Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Anna Danielsson - 6 juli 2007 10:25

"I thought it was a bird but it was just a paper bag"


Tjo. Jag befinner mig för tillfället i bushen (Mörön) utanför Luleå, det vill säga hos min kusin.


Vi kom hit i förrgår, dagen innan det var vi på dagsutflykt till Umeå och lullade runt på staaan eftersom Angelica aldrig hade varit där :O Vi har nu varit i Norrlandskustens alla EÅ-städer på typ fem dagar (Piteå, Skellefteå, Umeå och Luleå.)


Som sagt, på onsdagen drog vi till Luleå på eftermiddagen, och sug på den här - ANNA SHOPPADE SERIÖST. På två dagar har jag nu köpt ett par jeans, ett par shorts, en munkjacka, en tröja, en väska och ett par örhängen (för 11:50). Chockerande att jag faktiskt hittade jeans som jag kan ha!


Igår kväll drog vi ut med moppen vid 9-tiden och lullade runt en massa. Jag ska tillägga att Mörön är...ödemark, och då ska vi inte prata om bushen och småvägarna runt byn. Där var vi och körde och flummade runt. Vi drog till Renholmen, som är världens mest undangömda lilla badstrand - man kör rakt in i bushen, parkerar moppen, går genom ännu mer bush och DÄR är den. Väl nere på stranden hittade vi något minst sagt otrevligt - BJÖRNSPÅR, och rätt färska såg det ut som. Vi trodde först att det kunde vara älgspår, men sådana hittade vi också - björnspåren var typ dubbelt så stora och man såg tydligt tårna. Bildbevis finns, och björn finns tydligen där runt Renholmen.


Jag AVLED, och efter vår upptäckt skulle vi GÅ upp till moppen några hundra meter med en massa läskig bush/skog runt omkring oss. Jag har en aning björnfobi, så vi gick (och försökte behålla lugnet) och SKREK i hopp om att inte överraska eventuell björn med vår närvaro, utan ge den en chans att smita iväg före. Jag lovar att jag såg björnar överallt där inne träden *paranoid*


However, vi överlevde och körde hemåt, det var seriöst längesen jag var så rädd XD På hemvägen hann vi se både en hare och en älg! På natten sov vi i baracken på Angelicas gård, vi somnade kanske vid halv 5 och hann se soluppgången ^^ Klockan nio i morse vaknade jag av att Angelica hispade runt och tjöt om nåt, till slut lyckades min rätt så inaktiva och nyvakna hjärna uppfatta vad hon sa: "Det sitter en geting på ditt täcke!" Den var inte liten heller XD EVAKUERA BARACKEN! När Angelica hämtat sin mor till undsättning för att jaga ut den gick hon och la sig igen, jag satte mig vid datorn :P


Imorgon återvänder jag till Skellhell, och på lördagkväll blir det födelsedags/tacopartaj hos Linn. Yay!

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards