Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Anna Danielsson - 1 juli 2007 14:59

"Carnival time is here, magical time of the year"


VRÅLNAJS!


Fredag: Jag och Angelica drog till stan på kvällen och träffade Emo, Nina och...fler folk. Linnea ringde och bad oss möta henne vid en bankautomat eftersom hon skulle ta ut pengar, så vi gick till den mobbade automaten vid Wok'N'Roll där det var en stor fet kö. Linnea kom och vi köade. En rolig och något packad snubbe kom och försökte köpa sig förbi oss i kön (? XD) och när det inte gick så trängde han sig istället vilket resulterade i ett halvt slagsmål mellan träng-snubben och några andra snubbar längre fram. När de började ta strypgrepp på varandra så ringde nån efter vakter, men när de kom så hade de redan lagt av :P However, vi gick och mötte Emelie Peee och sen var det karuselltajm of doom! Jag och Angelica köade till Fritt Fall i typ...tio år, när vi väl åkte den så avled Angelica men det var kul iaf.


Vi gick inte in på området den här kvällen, men jag skulle kirra en inträdesbiljett till festivalområdet på lördagkvällen av Rårå, så vi mötte henne och Eric. Det hela slutade med att jag, Angelica, Emo, Emelie Peee, Rårå, Bröstlund och Linnea satt på McDonalds och åt pommes frites doppade i glass. Efter ett tag kom Linnea pojke och kidnappade iväg henne och Rårå och Bröstlund skulle hem så jag, Angelica och Emelie Peee drog upp till Emo där vi lyssnade på Fiona Apple och Anthony & The Johnsons i en timme, sen drog jag vi också hem.


Lördag: På dagen var vi i Piteå och åt palt hos mormor samt såg Emelies fotbollsmatcher i Piteå Summergames (dom vann båda), vi var hemma vid 8-tiden på kvällen och drog till festivalen vid 9.


Vi skulle vänta på Emelie Peee och Linnea, men det första som händer är att Frida och Erika ringer mig och ber mig köpa mat åt dom (stackars människor, dom jobbade nattskift med karusellbiljettförsäljning och satt inlåsta i ett litet bås) så efter att vi träffat Emelie Peee sprang vi och köpte thaimat respektive Skagenlangos åt flickorna. Sen kom Linnea nån gång, vi såg lite av Salem Al Fakir (galen snubbe) och sen åkte vi karusell - VI FICK UPP EMELIE PEEE I FRITT FALL! Vi såg även Sahara Hotnights, om ni undrar vem dom två fula ungarna som tjoade runt på torget var så var det jag och Emelie Peee.


Vad ska man mer säga, det var aptrevligt, man tjingade på en del folk (Barbie-Klas, Norsjö, Lisa och Linn for example) och MIN KUSIN HITTADE EN HUNDRING PÅ MARKEN :( Jag blir emo-face. Kvällen avslutades med nattmat på Frasses vid tvåtiden, sen drog vi hem!


THE END!

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards