vecka, ni får kolla Norran varje dag för jag och Linnea har gjort en hel del reportage!


Imorgon ska jag få det småläskiga uppdraget att ensam följa med och fota ett "riktigt" reportage med en journalist, det vill säga sånt som bara de "riktiga" Norran-fotograferna gör egentligen. Huuuh, det kommer säkert gå sämst xD


Jag längtar seriöst redan till APU:n i trean, tänker försöka fjäska mig in på någon större tidning utanför Skellhell, gärna i Sthlm XD Kommer säkert inte lyckas men det är alltid värt ett försök! :D Vilket jäkla drömjobb att vara tidningsfotograf. Varierande och aktiva arbetsdagar fulla av plåtning där man får fara ut på en massa olika saker, till och med på resor ibland, och gegga i Photoshop mellan varven - dessutom får man lön för det! Gaaah :O


Btw, fick reda på att jag har fått klirr i kassan med cirka 1400 spänn för Aftonbladet-försäljningen! Min Stockholmsresa i januari-februari med Linn B & CO är alltså finansierad, plus att jag närmar mig ett teleobjektiv ;D MOHAHAHA!


Närmaste inplanerade resan är dock till Hund 07, STOCKHOLM HERE I COME (fast först om en månad, men ändå!) Wiowiowiowio


EN sak är dock dålig, under hela dessa tre veckor då vi inte har haft vanlig skola (EOS, lov, APU) så har jag helt förträngt den jäkla matten och nu dödar den mig och min korkade hjärna. Måste plugga NU.

Av Anna Danielsson - 6 november 2007 23:51

Min APU äger. Jag vill inte tillbaka till skolan fast den vanligtvis också är kul, då är det illa.


Denna bild kommer ni imorgon skåda på Norrans framsida, jag och en till APU:are, Linnea, gick till en djuraffär eftersom hon skulle göra ett reportage om råttor. Den nya filmen animerade filmen Råttatouille har gjort att försäljningen av råttor som husdjur har ökat med 40% i Frankrike, så hon tog reda på om samma fenomen hade ägt rum här i Sverige - vilket det inte hade.


Imorgon ska jag typ få följa och träffa Peter Swartling från Idol, haha! xD


Btw och apropå ingenting, jag har kommit på en nödlösning för mitt liv om allting annat skiter sig - söka in till polishögskolan och försöka bli antingen hundförare eller ridande polis.


NU ska jag sova, gott folk. Godernatt

Av Anna Danielsson - 5 november 2007 22:26

Alltså, finns det någon i denna vida värld som kan förklara för mig hur i helsike man tar/gör HDR-foton? De är så sjukt läckra!

http://farm1.static.flickr.com/137/322152193_f1ab23b927.jpg

http://www.wunderground.com/data/wximagenew/j/JonahW/169.jpg

http://www.rnrh.net/images/blog/hdr-sunset_soon_forgotten.jpg


Jag har APU på Norran nu, det är faktiskt helt otroligt skojsigt. Jag fick fota råttor och följa med ut på reportage i Gummark. Tidningsfotograf ÄR typ mitt drömjobb, få flacka runt och fota hela dagarna och dega i Photoshop mellan varven. Gaaah.


Sen var jag på yoga, jag börjar nääästan bli lite smidigare. Wohooo.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards