Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Anna Danielsson - 1 oktober 2007 23:08

Hej hoj, jätteflummig dag.


Igår kväll vid 11-tiden satt jag och kollade på en halvspännande film på TV, när jag såg att det blixtrade till i trädgården. Jag hann tänka "WTF" och undra om någon smög runt och fotade i vår trädgård, då jag hörde ett åskmuller som gjorde att fönsterrutorna i huset skallrade - och jag skämtar inte. Syrran kom springande och vrålade att jag skulle stänga TV:n, sen satt vi och kollade på åska i drygt en timme. Inte ofta det åskar så häftigt här, det var blixtar som varade i flera sekunder och muller som satan :O


Jag hann sova i 5-6 timmar innan det var dags för skola. Körde moppe till skolan (i iskall dimma) och snubblade dödstrött in genom entrén - bara för att märka att något var jävligt fel med skolan.


Det var bildar-ettorna som hade gjort smått udda konstinstallationer i hela Centralhallen, eftersom de läser kursen Nutida Konst. De hade pyntat skolan med bland annat rutten frukt som hängde från taket, en stor mur av böcker mitt i en Centralhallen, en gunga inlindad i taggtråd (också den mitt i Centralhallen), de hade bytt namn på alla skolkorridorer, hängt upp badkläder på klockorna, hängt långa remsor av toapapper från taket inne på flera toaletter, tapetserat en hel vägg (dörrar och allt) med rött tyg och hängt upp stora klasar av rödmålade tamponger just vid ingången till skolan. Rätt äckligt faktiskt.


Dagen fortsatte spåra, under Form-lektionen lämnade läraren klassrummet och då utbröt lerkrig band halva gruppen. Allt var Petras fel. Jag hade lera i ansiktet, på hela överarmen och i håret.


Efter skolan drog jag till frisselissan för att cutta mitt hår. Jag blev väldigt nöjd, även om det inte blev så stor skillnad - bara snyggare uppklippning och okluvna hårtoppar ^^ Jag vill prova färga håret rödbrunt, btw.


Nu ska jag göra Avancerad Bild-läxan.


JUST JA! Imorgon är det Pinkerton igen, Jens Lekman ska spela, hela stans folk ska dit och det blir allmänt trevligt :D Varför dom har konsert mitt i veckan vet varken du eller jag.


I helgen vet jag inte vad som händer, ge mig förslag :O


Btw, var på yoga ikväll också, tyvärr ensam eftersom mina vänner var lata xD Jag SKA bli smidig. Är typ helt mörbultad nu efter alla vighets-övningar :D

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards