Direktlänk till inlägg 23 maj 2007

Jag är ambitiös

Av Anna Danielsson - 23 maj 2007 14:53

 "Whatever in front of me is covering my view, so I can't see what I'm seeing in fact, I only see what I'm looking through"


På grupptryck från alla håll och kanter har jag skaffat en ny blogg, och den här gången ska den INTE rinna ut i sanden. Jag känner mig ambitiös.


Det första jag tänker göra är att göra reklam för min bilddagbok, http://skumgummi.bilddagboken.se, som faktiskt för det mesta är aktiv och uppdaterad.


HOWEVER. Just nu sitter jag på svenskalektionen och borde egentligen skriva på min fördjupningsuppsats/redovisning som ska handla om Tori Amos (JA, jag är nörd), men i stället sitter jag här och geekar. Jag kan ju alltid underhålla er med en incident från i förrgår.


Jag, Amanda och Emelie Peee hade varit hos Emo och var på väg tillbaka till stan, klockan var typ elva. Hurt-Emo åkte inlines, Amanda och Emelie Peee cyklade och Amanda skjutsade mig. När vi svänger upp mot torget (i centrum alltså) kommer en grön bil körande på gågatan, vilket man inte får. Detta hann jag bara reflektera över snabbt innan bilrutan vevas ner, en kvinna tittar ut och säger "Det är polisen." Det var alltså en civil polisbil, jag trodde dom skämtade först.


Dom hoppade ur bilen, visade polis-leget upp och ner-vänt och wajnade sönder eftersom Amanda skjutsade mig på cykeln, och för att vi cyklade inne i centrum. Dom frågade bland annat om vi ville ha böter, jag sa att det var upp till dem, de frågade också om budskapet hade nått fram och om vi hade lärt oss något, och då säger Emelie Peee "NÄE!" HAHA XD Hon missuppfattade dom och trodde att dom menade ifall vi typ hade lärt oss cykel/trafikregler i skolan, HOWEVER, det lät jätteuppkäftigt och jag dog, det var jättekul :P Vi slapp böter, men jag är argare än argast, kan dom inte till exempel jaga rattfyllerister istället för att typ haffa folk för skojs skull som cyklar i centrum en vardagskväll i ett helt folktomt Skellefteå? -.-


Igår hade vi sista konserten med SUS för i år, trist att vi tappar en massa medlemmar som går ut gymnasiet. Efter konserten drog jag till Emo, där Amanda och Emelie Peee var. Vi gick först till bion för att Emo skulle tigga gamla filmplanscher, dom hade inga så vi satt på hans balkong och degade istället.


Idag har inget speciellt hänt, förutom den oerhört ambitiösa gympalektionen. Vi skulle jogga/promenera, istället invaderade hela klassen en lekpark och lullade sönder. Vi är så fula :D


Nu bör jag skriva min svenska -.- Efter skolan måste jag stanna kvar och göra klart min vattenkanna också - ja, du hörde rätt. Våra form-lärare gav alla i vår klass en grön vattenkanna var och vi ska göra vad vi vill med den inom temat sommar och blågrön färgskala. Jag gör en drake, skitflummigt :P


BÄH, nu lullar jag bara. Skriver mer när jag känner för det.

 
 
Mimmi

Mimmi

24 maj 2007 09:38

haha era poliser måste vara riktigt rastlösa som åker runt och haffar små fjortis cyklister XD

hoppas du har lärt dig en läxa nu Anna! :P

http://mimsandhershit.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Danielsson - 21 januari 2009 17:43

  http://www.annad.devote.se

Av Anna Danielsson - 20 januari 2009 15:16

Min nya blogg.   Jag blir ledsen i ögat om det inte funkar nu. På min dator går det bra, men säg till om ni inte kommer in på sidan. ...

Av Anna Danielsson - 19 januari 2009 16:13

Detta blir förmodligen mitt sista inlägg i denna blogg. Nästan lite sorgligt, den har ju faktiskt varit min trogna (och fula) följeslagare i typ 1½ år eller något sådant.   http://www.annad.devote.se är mitt nya tillhåll! Kommer vara lika aktivt och ...

Av Anna Danielsson - 19 januari 2009 08:43

Men kul med snö + mulet på fotolektionen när vi för en gångs skull ska fara ut och fota. Döda mig. Plus att backen upp till Nyckelgatan/travet lär vara en enda snödriva och den ska jag alltså cykla uppför.   Nä, nu ska jag dra mot travet. Med tanke p...

Av Anna Danielsson - 18 januari 2009 23:49

Japp, jag har bestämt mig. Imorgon skall en ny blogg skapas och jag taggar. Håller på att kräkas på Bloggagratis, det vore okej om åtminstone bilduppladdningen var vettig men den funkar ju fan inte.   Hej Devote tror jag, där går det att få en hyfast...

Presentation

Omröstning

...men vartifrån är du då?
 SKELLTOWN
 Ännu längre norrut än Skelltown
 ...mellan-Sverige?
 08
 Västkusten
 Skåne & CO
 INLANDET, höhö
 Nån annanstans

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards