Direktlänk till inlägg 17 juni 2007

Tori Amos live

Av Anna Danielsson - 17 juni 2007 14:44

"These precious things, let them bleed, let them wash away"


JAPP, nu är Finlandsresan och Tori Amos konsert tyvärr över sedan två dagar tillbaka. DET VAR ÅRETS HÖJDPUNKT, värt vartenda öre + det dubbla och de 140 milen som vi åkte på två dagar (ja, det var GRYMT mycket längre till Seinäjoki än vi hade trott.)


Själva festivalen, Provinssirock alltså, var inte så himla party. Det var mestandels skitskumma finska band som spelade, i alla fall på fredagen. Vi kom dit vid halv 8 kanske, hajkade runt, åt vårrullar och väntade på Tori som skulle spela klockan 22.00 på den största scenen - Big Tent. Vi hade tänkt stå längst fram men det sket sig eftersom vi var där cirka en timme i förväg = För sent. Men hur som helst, vi stod i alla fall ganska nära scenen. Vi stod och glodde när Toris berömda Bösendorfer-flygel stämdes och putsades upp innan konserten (bara att få se Bösendorfer-flygeln live är status!) Konserten började ganska prick klockan tio, och det var det bästa jag har varit med om.


Tori inledde konserten som karaktären Pip från American Doll Posse. Hon körde låtarna Cruel, Teenage Hustling, Fat Slut, Bliss och Body And Soul. Därefter sprang hon ut från scenen medan remixen av Professional Widow spelades, och kom tillbaka in som sig själv och fortsatte konserten. Låtarna hon spelade under andra halvan var Big Wheel, Cornflake Girl, Secret Spell, Pancake, Bouncing off Clouds, God, Code Red och Precious Things.


Tori Amos ÄGER live, kan man kort sagt säga. Det enda jag saknade var någon lugn låt, t.ex Roosterspur Bridge från hennes nya skiva, men det var fortfarande så...BRA!!! Jag ska leva på det här resten av mitt liv :'D


Sen var det småtaskigt att hon inte hann köra något extranummer, trots att hela publiken skrek/klappade/stampade/tjoade i en evighet efteråt, ända tills hennes piano plockades bort. Tydligen var tidsschemat på festivalen så tajt att hon inte hann, läste jag någonstans sen (på Last tror jag.) Dom kunde gärna ha låtit henne spela som sista artist ._.


HOWEVER, sen kan man tillägga att publiken var småvild. Om jag hade släppt fötterna med marken så hade jag hängt kvar i luften mellan alla människor som squeezade från alla håll :O Sen började ett aspackat sepe klänga och slicka på Amanda o.O'


Jag tog lite kort som blev åt helvete eftersom det var mörkt, jag såg inte vad jag gjorde och man blev knuffad och stött hela tiden. Lägger ut den bästa bilden jag fick.


TORI, DISSA INTE SVERIGE NÄSTA TURNÉ! :)


Årets höjdpunkt som sagt!

 
 
Ingen bild

Hanna=Tori fan!

1 juli 2007 21:51

Jag älskar också Tori och hennes music!!! Och hoppas verkligen att hon kommer till Sveige nästa år...
Måste se henne live asså! Verkar super coolt...och bra!!!!
Hej, ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Danielsson - 21 januari 2009 17:43

  http://www.annad.devote.se

Av Anna Danielsson - 20 januari 2009 15:16

Min nya blogg.   Jag blir ledsen i ögat om det inte funkar nu. På min dator går det bra, men säg till om ni inte kommer in på sidan. ...

Av Anna Danielsson - 19 januari 2009 16:13

Detta blir förmodligen mitt sista inlägg i denna blogg. Nästan lite sorgligt, den har ju faktiskt varit min trogna (och fula) följeslagare i typ 1½ år eller något sådant.   http://www.annad.devote.se är mitt nya tillhåll! Kommer vara lika aktivt och ...

Av Anna Danielsson - 19 januari 2009 08:43

Men kul med snö + mulet på fotolektionen när vi för en gångs skull ska fara ut och fota. Döda mig. Plus att backen upp till Nyckelgatan/travet lär vara en enda snödriva och den ska jag alltså cykla uppför.   Nä, nu ska jag dra mot travet. Med tanke p...

Av Anna Danielsson - 18 januari 2009 23:49

Japp, jag har bestämt mig. Imorgon skall en ny blogg skapas och jag taggar. Håller på att kräkas på Bloggagratis, det vore okej om åtminstone bilduppladdningen var vettig men den funkar ju fan inte.   Hej Devote tror jag, där går det att få en hyfast...

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards