Alla inlägg under oktober 2007

Av Anna Danielsson - 17 oktober 2007 15:15

Dags att skriva ett blogginlägg kanske?


Idag var Skellefteås gymnasietvåor på information om Skellefteås universitet, Campus. UNIVERSITET! Fattar ni hur sjukt det är!? Jag är snart pensionär!


Hur som helst, trots att det är Skellefteå så var universitetet en positiv överraskning, de hade mycket mer roliga utbildningar än jag hade kunnat föreställa mig. Det fanns bland annat en utbildning inom attributmakeri, det vill säga tillverkning av föremål som ska se äkta ut och vara med i teaterföreställningar och liknande, till exempel konstgjorda djur, bakelser och sådant. Inget jag skulle vilja gå, men de hade tillverkat imponerande saker och det verkade riktigt kul. Något annat som verkade intressant var datorgrafik, det vill säga att göra t.ex animerade filmer. Det är knappast något för mig det heller, alldeles för pilligt, men verkade ändå väldigt kul.


Sammanfattningsvis så har vi ett väldigt fint (dock inte så stort) universitetsområde, men jag skulle ALDRIG kunna tänka mig att gå högskola här i stan. Hade jag fått bestämma/haft råd så hade jag redan flytt Skelltown då gymnasiet började, nu ska jag härda i drygt 1½ år till men sedan pyser jag förhoppningsvis härifrån fort som bara den. Hela min själ suktar efter ett fett miljöombyte xD


Efter informationen drog jag, Linnea och Epa på stan. Jag köpte en cheeseburgare (maaat), lypsyl och förköpsbiljett till Gymnasiefesten. Sen drog jag hem.


Ikväll är det foto på E4 :D

Av Anna Danielsson - 15 oktober 2007 22:18

Alltså, min aktivaste kväll den här helgen var söndag kväll. Jag har bara suttit hemma och drygat framfrör datorn, och sålt tidningar på morgnarna.


Igårkväll flummade jag med Linn, Epa, Robin och Simon. Det var kul - tills Simons cykel blev stulen utanför Norrhammarskolan. Det var ingen vanlig cykel, utan en typ trickcykel (vet inte vad dom kallas.) Stackars Simon, hatar äckliga tattarjävlar som snor andras grejer, blir sjukt förbannad vare sig det är mina egna eller andras ägodelar. Linn och Robin for med Robins bil och letade och jag och Epa cyklade och kollade från Norrböle till centrum, men utan resultat. Hoppas han får tillbaka den.


Idag har jag varit i skolan, på stan, på hundungdom och på yoga. Mio hade damp som vanligt, det var lite sök och sånt shit i skogen och det gick väl hyfsat fast det var kolsvart. Han fick även prova gå med en "packsele" för hundar för första gången, funderar på att köpa en så han kan bära sina egna saker på ryggen om man är ute på nån längre vandring nån gång :D


Yogan var trevligt, jag tror jag börjar bli liiite smidigare xD


Nu ska jag typ rita så inte Ägget dödar mig imorgon.


AJA, PEPPA PÅ HELGEN! Gymnasiefesten med iaf Linn och typ Emelie Peee, Frida och Linnea på fredag i Novas gamla lokaler, danceflooor ftw (8) Var längesen man var på nåt sånt, sedan Nova konkade finns det ju inget annat hangout för oss som inte är 18+. Sen blir det typ Tori Amos-kväll hos Emo, kollade på live-DVD:er och shit :D


Har även pratats om skräckisvaka med Amanda, Linn Marklund och Epa (?) inom en snar framtid. Wiiie.


BTW, JAG HAR STARTAT PEPPET PÅ STORA STOCKHOLM HUND 2007! Bara två månader kvar nu ;)

Av Anna Danielsson - 13 oktober 2007 18:13

Hoj ploj. Mitt akvarium är snart färdig-renskurat så Amanda kan hämta det, äntligen är jag snart av med klumpen och får mig lite mer money money!


Idag insåg jag att jag var tvungen att köpa nya jeans eftersom alla mina par utom ett är trasiga på ett eller annat vis, så jag styrde kosan mot stan. Att leta jeans är aldrig en trevlig upplevelse - om jag mot förmodan hittar några som inte sitter som en säck så har de för korta ben. De enda hyfsade som jag hittade idag var mörka stuprörsaktiga, de får mig att se ut som om jag vandrar omkring på ett par tändstickor till ben men skit samma.


Dagens chock blev att jag även hittade ett par vinterskor som jag lade undan, de var till och med lite snygga :O


Nu ska jag ut med odågan till hund.

Av Anna Danielsson - 13 oktober 2007 13:14

Jag har sålt tidningar och tjänat 120 spänn, drygt när man går runt och säljer men känns värt när man är färdig :) Vill du också börja sälja Aftonbladet? Låt mej värva dig i så fall, då får jag premiepoäng som jag så småningom kan köpa en ny mobil för :D Mohahahaha.


Jag har tryckt i mig först en portion kåldolmar till lunch, sen en portion kyckling, sen halv chokladkaka (snyltade av mamma) och nu käkar jag chips. Maaat!


Btw, nån som ska på Club Cruel Gymnasiefest nästa helg? :O Det har ju inte funnits något sådant sedan Nova konkade typ, så jag ska lätt dit!


Ikväll blir det typ filmtittande, wäää ^^

Av Anna Danielsson - 12 oktober 2007 18:51

Imorgon ska det tydligen bli 15- ute. 15-!? Sommaren försvann på en nanosekund! Jag går bara och väntar på snö nu.


Imorgon ska jag upp klockan 08.00 och sälja Aftonbladet. Jag är dörrknackare ftw, jag har numera INGA sovmorgnar, men jag får cash så det gör inget. Förra helgen tjänade jag ihop 85 på två timmar och det är utan tvekan värt det enligt mig, annars skulle jag ändå bara sova bort de timmarna. Sen är det inte speciellt ansträngande att fråga folk om dom vill köpa tidningar :P


Btw, jag undrar en sak - varför har jag blivit kroniskt trött!? I alla fall dom senaste veckorna. Det spelar ingen roll om jag sover 8, 9, eller 5 eller 3 timmar - jag somnar ändå 24/7 i skolan, sover typ halva lektionerna och halvdäckar i TV-soffan på kvällen. Seg deg >.<


Ikväll ska jag bara se en jävla film, rita, äta chips och dega i allmänhet eftersom jag inte orkar göra nåt annat O_O Nästa helg verkar det dock bli filmvaka med ett antal pers, och på lovet blir det eventuellt att fara ner till Övik och bada på Paradisbadet :P Rave!

Av Anna Danielsson - 10 oktober 2007 12:21

Igår kväll var jag så trött att jag höll på att däcka i TV-soffan, så jag gick och la mig 11. Lite småsjukt, minst två timmar tidigare än vad jag brukar men inte fan var jag piggare för det när jag vaknade imorse. Jag har numera två väckarklockor som ringer samtidigt på morgonen, om jag bara har en så sover jag lugnt vidare även om den piper som en galning.


IDAG SKA JAG KÖPA EN SYSTEMKAMERA! Canon EOS 400D :D Min ekonomi kommer bli STYMPAD, men det gör ingenting.


Apropå ingenting förresten, jag är världens mest irriterande människa men det hindrar inte mig från att irritera sönder mig på andra individer. De senaste dagarna har jag gått och stört mig något så förbannat på allt och alla, så här kommer en lista utan inbördes ordning på irriterande saker. Here we go!


- Folk/bil/moppeförare som inte använder blinkers i rondellen, eller över huvudtaget. VAD ÄR PROBLEMET!?

- Folk helt utan självironi som ABSOLUT inte kan bjussa på sig själva eftersom de tar sig själva på så jäkla stort allvar.

- Folk som går jättelångsamt framför en så man inte kommer förbi när man har bråttom.

- Folk som lever HELT och hållet på grupptryck, alltså på riktigt. Vissa människor bör känna sig träffade här.

- IQ-befriade fjortisar.

- Hobbydeprimerade folk som bara vill ha uppmärksamhet och inte gör annat än att wajna och gotta sig i hur dåligt de (intalar sig) att de mår.


Jag tror det var allt. GAH.

Av Anna Danielsson - 8 oktober 2007 22:29

För det första, såna här filmer gör min dag. Skadeglädjen har inget slut xD


Glad i hågen trots ösregnet for jag iväg mot yogan på moppen vid halv 7-tiden ikväll. Jag hann till bron över gångtunneln vid Sunnanåskolan/Karlgård så moppen började hacka för att sedan kollapsa. SOPPATORSK!


Lite mindre glad fick jag skjuta min 84 kilos moppe hela vägen hem, sen fick jag som tur var skjuts till yogan och knep den sista reservplatsen. Wiiie! Efter yogan var jag helt mörbultad, hade ont i handleder, magmuskler och rygg, men det är bara bra - mitt osmidiga jag ska härdas! Yoga är ändå jäkligt härligt, på ett stundvis plågsamt sätt.


Nu ska jag skissa och samla "inspirerande bilder" till läxan som skulle varit klar förra veckan. Mors!

Av Anna Danielsson - 8 oktober 2007 18:51

Efter en boring dag i skolan rände jag på stan i för många timmar med Epa, Norsjö och Sara. Nu regnar det och är mörkt och jävligt, så jag sitter vid datorn och lyssnar på Pink Floyd.


Snart är det yoga, jag är pepp. Måste även skissa en hel del ikväll, så jag slipper vrede från The Egg imorgon.

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards