Alla inlägg den 31 juli 2007

Av Anna Danielsson - 31 juli 2007 22:52

Tjo. Jag sommarjobbar nu. Eller inte just nu, men på dagarna, och jag börjar klockan 08.00 vilket betyder att jag borde sova nu, men det gör jag ändå inte och har inte gjort på två dagar. Osis ^^


Hur som helst, jag jobbar på stallet, det vill säga SRK. Det är riktigt trevligt, och man får en del motion. Igår skulle vi till exempel flytta ett X antal hästar mellan olika hagar långt ute i skogen, jag lovar, vi gick säket två mil totalt den dagen O_O


Idag ÖSREGNADE det, och jag menar ÖSREGN. Vi mockade/fixade stallet i typ två timmar, och på eftermiddagen skulle vi följa små barn till hagen och hämta hästar och samtidigt släppa ut några ponnyer. Jag grabbade tag i Charlie och Floyd, hade alltså en ponnygubbe i vardera hand och började vandra den cirka 2 km långa vägen mot Fotbollsplanhagen - i ösregn. Cirka halvvägs fick ponnygubbe nr 1, Floyd, för sig att han inte alls ville vara ute i regnet utan vända om hem - så han vände sig om på vägen. Där stod jag på en smal väg, i en vattenpöl/sjö, med en ponnygubbe i varje hand - en rättvänd och en felvänd, och som under inga omständigheter fick börja bråka på stigen eftersom jag då skulle bli mos. Jobbigt läge.


Hursomhelst, hästarna blev till slut instuvade i hagen. Vi gick tillbaka till stallet och mojsade lite mer, och slutade efter ett tag.


På kvällen såg jag och Amanda The Number 23, den var riktigt bra och Jim Carrey var SERIÖS i den :| Sen såg vi halva Leon innan hon var tvungen att springa till bussen som hon ändå missade. JAG VILL SE KLART!

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards